1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

2e hardeschijf wordt niet meer herkend

Discussie in 'SSD's, harddisks en opslagmedia' gestart door PatjeTO, 21 sep 2004.

1. PatjeTO

PatjeTO

Sinds:
    21 sep 2004
    Na een nieuwe installatie van Win2000 server, wordt de 2e harde schijf door windows verkenner niet meer herkent. Deze schijf heeft nu een maand of 5 goed gefunctioneert. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? PS de bios herkend hem wel, maar mij a schijf is ook niet bereikbaar. Ik denk dat mijn BIOS instellingen iet goed staan. Ik weet niet hoe ik deze weer goed moet zetten. Overigens het is een master/slave configuratie

ALvast bedankt,

Patrick

2. rebelman

rebelman Senior Member

Sinds:
    5 jul 2002
    Moederbord drivers ? geinstalleerd ?

3. PatjeTO

PatjeTO

Sinds:
    21 sep 2004
    Bedankt voor je reactie!

Ja, de laatste versies van Aopen die er voor deze machine te vinden zijn. Kan het nog iets anders zijn?

4. pcguy

pcguy

Sinds:
    21 sep 2004
    In de bios zit vast wel iets van IDE auto detect ofzo, laat die ze eens opnieuw detecteren, anders even bios resetten.

5. PatjeTO

PatjeTO

Sinds:
    21 sep 2004
    Ik heb even gekeken en de harddisk wordt door het systeem herkend, alleen kan ik de bestanden op deze schijf niet benaderen. Access denied. Ik snap het niet, het heeft altijd gewerkt!!!! Ik heb gekeken of de hd goed is gejumped en dat is tie.

anyone?

6. Marcel

Marcel Senior Member

Sinds:
    3 feb 2002
    Kijk eens met speedfan hoe de SMART van die harde schijf is.

7. PatjeTO

PatjeTO

Sinds:
    21 sep 2004
    en het zegt me niet veel. Wel dat de fitness en performance goed is tenminste dat lijkt me... Waar moet ik op letten?

8. PatjeTO

PatjeTO

Sinds:
    21 sep 2004
    Het probleem is onstaan doordat de nieuwe installatie de beveiliging op de schijf heeft aangepast. Ik had deze schijf gedeeld, maar de nieuwe installatie van win2000 heeft er een onbekende gebruiker, rare gebruiker van gemaakt. Door deze gebruiker te deleten en een de rechten goed te zetten is het probleem weer opgelost. Hoop dat anderen hier wat aan hebben. Bedankt voor jullie medewerking

Patrick :D