Worklog (CiP) BamBoom

Mystiqy

Master of Modding
User systemen
Any progress?
Zeker.

First things first though, mijn excuses voor de late late update. Afgelopen week 3 deadlines voor school ingeleverd, volgende week weer drie en de week daarop nog een keer twee - en ik heb m'n bijbaan afgelopen week opgegeven, omdat ik simpelweg geen tijd meer heb.

Goed, dat dus over de laatheid van de update. Morgen komen de foto's en het verhaal zelf, ben nu iets te moe om alles nog om te zetten in m'n PSD.

Mystiqy

Master of Modding
User systemen
V1. Zie volgende post voor het vervolg ;)

Dat is een valid punt. No excuses to be made.

Maar wel eindelijk weer een stukje tekst, paar fotootjes.

//sarcasm. Uploaden (op een 10 mbit upload lijntje..) van +- 25 bewerkte foto's is zo gebeurd joh.

Om het maar op te pakken waar we de laatste update mee afsloten, ben ik verder gegaan met de topwindow.
Eerst even de ruwe randjes van de uitgedremelde bovenkant netjes wegwerken met een stukje zwart vinyl:

En vervolgens lekker kliederen met lijm:

Wat ons uit laat komen op een vast topwindow :D

Lijm was een van de essentiële dingen waar ik me de afgelopen weken mee bezig gehouden heb...

Voor in dit geval de zijpanelen van de kleine kast, waar ik ipv lijmklemmen wasknijpers abused heb (was moederlief minder blij mee overigens..)

En zo ook voor de achterkant van de kleine kast:

Toen ik daar toch mee bezig was, dacht ik dan pak ik gelijk de achterkant van de grote kast mee (vorige week ergens 's ochtends te vroeg na een nacht niet slapen)

Vervolgens krijg je dit soort gezeik dat je dingen verkeerd om doet enzo... Which, in my opinion, is pretty damn stupid :X Achja, eigen schuld dikke bult.

Dat moet dus nog een keertje... Gelukkig kwam ik erachter toen ik nog niet alles ervan gedaan had. Is een aardig klusje om dat fineer te snijden.

Naast bovenstaande debacle heb ik ook een paar fatsoenlijke dingen voor elkaar gekregen. Om te beginnen heb ik een 0.5 mm aluminium plaat gekocht om een cover voor de voeding uit te halen.

Vervolgens opgemeten, uitgeknipt en verbogen op de goede plek:

Het is niet de meeste cleane cut aller tijden, aangezien het met een kleine metaalschaar geknipt is. Nu maakt dat gelukkig ook niet heel veel uit, want het aluminium zal niet terug te zien zijn.

De oplettende kijkers hebben het al gespot, maar er is inderdaad een hoekje uit die alu plaat!

En wel omdat de plaat waar men het moederbord tegen bevestigt in de kast, een uitstekend randje heeft van +- een 1.5 mm. Dit gaatje valt daar precies om heen, en houd de middenplaat al bijna op z'n plek. Overzichtsshotje komt later in deze update nog terug.

Back to what we all started with... ECO. Of beter gezegd, water. Veel water. Zonder vissen. Het reservoir wat ik nogal veel genoemd heb, waar menig benieuwd naar is ?

Dat komt er niet meer, ik vrees dat ik er geen tijd voor heb...

Did it work ^^ ?

Alles voor het reservoir begin vorige week mogen ontvangen. Ik dacht alles perfect uitgemeten en besteld te hebben, tot ik een eerste mockup met plakband in elkaar zette... Ik had namelijk geen rekening gehouden met het feit dat de dikte van het plexiglas zelf meetelt in de totale breedte/hoogte van het reservoir :'( Dus kwamen we bij onderstaande uit.

Zowel aan de onderkant van het reservoir:

Als aan de bovenkant van het reservoir:

Aangezien het verlijmen met plexiglas iets is waar ik me vanaf het begin af aan druk over heb gemaakt, heb ik ervoor gekozen alles in ieder geval op maat te laten laseren zodat ik me niet druk hoefde te maken over de sterkte tussen de verschillende verbindingen, of de druk die er op paneel 1 t.o.v. paneel 2 komt te staan.

Als je zelf gaat zagen (in ieder geval in mijn geval, met een figuurzaag) krijg je altijd te maken met marges die je niet wil hebben, of nog erger, afwijkingen die ervoor zorgen dat het nog een keer moet. Toen ik erachter kwam wat er dus aan de hand was met bovenstaande heb ik heel rap uitgemeten wat het verschil was om de panelen nogmaals te bestellen, en gelukkig was dat weer snel binnen en kon ik weer verder.

Ziehier de nieuwe mockup builds van het reservoir, verticaal gezien

en horizontaal gezien:

Vervolgens heb ik in de twee benodigde panelen gaten geboord voor de in en outlet van het reservoir;

Mystiqy

Master of Modding
User systemen
V2, aangezien ik niet meer dan twintig foto's in een post mag hebben... Hier het vervolg:

Met een fitting erin:

En een leuk detailfotootje;

Nadat ik die gaten heb geboord, ben ik van alle panelen van de achterkant van het reservoir de beschermfolie gaan verwijderen. En van dit stukje heb ik spijtig genoeg geen foto's...

