1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

ASUS Livedash

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door Tobias222, 12 mrt 2018.

1. Tobias222

Tobias222 Member

Sinds:
    12 mrt 2018
    Hallo allemaal,

Ik kan er op internet vrij weinig nuttigs over vinden, dus ik hoop dat iemand hier er ervaring mee heeft:
    de asus moederboards met Livedash.

Recent heb ik een Maximus X Formula aangeschaft met een i7 8700k, nu wilde ik op het livedash schermpje mijn eigen gif uploaden, want die mogelijkheid is er mits;
    - Het gifje 128x32 Pixels is
    - En niet groter is dan 100Kb

Nu heb ik een leuk gifje gemaakt en wilde ik die uploaden, helaas kreeg ik de melding; This GIF is not supported. Dus ik een aantal keer gechekt of het formaat etc wel klopt. Ik dacht, laat ik eens uit de map van het Asus Livedash stuurprogramma een gifje pakken, wat hij dus wel af kan spelen en die proberen te uploaden. Weer dezelfde melding.

Verder heb ik het stuurprogramma al opnieuw geinstalleerd, en de gehele livedash aan en uit gezet in de bios...

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!

2. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Hoi Tobias, welkom op het forum.
    Livedash is een vrij nieuwe ontwikkeling van Asus en zoals je al gemerkt hebt, werkt het nog niet helemaal naar behoren.
    Wat ik eruit begrijp zit het probleem in de software die het led display aan moet sturen.

Ik heb wat fora afgestruind en vond her en der aanwijzingen dat Asus ermee bezig is dit te herstellen. Dus voorlopig even geduld totdat er een update voor vrijgegeven wordt. Intussen kan ik je aanraden het Asus (ROG) forum te volgen. Eventuele vragen kan je altijd stellen aan Raja@Asus of AkaNe@Asus.

3. WEBPC

WEBPC Senior Member

Sinds:
    28 okt 2016
    [Knip]

Ik wou eigenlijk al precies zo'n reactie typen. Geen ervaring mee, maar vraag het eens op het ROG forum.

Vooral het feit dat de eigen gifjes niet eens werken is natuurlijk wel erg vreemd.

Laatst bewerkt: 15 mrt 2018