Asus ENGTX 285

division

Senior Member
User systemen
€20,--25,- vind ik wel een nette prijs. Ligt maar net aan de staat van de kaart. Mist hij bijvoorbeeld dat stofklepje?(heet dat ijzeren ding bij de video uithangen eigenlijk wel zo?), gaat er meestal zo'n €10,--€15,- van de prijs af. Alsook als er een video uitgang niet helemaal mooi is. Denk hierbij dat er iets is afgebroken. Dus met beschadigingen kan de prijs echt drastisch dalen. Met doos en documentatie kun je wel aan €40,--€45,- denken. Ik zou er minstens €35--€40,- voor over hebben als alles compleet is. Misschien wel meer als fooi en of als hij er supergaaf uitziet!:D

Zelf neem ik ook weleens defecte kaarten aan, om het vervolgens zelf proberen te repareren:)

Ik ben zelf nog op zoek naar een stel videokaarten. Maar ik ben er nog niet helemaal uit welke ik zou nemen. De GTX 285 staat ook op keuze lijst om hem vervolgens in SLI te plaatsen:)
Zou ik vast een voeding met groot vermogen aanschaffen. 1 voordeel, je hoeft in ieder geval geen verwarming aan dan.

Zou ik vast een voeding met groot vermogen aanschaffen. 1 voordeel, je hoeft in ieder geval geen verwarming aan dan.
Ik was al aan het kijken voor een voeding. Ik denk dat een goede 1000 watt voeding wel voldoet. En als hij bijna net zo warm word als de HD 4870, kan ik me er wel wat bij voorstellen :D

Hoef ik nooit meer de kachel aan te zetten :D

JMM

Senior Member
User systemen
Heeft laatste tijd prima gewerkt met een i7 920 met Asus p6T moederbord, 120gb ssd en 640gb HDD met een Corsair 350W voeding.
Geen centje pijn dus dat 1000W gezever is behoorlijk overdreven, haha...500W zal ook wel genoeg zijn zeker. ;)

Natuurlijk is 350W zeker aan de krappe kant maar heb verder geen problemen ondervonden.

Oh ja, moet er wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat er niet of nauwelijks meer mee gegamed werd in die configuratie, de laatste 5 jaar.

division

Senior Member
User systemen
Heeft laatste tijd prima gewerkt met een i7 920 met Asus p6T moederbord, 120gb ssd en 640gb HDD met een Corsair 350W voeding.
Geen centje pijn dus dat 1000W gezever is behoorlijk overdreven, haha...500W zal ook wel genoeg zijn zeker. ;)

Natuurlijk is 350W zeker aan de krappe kant maar heb verder geen problemen ondervonden.

Oh ja, moet er wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat er niet of nauwelijks meer mee gegamed werd in die configuratie, de laatste 5 jaar.
Hij wil deze is sli zetten..... :p

Forum m8

Senior Member
User systemen
Grote voedingen verbruiken niet meer. Ja, misschien een paar Watt omdat ze beneden hun optimum draaien. Maar net wat te veel mensen geloven nog dat een PC altijd vreet wat er op de voeding staat, en we weten allebei dat dat natuurlijk niet zo is.

division

Senior Member
User systemen
Grote voedingen verbruiken niet meer. Ja, misschien een paar Watt omdat ze beneden hun optimum draaien. Maar net wat te veel mensen geloven nog dat een PC altijd vreet wat er op de voeding staat, en we weten allebei dat dat natuurlijk niet zo is.

2x 183 watt zonder overclock (sli setup) en dan afhankelijk wat de rest van zijn systeem is.

Ja ok is iets lager dan de 280. Die had ik eerst in mijn hoofd zitten.. is alweer zo lang geleden :D

In andere woorden wil je safe spelen neem je een 500w voeding.

Eerlijk gezegd zou ik ok best wel weer een oude pc in elkaar willen zetten met 3way sli. Moederbord heb ik nog steeds voor.

Laatst bewerkt:
@division , denk je dat ik echt genoeg heb aan 500 watt? Ik heb nu een E8600 en dat word waarschijnlijk een QX6850 met een TDP van 130 watt. Ik denk dat ik dan mijn 700 watt voeding in de strijd ga gooi. Die heb ik namelijk over van een andere PC die nu een 1600 watt voeding krijgt:p
En als dat nog niet genoeg is, koop ik nog wel een zwaardere voeding. Want ik ben er nog niet helemaal uit welke videokaarten ik ga kopen. Ligt eraan wat er te koop is, en of mijn CPU geen of weinig een bottleneck vormt voor die 2 of 4 GPU's.

Eerlijk gezegd zou ik ook best wel weer een oude pc in elkaar willen zetten met 3way sli. Moederbord heb ik nog steeds voor.
Dan zou ik hem graag als eerste willen zien, en een duimpje willen geven:p

Laatst bewerkt:
Bovenaan