4k tv budget is circa 500

Beste, hwinfo leden.

Ik ben rustig aan het kijken na een 4k tv en ik kan maar geen keuze maken. De tv moet dienen voor; Films,Gaming(Ps4 pro en xbox one x)en waar die bedoelt voor is, tv kijken.

De eerste tv wat ik op het oog had is een: LG 55UK6100
maar aangezien de tv last heeft van pixel structuur wordt het een twijfellaartje.

de 2de wat ik op het oog heb is een: Philips 55PUS6503
Met een VA paneel en hdr voor betere contrast.

Welke van de 2 is de beste keuzen ? Of heeft u nog een aanrader die ik zeker moet gaan overwegen.

55 inch, HDR,4k is het gewenste.

Heb net nog een tweede toestel (LG 55" 4K/UHD HDR enz.) gekocht bij Cool Blue (tweede kans in nieuwstaat) voor 359,- (ipv 599)
Toen ik hem een dag later ontving bleken alle verpakkingen nog gewoon verzegeld te zijn alsof de TV en alle toebehoren nooit uit de doos waren geweest.
Feitelijk een nieuw toestel dus.
Ondertussen een paar dagen in gebruik en best tevreden mee.
Hoewel ik zelf geen gamer ben valt ook de input lag van het toestel met 13 ms aardig mee dacht ik.

Het aantal toestellen dat ze in de aanbieding hebben verschilt elke dag maar mits een regelmatig bezoek aan de website en een beetje geluk kan je dus echt wel een koopje doen.
Tenminste, ik denk toch dat ik dat gedaan heb. :)

https://www.coolblue.be/nl/zoeken/tweedekans/producttype:televisies/beeld-definitie:uhd-4k?sorteren=laagste-prijs

Afhankelijk van hoeveel kijkposities je hebt is het VA paneel beter, of slechter. Zit je er zelf recht voor, dan VA. Vanuit een hoek groter dan 30 graden dan is IPS weer beter.

Verkijk je niet op de 'neppe' 4K; als je een OLED Android telefoon hebt dan is de kans groot dat die ook 'nep' is; zie je het? Nee. Idem voor de televisie; sterker nog, als je het op je telefoon niet ziet dan zie je een neppe 4k televisie al zeker niet.

Alle 'HDR' onder de 1000 euro gaat tegenvallen ben ik bang; je hebt goede local dimming nodig (Sony of high end samsung), of OLED.

Heb je geen behoefde aan hdr-10(+) dan kan je deze wel vinden rond de €500.
Echter is de kans zeer klein dat deze ook android ondersteund of een van de betere besturing systemen.
Zelf heb ik een Hitachi 55HK6W64 gekocht bij de MM Welke op dit moment weer niet te koop is) deze is ook UHD/4K en heeft een heel goed beeld echter geen HDR 10 maar 8 bit en dat zie je dan ook wel duidelijk en helaas ook geen android maar OperaTV OS waardoor ik geen app`s er op kan zetten die echt belangrijk zijn al zit er wel Netflix en Youtube op maar Videoland en zelfs Amzone prime kan je er (nog) niet opzetten maar daar we een Ziggo Mediabox hebben is dat niet een echt probleem.
Als je niet ver van de Duitse grens woont dan zou je daar eens kunnen kunnen kijken maar dan moet je wel rekening er mee houden dat de CI+ niet altijd Ziggo ondersteund mocht je daar behoefde aan hebben.
Ook zal de app-s meestal alleen voor Duitsland werken.

Bovenaan