Advies gevraagd waar ik op moet letten voor aanschaf nieuwe TV

ik heb nu een 37 inch philips lcd tv van 8 jaar oud. Ik gebruik een Humax 5050c HD ontvanger en heb een ziggo toaal pakket. En heb een Xbox one. Geluid gewoon via TV.

Ik wil zo binnen 1 a 2 maanden een nieuwe tv kopen. Zo rond de €1000.

Graag zou ik tips, advies krijgen waar ik op moet letten om een keuze te maken.
ik wil geen tv hebben waar inbrandgevaar van scherm is. Daar zou ik me heel erg aan irriteren. Weet niet bij welk type scherm dit wel of niet voorkomt.

Ik kijk veel netflix en series via ziggo go.

Hoop dat dit genoeg info is?

Blijkbaar heb je geen wensen tav een nieuwe TV. Alleen iets wat je niet wil hebben, niet wat je wel wil hebben.
Je bent blijkbaar best tevreden met een flut HD ontvanger van Humax. 4K TV mis je blijkbaar niet. Het geluid wat er uit komt vind je ook niet al te spannend. Ik zou zeggen, iedere TV in de aanbieding voldoet.

Misschien helpt het als je uitlegt waarom de oude TV vervangen moet worden. Wat is daar mis mee?

Comp User

Senior Member
User systemen
Je bent blijkbaar best tevreden met een flut HD ontvanger van Humax. 4K TV mis je blijkbaar niet.
Die Humax ontvangers zijn nog altijd beter dan de meeste van die horizon apparaten, (naar verluid, ik heb alleen ervaring met de Humax en Samsung (Casema gebied) HDTV decoders), gebruik tegenwoordig glasvezel.

Vwb 4K - de meeste (alle) NL zenders zijn nog geen eens FHD, laat staan 4K of UHD.

Flipking94

Senior Member
User systemen
de meeste (alle) NL zenders zijn nog geen eens FHD
Ohh, dan zijn jullie zuiderburen daar toch een stapje verder in, bij ons zijn vrijwel alle zenders zowel in FHD als HD te bekijken. Maar vooraleer 4k content daadwerkelijk beschikbaar komt en de nieuwe standaard wordt, zal nog jaren duren. Nu investeren in 4K kan nooit kwaad, gezien een huidig 4k scherm beter beeld geeft dan een huidig FHD scherm en meestal voor een zeer betaalbare prijs. 4K tv's zijn al vanaf 350 euro te verkrijgen.

Ohh, dan zijn jullie zuiderburen daar toch een stapje verder in, bij ons zijn vrijwel alle zenders zowel in FHD als HD te bekijken.
Ik zou zeggen; geniet er van, tussen de niet-aanwezige ruimtelijke ordening en slechte wegen.

Graag zou ik tips, advies krijgen waar ik op moet letten om een keuze te maken.
Ziggo dumpen en een glasabbo ergens nemen. Dat is uiteindelijk de toekomst. Ziggo blijven betalen is het subsidiëren van iets wat moet uitsterven.

quiller

Senior Member
User systemen
En dan van die random meuk kijken wat een op een zender is? Hersendodend man!
Je bedoelt reclame kijken... Ik heb de laatste maanden allen nog sport op tv gekeken... (nu ja streaming kijk ook op tv maar iedereen weet toch wat ik bedoel...) EN zelfs dat is oplosbaar met een live streaming naar de tv te klikken... Kortom ik ben aan het kijken om gewone tv buiten te smijten en allen nog internet te nemen (maar in verhouding zijn die pakketten schandalig duur.

TrueTactiX

Senior Member
User systemen
Dat is dan jouw mening, ik kom bv heerlijk tot rust achter mijn tv na een vermoeiende dag werken :). Van de 1080i wist ik trouwens niet, merci voor de info!

Ik vind tv kijken ook heerlijk.. lekker onderuit en je laten verassen..

Weet niet hoe het met jullie zit, maar met je vrouw ooit tot consensus komen welke serie "we" nou eindelijk gaan zien op Netflix/Amazon Prime is ook geen pretje..

Dan maar wat random meuk en allebei beetje water bij de wijn doen.

On Demand wordt voor mij net een beetje als social media.. je wordt er alleen maar moe van terwijl het ontspannend moet werken..

Je bedoelt reclame kijken... Ik heb de laatste maanden allen nog sport op tv gekeken... (nu ja streaming kijk ook op tv maar iedereen weet toch wat ik bedoel...) EN zelfs dat is oplosbaar met een live streaming naar de tv te klikken... Kortom ik ben aan het kijken om gewone tv buiten te smijten en allen nog internet te nemen (maar in verhouding zijn die pakketten schandalig duur.
Nee, niet specifiek reclame, maar ook ja. Maar bijvoorbeeld ook het NOS journaal. Is op 1x speed niet te harden.

Ik vind tv kijken ook heerlijk.. lekker onderuit en je laten verassen..
Net zoiets als een zak whinegums leegeten; leuk in het begin, achteraf toch niet zo'n goed idee.

Flipking94

Senior Member
User systemen
Net zoiets als een zak whinegums leegeten; leuk in het begin, achteraf toch niet zo'n goed idee.
Hier zijn er best nog wel programma's die veel kijkers trekken. De slimste mens en expeditie robinson vermaak ik mezelf bv uitstekend mee, maar smaken verschillen uiteraard. Ook lust ik wel wat van docureeksen en ook al heb je 'maar 50' zenders, ik kijk nooit langer dan een paar uren, dus die 50 zijn meer dan voldoende voor mijn gebruiksdoel.

Bovenaan