1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Asus strix gtx 1070 ti

Discussie in 'Wat is dit nog waard?' gestart door boonpwnz, 12 feb 2018.

1. boonpwnz

boonpwnz Senior Member

Sinds:
    6 aug 2014
    Ik game voorlopig enkel runescape omdat ik geen interessante games vind.

Ook omdat de 2de hands prijzen van videokaarte' goed zitten vroeg ik me af hoeveel mijn kaart nog waard is?

Asus rog strixs gtx 1070 ti.
    Gekocht op 30/11/2017
    Doos nog aanwezig. Kleine beschadiging aan de doos.

2. Larsiano

Larsiano Senior Member

Sinds:
    12 dec 2013
    90-100% winkelprijs kan als er niks anders is. anders ben je een oplichter in mijn ogen en hoor je hier niet thuis ;)

3. Jeroen germers

Jeroen germers Senior Member

Sinds:
    28 aug 2012
    Over het algemeen gaat 2de hands voor 70% van de aankoopprijs/dagwaarde.
    Is de kaart beschikbaar rond de 70% is de kaart niet leverbaar in winkels dan tot 120% of wat de gek ervoor geeft.

4. Larsiano

Larsiano Senior Member

Sinds:
    12 dec 2013
    ^^meteen op negeer ;)

5. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    want ?

6. JensTX

JensTX Senior Member

Sinds:
    19 dec 2015
    Ik zou het bijna niet weten, sinds de prijzen van videokaarten helemaal mal zijn geworden, maar ik ga toch een schatting doen: 450 euro

7. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Huh??

8. kibo

kibo Senior Member

Sinds:
    8 okt 2008
    Blijkbaar staat zijn kaart al te koop via 2dehands.be voor 540EUR.

9. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    De gewone richtlijnen voor 2e hands hardware prijzen gaan in dit geval niet op, omdat de nieuwprijzen zo hard gestegen zijn. De marktwaarde van jouw zo goed als nieuwe 1070 Ti is daarom véél hoger dan 70% van de aanschafwaarde. De goedkoopste leverbare 1070 Ti kost op dit moment €650 dus €550 voor die van jou is inderdaad een reële marktwaarde.

Daarmee ben je natuurlijk geen oplichter.

Gronaldo vindt dit nuttig.
  10. Larsiano

Larsiano Senior Member

Sinds:
    12 dec 2013
    Lezen is een kunst.
    Same as above..
    alles boven de 100% (incl verzendkosten etc.) is winst. daar verkopen we geen hardware voor omdat we geen winkel zijn maar hobbyisten.

echter heeft de TS een nette prijs gevraagd voor zijn kaart. al ging mijn 1080 strix voor minder de deur uit en ook dan heb je al van 20 man in je mail gehad die 250 ofzo willen geven. ook is het ergens schandelijk dat een winkel meer gaat vragen dan de advies prijs van een fabrikant. en ook de fabrikant is te verwijten te weinig te leveren al komt het in dit geval door Nvidia en AMD die maar zelden na een productie nog meer van de zelfde chips drukken (alle chips worden in 1 á 2 weken gemaakt). highend kaarten zijn altijd al slecht verkrijgbaar en idd 30% duurder bij oa belgische winkels en slechte consumenten zaken zoals Centralpoint.nl

11. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Wat een onzin opmerking. 'We' bepalen zelf wat 'we' wel of niet doen, de koper bepaalt of dit voor hem acceptabel is.

Dabomb vindt dit nuttig.
  12. wailingwimmy

Sinds:
    15 feb 2010
    We zijn het duidelijk niet eens.
    Woekerprijzen vragen vind ik ook notdone maar gewoon de gangbare prijzen verlangen voor een produkt is in mijn ogen volkomen legitiem.

13. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Denk dat het een samenspel is tussen verkoper en koper. Als we de marktwerking buiten beschouwing laten, kan Ts zijn kaart verkopen voor kostprijs. Dan lijdt hij geen verlies op de aankoop ervan. Natuurlijk speelt wel mee dat het een tweedehands product is en er iets (sinds 11/2017) vanaf zou moeten vanwege garantie-verkorting/gebruik-slijtage en de hier opgestelde regels, zou hij besluiten het hier te verkopen. Dat kan hij dus zelf berekenen zoals Jeroen dat hierboven al stelt.

Ook dat daargelaten, zou ik nog steeds kostprijs betalen, want hij blij - ik blij. Gentlemen agreement. :)
    Als de verkoper winst wil maken door de huidige woekerprijzen door te voeren is dat zijn keuze. En kan hij logischerwijs vragen wat seb al heeft voorgesteld of wat hij wilt. Daarbij het risico nemend aantrekkelijk te blijven voor potentionele kopers, want die bepalen zelf wel wat voor hen wijsheid is.

14. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Precies. En om een beetje perspectief te houden: we hebben het ten slotte wel gewoon over een luxeproduct. Je hóeft geen 1070 Ti in je pc te hangen. Je hóeft geen 100 fps op 4k ultra te halen. We hebben het niet over brood, of benzine. Maar sommige leden hier hebben de indruk dat ze recht hebben op een bepaalde gpu tegen een bepaalde prijs.

15. Memeber

Memeber Senior Member

Sinds:
    13 nov 2007
    Inderdaad, beetje misselijkmakend. Als ik jou was zou ik de kaart gewoon lekker op Marktplaats zetten en de hoofdprijs ervoor vragen. Zie maar een GTX1070TI te vinden voor 70% van de prijs. Mijn god..

16. brugj03

brugj03 Member

Sinds:
    26 mei 2016
    Ik zou zeggen 120% van je toemalige aanschafprijs.
    Die zgn 70% regel, wie heeft dat ooit bedacht. Knotsgek.

17. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Als je de 'stickie' goed leest.. is het een richtlijn dus, geen regel.
    Ook in dit uitzonderingsgeval gaat die richtlijn niet op, de kaart is hoogstens 2.5 manen oud.
    Dus interpoleren i.p.v. extrapoleren. :D

Laatst bewerkt: 19 feb 2018 om 16:44
  18. wailingwimmy

Sinds:
    15 feb 2010
    In een normale marktsituatie is het in mijn ogen een goede richtlijn.
    de huidige situatie is wel heel uitzonderlijk, kan je geen richtlijnen meer voor bedenken.

HilleG vindt dit nuttig.
  19. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    De richtlijn is op basis van de huidige gemiddelde nieuwprijs.

Niks mis mee, alleen lezen veel mensen klaarblijkelijk over het woordje 'gemiddeld' heen.

De gemiddelde nieuwprijs ligt boven de aanschafprijs, wat ook de richtprijs stevig verhoogd maakt. Niets mis mee om meer dan de aanschafprijs te vragen, anderzijds is het op HWI verboden om een product te koop aan te bieden met winstoogmerk (of deze casus hier ook onder valt kan alleen HWI verduidelijken).

Voor mij is het een vraag/aanbod verhaal en heeft de aanschafwaarde hier geheel weinig mee te maken.

HilleG vindt dit nuttig.
  20. quiller

quiller Senior Member

Sinds:
    4 jul 2012
    Tis een heel zware discussie... In elk geval : de tweedehands markt is een raar iets en een grijze zone. Het probleem dat zich wel begint te stellen (en laat ons hopen dat politiekers niet wakker worden) is dat mensen hun een jaar geleden aangekochte kaarten boven de aankoopprijs beginnen te verkopen. Dit is wettelijk in principe 'winst maken' en dan moet je dat ook aangeven (tis vergezocht natuurlijk maar als dit lang gaat duren...).