1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

2x GTX 970 - Custom Watercooling

Discussie in 'Wat is dit nog waard?' gestart door VJB, 23 jul 2017.

1. VJB

VJB Senior Member

Sinds:
    10 jan 2012
    Goedendag mede forum-leden.

Binnenkort krijg ik weer wat extra binnen en dacht dit te spenderen aan een GTX 1080 incl koelblok en een nieuwe case.

Ik vroeg mij dus af wat ik nog voor het onderstaand lijstje zou kunnen krijgen:

Specificaties:
    - 2x EVGA Geforce GTX 970 ACX 2.0 4GB ( Aankoop: 1 op 24-06-2016, ander nabij: november 2015 )
    - 2x EK-FC970 GTX ACX - Acetal+Nickel ( Aankoop: 05-01-2016 )
    - 2x Inclusief: Doos GPU, Doos Koelblok, Kabels, Posters, ACX Koelers kunnen er weer op worden geplaatst ( Met koelpasta uiteraard )
    - 1x SLI 3x GPU bridge
    - 2x EVGA GTX 970 Backplate
    - 1x Bitspower Galaxy Universal RAM Module Liquid Cooling Block ( Aankoop: 05-01-2016 )

Alles werkt nog perfect maar na alle 'upgrades' welke ik heb uitgevoerd op de PC wil ik wat meer ruimte creëren. Door van 2 naar 1 gpu te gaan en het RAM koelblok te verwijderen waardoor ik er wellicht ook één radiator zou kunnen uithalen wat weer voor ruimte zorgt. Ook denk ik er over na om een NAS aan te schaffen zodat ik de 8 HDD's ergens anders als in mijn PC kwijt kan. ( Scheelt een boel sjouw-werk bij LAN-parties haha )

Alvast hartelijk dank voor de informatie!

Laatst bewerkt: 23 jul 2017
  2. DatAccountz

DatAccountz Senior Member

Sinds:
    13 nov 2012
    De markt voor de 970's zullen mensen zijn die voor een koopje nog een competente GPU willen kopen. Lijkt me sterk dat er iemand veel naar wil spenderen gezien het feit dat het SLI is en maar relatief weinig VRAM beschikbaar heeft voor hogere resoluties.

3. VJB

VJB Senior Member

Sinds:
    10 jan 2012
    Klopt, ik was in het begin een grote fan van het hele SLI gebeuren maar dit viel mij na verloop van tijd toch tegen of ik ben nu niet anders gewend? In ieder geval aparte verkoop is altijd mogelijk :)

Als ik marktplaats mag geloven dan is 150,- per kaart een redelijke prijs. ( Op marktplaats worden ze 14 maanden oud aangeboden voor 170,- )

Ik persoonlijk denk dat 170,- veel te veel is en 150,- ook niet echt zal verkopen maar daarom maak ik dit topic ook aan. Ik heb namelijk geen benul van de waarde van de GTX 970 tegenwoordig

Wow, de prijzen schieten de pan uit op Tweakers https://tweakers.net/categorie/49/v...hNdsvMKUktKlayqlYyMgKRZYk5SlbRShYmppZKsbW1tQA

Laatst bewerkt: 23 jul 2017
  4. Egon de Baene

Egon de Baene Senior Member

Sinds:
    7 nov 2012
    zo een leuk project zijn maar veel zou ik er niet voor geven :p liever 1 gtx 1080 dan 2 970's met waterkoeling :p

5. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Ja, de meerprijs van die WC ga je niet terugzien in 2e hands verkoopwaarde.

Of gewoon wat oude rommel ruimen en een (paar) 4TB schijven kopen?

6. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Een nette 970 is een prima alternatief voor een rx570, en aangezien deze door de mining hype te duur en/of niet verkrijgbaar zijn, doen ze 't nog steeds erg goed tweedehands.

Ik zou de koelers er weer opschroeven en ze voor €175 per stuk te koop zetten.