1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Advies aankoop all-in-one voor zakelijk gebruik

Discussie in 'Printers, scanners en all-in-ones' gestart door karelvanhoof, 14 apr 2018.

1. karelvanhoof

karelvanhoof Member

Sinds:
    13 okt 2013
    Graag had ik jullie advies voor de aankoop van een all-in-onze voor zakelijk gebruik.

Dit zijn de minimum eisen: kleurenprinter, automatisch dubbelzijdig afdrukken/scannen, automatische documentinvoer, Wifi, max. 200 euro (incl. btw). Er zullen maandelijks niet meer dan 500 pagina's afgedrukt worden. Het zal voornamelijk de scan-functie zijn die gebruik zal worden om te gaan digitaliseren.

Zelf had ik gedacht aan de Canon MB5150 Maxify, Brother MFC-J5730DW, HP OfficeJet Pro 8715 of Epson WorkForce WF-7710DWF/7715DWF.

Blijkbaar beschikken de goedkopere modellen niet over een functie dubbelzijdig scannen.

Iemand een idee wat het verschil is tussen de Epson WorkForce WF-7710DWF en WF-7715DWF?

Zijn deze merken allemaal even kwalitatief?

Iemand andere suggesties?

2. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Ik gebruik zelf nu al een 2 tal maanden een Brother MFC-J5330DW A3 printer ook voor o.a. min of meer zakelijk gebruik, maar deze helaas dan alleen niet dubbelzijdig kan scannen. Verder heeft hij wel een feeder voor scans en is vooral heel snel met zowel inscannen als het printen zelf, en zelfs met A3 vellen.

Keuze voor een A3 printer was vooral ook voor het maken van grotere flyers wat als bedrijf/organisatie zijnde best wel handig kan zijn. Ander praktisch iets is als je werkt met Excel sheets dat je dan toch net wat meer ruimte hebt op een A3 vel en het net wat overzichtelijker dan uit ziet.

Nu zou je denken dat dit een giga grote printer is vanwege het A3 formaat maar nee, Brother heeft dat heel handig aangepakt en je de papierlade kan uit schuiven tot A3 formaat. Bij normaal A4 formaat verdwijnt die lade volledig in de printer en dan neemt hij net zoveel plaats in beslag als elke willekeurige andere A4 all in one.

Daarbij vond ik de gemiddelde prijs van 140 euro best wel interessant voor hetgeen je dan geboden krijgt, plus, snelheid vond ik zelf best wel belangrijk en snel is deze printer in elk geval.

3. MSDOS Retro

MSDOS Retro Senior Member

Sinds:
    20 dec 2011
    De garantieperiode van 1 en 2 jaar?

Heb je een reden voor de keuze van een inkjet? Met veel afdrukken is een kleurenlaser misschien goedkoper?

4. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Hij schrijft maximaal 500 afdrukken per maand dus of laser dan wel gaat lonen vraag ik mij af, plus dat all in ones met kleuren laser een stuk duurder zijn en boven zijn budget van max 200 euro uit gaan.

5. karelvanhoof

karelvanhoof Member

Sinds:
    13 okt 2013
    Ik heb ondertussen nog enkele reviews gelezen: Op het vlak van betrouwbaarheid denk ik dat Brother en Canon uitstekend scoren.
    Tussen deze twee merken zou Brother meer functionaliteiten hebben dan Canon voor dezelfde prijs, daarentegen beschikt Canon over de standaard functionaliteiten maar is de afdrukkwaliteit gemiddeld beter dan een Brother.

Delen jullie deze mening?

6. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Nou, toevallig heb ik ook een Canon all in one staan en dus puur voor gewoon tekst etc.. is er geen verschil te zien, althans niet een merkbaar verschil. Alleen vind ik wel 1 groot nadeel aan de Canon dat die ontzettend traag is met opstarten en het een hele tijd duurt eer ie daadwerkelijk gaat printen. De Brother all in one is daarentegen zelfs vanuit standby stand razendsnel met printen en vanuit de gewone normale stand al zeer zeker.

7. karelvanhoof

karelvanhoof Member

Sinds:
    13 okt 2013
    Hoe is de afdrukkwaliteit van Canon tegenover deze van Brother voor afbeeldingen?

8. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Als ik het vergelijk tussen beiden met gewone doorsnee afdrukken is de kwaliteit nagenoeg gelijk, althans dan tussen de Canon en Brother die ik hier staan heb. Beiden maken op zich redelijke afdrukken van afbeeldingen maar je kan het weer niet vergelijken met afdrukken van b.v. een Epson fotoprinter. Maar dus voor het gewone doorsnee werk en zaken als grafieken en dergelijke zijn beide printers aan mekaar gewaagd en prima te gebruiken.

9. psychosammie

psychosammie Senior Member

Sinds:
    17 jul 2008
    Dan denk ik dat je niet een goedkope All-in-one met kopen maar een serieuze scanner.