1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

AOC I2475PXQU

Discussie in 'Wat is dit nog waard?' gestart door boonpwnz, 8 apr 2017.

1. boonpwnz

boonpwnz Senior Member

Sinds:
    6 aug 2014
    beste,

Wat is deze monitor nog waard?

Gekocht op 23 juli 2016 voor 179 euro.

Originele doos niet meer aanwezig en van kabels enkel voeding, dp kabel en hdmi kabel(die laatste zat erbij door coolblue actie).

Ik dacht aan 100 euro.

2. envy8ight

envy8ight Senior Member

Sinds:
    11 jan 2015
    Prijsstelling richtlijn
    Voor het aanbieden geldt dat de verkoper vrij is een prijs te bepalen, maar om onnodige discussie te voorkomen is het verstandig deze richtlijn (géén regel dus) aan te houden als advies:
    • Artikelen minder oud dan 1 jaar: niet meer dan 75% van de huidige gemiddelde nieuwprijs.
    • Artikelen ouder dan 1 jaar in uitstekende staat en/of nog onder garantie: niet meer dan 66% van de huidige gemiddelde nieuwprijs.
    • Overige artikelen ouder dan 1 jaar in werkende staat zonder garantie: niet meer dan 50% van de huidige gemiddelde nieuwprijs.
    Daarnaast gaan we, gezien het karakter van deze dienst, ervan uit dat men redelijke prijzen vraagt: zoals gezegd is het behalen van 'winst' of maximaliseren van 'omzet' nadrukkelijk niet de bedoeling, daar zijn voldoende andere websites voor te vinden.

Richtlijn afkomstig uit het HWI te koop aangeboden forum.

Dus gemiddelde nieuwprijs €168 x 0.75 = €126 maximaal

3. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Uitzonderingen dan wel daar gelaten want b.v. Apple producten liggen vaak ook na een aantal jaren nog steeds hoog in verkoopwaarde.

Ik denk dat dat een goede prijs is omdat er nog garantie op zit en de monitor bij een goede webshop als Coolblue vandaan komt.

4. TR-8R

TR-8R

Sinds:
    13 jul 2016
    Maar moet je niet de originele doos hebben voor als je hem op wilt sturen voor reparaties?

5. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Is wel handiger ja maar is niet verplicht verder, althans bij Coolblue in elk geval zeker niet.

6. envy8ight

envy8ight Senior Member

Sinds:
    11 jan 2015
    Winkels proberen je allerhande dingen wijs te maken. Volgens de wet (in België) althans is het niet verplicht verpakkingen bij te houden voor je garantie. Zie link.

TR-8R vindt dit nuttig.
  7. TR-8R

TR-8R

Sinds:
    13 jul 2016
    Bedankt voor de link. Ik zal eens kijken hoe het hier in Nederland zit. Kan nog van pas komen als ik ooit een doos kwijtraak!

8. envy8ight

envy8ight Senior Member

Sinds:
    11 jan 2015
    Geen probleem :)

TR-8R vindt dit nuttig.
  9. boonpwnz

boonpwnz Senior Member

Sinds:
    6 aug 2014
    Verkocht voor 80 euro aan iemand in men buurt. Niet het gewenste bedrag maar ik denk wel nog redelijk :)

Hij ging het gebruiken voor zijn raspberry pi :)

TR-8R vindt dit nuttig.