1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

2 of 3 VGA schermen aansluiten op laptop/desktop

Discussie in 'Televisies en projectoren' gestart door alaca, 28 feb 2019.

1. alaca

alaca Member

Sinds:
    28 feb 2019
    Goedemiddag,

Ik heb 3 schermen gekocht met een VGA aansluiting. Deze wil ik aansluiten op mijn laptop of desktop.

Nu weet ik dat je een videokaart nodig hebt met 2 VGA aansluiting om je scherm uit te breiden in plaats van dupliceren.
    De computer of laptop die ik heb staan wil ik graag enkel gebruiken voor het onderhouden en bijwerken van mijn webshop, mail, ect. ect.
    Kortom: ik zoek een (goedkope) oplossing om het liefst 3 schermen te gebruiken om mijn laptop of computer.
    Ik wil alle 3 de schermen gebruiken als uitbreiding, dus niet dupliceren.

Op mijn laptop/desktop zitten USB poorten, 1x VGA poort, 1x HDMI.

Ik hoop dat iemand hier een (goedkope) oplossing voor heeft.
    Ik hoef niet te gamen of zware beeldmateriaal te bewerken op de schermen.
    Ik neem genoegen met een redelijke resolutie. (Denk aan website's bekijken en mails verwerken)

Met vriendelijke groet,
    Alaca

2. alaca

alaca Member

Sinds:
    28 feb 2019
    PS: gaat om een Asus K53SV i7

3. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Niet crossposten

4. alaca

alaca Member

Sinds:
    28 feb 2019
    Hallo Forum m8,

Ik ben nieuw hier. Wat bedoel je met crossposten?

Met vriendelijke groet,
    Alaca

5. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Dat je de forum regels moet lezen en je er aan houden. Je post exact hetzelfde topic op twee plekken, dat is zo'n beetje op geen enkel forum toegestaan.

6. quiller

quiller Senior Member

Sinds:
    4 jul 2012
    Om het heel Cru te stellen : in deze tijd drie schermen met VGA only kopen zou ik als miskoop van het jaar durven bestempelen.

7. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Er zijn wel bedrijven die nog 10 jaar oud spul hebben staan. Die gebruiken monitoren totdat ze er bij neervallen. Brightness op 100% voor 100 cd/m^2. kWh's kosten grootzakelijk toch bijna niks...

8. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
  9. alaca

alaca Member

Sinds:
    28 feb 2019
    Volgens mij lees je niet goed.
    In de andere topic vraag ik duidelijk of iemand een bepaald soort desktop voor me heeft.

10. alaca

alaca Member

Sinds:
    28 feb 2019
  11. quiller

quiller Senior Member

Sinds:
    4 jul 2012
    Dat weet ik ook... Maar de ts spreekt in zijn startpost van 'drie schermen gekocht'... En dat is toch wel uit de tijd...

Forum m8 vindt dit nuttig.
  12. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Het is gewoon een en hetzelfde onderwerp, maar een paar woorden veranderd. Dusdanig dat de toevoeging "Asus K53SV i7" in allebei de topics staat, terwijl dat in de ene helemaal nergens op slaat.

"Beeld van 1 bron identiek weergeven op meerdere schermen"

13. alaca

alaca Member

Sinds:
    28 feb 2019
    Ik ben bang dat ik het zonde vind van mijn tijd om zulke discussies aan te gaan.
    Ik heb in mijn andere topic inderdaad (perongeluk) mijn laptop typenummer gepost onder mijn topic waar de vraag DUIDELIJK is dat ik om een low budget desktop vraag die zo een type videokaart heeft. (met meerdere ingangen voor uitbreiden van scherm)

Dus dat jij aangeeft dat ik een paar woorden heb veranderd klopt helemaal niets van.
    Enige wat overeenkomt is : Asus K53SV i7 met vorige topic!

Met vriendelijke groet,
    Alaca

14. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Je kan een dsm-59 videokaart nemen. En dan een dergelijke kabel erbij nemen.
    Ik heb er nog 2 liggen. Je onboard vga kan je wellicht ook nog gebruiken, heb je dus 3x vga.
    Stuur maar PM voor meer info, bij belangstelling.

15. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Worden bij grote bedrijven volgens mij aan de lopende band weggeflikkerd.

2x VGA kun je bereiken met willekeurig welke oude kaart zo'n beetje. Tm GTX 5## was 2x DVI-I nog de standaard.

16. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Zal vast wel...

17. Jonas Verhofsté

Jonas Verhofsté HWI Forum Crew

Sinds:
    8 mei 2014
    Ik denk dat de verwarring vooral ontstaat omdat beide topics hetzelfde doel hebben: het aansluiten van 3 vga-schermen. Met dit topic veronderstel ik dat je op zoek naar iets van een adapter (gezien je ook praat over je laptop), het andere naar een nieuwe desktop.

Je gaat echter duidelijk moeten maken wat je allemaal zoekt en wat je al hebt. In dit topic start je met "mijn laptop/desktop", maar het andere topic doet vermoeden dat je alleen een laptop hebt en de desktop nog moet aankopen, wat iedereen in de war brengt. Maak dus duidelijk wat het verschil is tussen beide topics, anders zal ik één van beiden moeten sluiten.

@Forum m8 : Je kan zaken als dit ook op een andere, vriendelijkere, manier aankaarten, of je maakt melding aan de moderators zonder zelf ook te reageren. Je bovenstaande reacties zorgen alleen maar voor onnodige discussies, dat zou je ondertussen toch al moeten weten.