1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Asus ENGTX 285

Discussie in 'Wat is dit nog waard?' gestart door JMM, 21 nov 2018.

1. JMM

JMM Senior Member

Sinds:
    8 aug 2006
    Vraag mij af, wat is deze kaart nog waard.
    Zie prijzen op het internet die variëren van 20€ tot 65€ op marktplaats tot zelfs 166€ op e-bay sites, vooral die laatste vraagprijs vind ik wel zeer opvallend.

Dus ja, eigenlijk kan ik er geen touw aan vastknopen, als ik die verschillen in vraagprijs zie.
    Zal zijn wat de zot er voor geeft zeker maar toch wil ik die niet voor een habbekrats wegdoen.

Misschien dat iemand mij kan "verlichten". :)

2. DatAccountz

DatAccountz Senior Member

Sinds:
    13 nov 2012
    Vrij weinig omdat ze relatief tot hun prestaties behoorlijke energieslurpers zijn.

3. JMM

JMM Senior Member

Sinds:
    8 aug 2006
    Ja akkoord maar ik vraag mij af waarom er her en der zulke prijzen worden gevraagd.

Zelf zat ik te denken tussen de 25 en 35€ maar nu twijfel ik toch om (Een beetje) meer te vragen.

4. duiveltje54

duiveltje54 Member

Sinds:
    23 nov 2015
    Je kan altijd meer vragen ( of je het voor krijgt wat je wilt is wat anders ), het is maar net wat iemand er voor over heeft.

5. JMM

JMM Senior Member

Sinds:
    8 aug 2006
    Zal eens beginnen met 50€, je weet maar nooit.

6. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Zeker de "for MAC" exemplaren? Dan schuift de komma gewoon op, haha.

7. JMM

JMM Senior Member

Sinds:
    8 aug 2006
    Geen idee maar aan die prijzen lijkt het wel een collectors item, wat ik mij eigenlijk moeilijk kan voorstellen.

8. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Als ze helemaal nieuw zijn en in de orginele verpakking zitten zijn het idd. collector items en worden die prijzen betaald.
    En dan heb je , zoals @Forum m8 ook zegt, nog de apple en in mindere mate de dell versies.
    In die Pc's werken alleen die versies en er zijn mensen die perse hun oude bakkie werkend willen houden.
    Er is best een grote groep MACpro freaks die ze verzamelen en er geld voor over hebben om ze in originele staat te hebben.
    En tenslotte heb je nog gewoon onwetende verkopers die echt denken dat hun gebruikte 285 nog 125 euro waard is.

Als je er snel vanaf wil zou ik beginnen met 25 euro, heb je geduld dan kan je voor die 50 euro gaan en wachten tot iemand voor zijn retro project precies die kaart zoekt.

9. JMM

JMM Senior Member

Sinds:
    8 aug 2006
    Ok bedankt daar kan ik iets mee. ;)

10. 5erveD

5erveD Senior Member

Sinds:
    3 mrt 2014
    Je kunt die oude kaarten "flashen" naar mac versies.

wailingwimmy vindt dit nuttig.
  11. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Mijn GTX 285 heeft zichzelf geflashed naar paperweight. Ook een leuke toepassing.

12. 5erveD

5erveD Senior Member

Sinds:
    3 mrt 2014
    Herkenbaar.
    Ik heb een graveyard plank.
    Daar liggen meerdere kaarten te wachten op een ressurection.
    Sommige gingen dood door alleen maar te liggen.

13. HilleG

HilleG Senior Member

Sinds:
    9 apr 2008
    Weet niet of je er snel vanaf komt voor €25, ik zie vaak genoeg een 6870 voor rond die prijs of een GTX760 <€50. Je moet net mazzel hebben denk ik ;) Ik vind verder €20-25 wel een realistische prijs voor het kaartje.

14. JMM

JMM Senior Member

Sinds:
    8 aug 2006
    Ja denk ik ook. Ga wel met 50€ beginnen maar uiteindelijk zal het wel rond die koers draaien.

15. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Eens in m'n mailbox gekeken. Staat op de EVGA step-up factuur voor 318 in april 2009, lol. Als je daar nu nog 50,- voor krijgt... goeie deal.

16. JMM

JMM Senior Member

Sinds:
    8 aug 2006
    Ja dat zal wel niet maar wie niet waagt niet wint maar goed, realistisch gezien zal het max. zo rond de 25€ zijn...hoop ik toch.

17. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Kan je nagaan hoe het met de jaren in prijs daalt. Denk als ik al die jaren nooit een pc had gekocht en al dat geld had opgespaard. Had ik nu een pc kunnen samen stellen met het beste van het beste en nog geld overhouden ook.

Maarja techniek staat nooit stil. Dan kan je je hele leven blijven sparen als ik zo had gedacht :p

18. JMM

JMM Senior Member

Sinds:
    8 aug 2006
    Ja inderdaad, had een behoorlijk bedrag geweest maar ja, vooral in de jonge jaren wil je nog wel eens wat en pc's zijn daar maar een onderdeeltje van..;)

19. NieuwRetroGamer

NieuwRetroGamer Senior Member

Sinds:
    12 dec 2016
    €20,--25,- vind ik wel een nette prijs. Ligt maar net aan de staat van de kaart. Mist hij bijvoorbeeld dat stofklepje?(heet dat ijzeren ding bij de video uithangen eigenlijk wel zo?), gaat er meestal zo'n €10,--€15,- van de prijs af. Alsook als er een video uitgang niet helemaal mooi is. Denk hierbij dat er iets is afgebroken. Dus met beschadigingen kan de prijs echt drastisch dalen. Met doos en documentatie kun je wel aan €40,--€45,- denken. Ik zou er minstens €35--€40,- voor over hebben als alles compleet is. Misschien wel meer als fooi en of als hij er supergaaf uitziet!:D

Zelf neem ik ook weleens defecte kaarten aan, om het vervolgens zelf proberen te repareren:)

Ik ben zelf nog op zoek naar een stel videokaarten. Maar ik ben er nog niet helemaal uit welke ik zou nemen. De GTX 285 staat ook op keuze lijst om hem vervolgens in SLI te plaatsen:)

20. JMM

JMM Senior Member

Sinds:
    8 aug 2006
    Bedankt voor je uitleg. ;)

Kaart is 100% in orde, geen gebreken aan. Het is een ENGTX 285/HTDP/1GD3.
    Ben de eerste eigenaar sinds ongeveer half 2009 maar helaas geen doos of factuur meer.