Anyway, alle beschermfolie was er dus af. Vervolgens heb ik de voorkant van het reservoir (het langste paneel) aan de twee L stukken gelijmt die de zijkant vormen, met behulp van klemmen aan alle kanten. Daarna heb ik de bovenkant tussen de twee L panelen in gezet, en de onderkant was vervolgens aan de beurt.

Dan komen we uit bij een van de essentiële dingen van een eigen reservoir bouwen... Leaktesten ofcourse !

Moeilijk op de foto te krijgen door alle reflecties, maar ik hoop dat het in ieder geval een beetje duidelijk is:

Nog eentje over de volle lengte heen:

genoeg kwam ik erachter dat ik twee lekken had... Dus ben ik het opnieuw gaan verlijmen, en dat heb ik nog niet kunnen testen vanwege de lange uithard tijd op deze ondergrond.

Een paar (slechte :( ) overzichtsfoto's:

Vanaf aankomende vrijdag even volop in crunch mode om alles af te gaan krijgen. De bestellingen lopen, nieuwe sleevetool, doorzichtige koelvloeistof (en wel 5 fucking liter ervan :O ), een paar extra fittingen en nog wat vinyl. Moet deze week allemaal nog binnen komen. Dan kan ik vrijdag m'n huidige setup gaan slopen, moet namelijk die pomp hebben :D

Anyway, hoop dat ik met deze (vrij lange?) update ietsjes goed kan maken aangezien ik de afgelopen week geen update gegeven heb.

Tot aankomend weekend... Expect alot.

Mystiqy

Master of Modding
User systemen
Zoals zovelen, dit is niet de final update... Heb wel mijn mooie overlaytje even achterwege gelaten - geen tijd om alles om te zetten - imgur doet trouwens extreem traag, dus jullie krijgen deze update over een paar posts verspreid :p

In de vorige update had ik al vermeld dat het backpanel paneel van de fineer opnieuw moest. Dit bij deze dan ook gedaan:

IMG_9027.JPG

IMG_9028.JPG

En die ben ik daarna ook gelijk gaan verlijmen.
IMG_9029.JPG
Alsook ben ik verder gegaan met de midplate:
IMG_9030.JPG

IMG_9031.JPG
Ingebouwd. Komt later nog meer over, moeten nog een paar aanpassingen aangedaan worden namelijk.
IMG_9032.JPG

Detailfotootje. Ook een strip bamboe om de moederbord plaat heen gedaan, om een beetje het witte te breken.
IMG_9033.JPG

IMG_9034.JPG

En ja hoor.... Hoe verder ik kom in deze mod hoe minder Stacker er over blijft. De voorkant was vandaag het slachtoffer dat eraan moest geloven, alles eruit gezaagd / gedremeld om in ruimte te kunnen voorzien voor het reservoir - en zodat je het reservoir uberhaupt kunt zien :D

IMG_9036.JPG

Zo zag het eruit na de ruwe cutout:
IMG_9037.JPG

Vervolg hieronder.

Mystiqy

Master of Modding
User systemen
En zo ziet het geschuurde resultaat eruit, stuk strakker.

IMG_9039.JPG

Overzichtsshotje, met een toevoeging erbij. Ik vond de voorkant wat saai, dus ga bamboe gebruiken als elementje. Komt ook in de bovenkant terug in een later stadia, zodat de lijn bamboe over de hele case heen doorloopt.

IMG_9040.JPG

IMG_9041.JPG

IMG_9042.JPG

IMG_9043.JPG

En met de delen verlijmt:

IMG_9044.JPG

En een paar shots van hoe de kast er gisteren bijstond:

IMG_9045.JPG

IMG_9046.JPG

IMG_9047.JPG

Bijlagen

Mystiqy

Master of Modding
User systemen
Nog een paar shots waarbij beide kasten er in zijn geheel opstaan:

IMG_9049.JPG

IMG_9050.JPG

IMG_9051.JPG

Daarnaast heb ik gisteren en vandaag ook de sleeving aangepakt. Nu met een nieuw toolkitje (dat nog steeds heel is gelukkig). Ik heb alleen extreme problemen met beide 4 pins cpu connectoren, die kabels zijn met geen enkele mogelijkheid eruit te krijgen (voor mij althans - ik krijg het echt NIET voor elkaar). En nadat ik de tweede kabel brak heb ik het ook maar opgegeven om te proberen die te sleeven..

Anyway, hier de dingen die wel lukten :D

IMG_9052.JPG

IMG_9053.JPG

IMG_9054.JPG

IMG_9056.JPG

IMG_9058.JPG

IMG_9059.JPG

Bijlagen

Mystiqy

Master of Modding
User systemen
Even terugkomend op de midplate. Zoals ik al eerder zei moest daar nog wat aan gebeuren - onder andere een gat erin voor de slang naar de gpu toe:

IMG_9065.JPG

Even afgewerkt zodat de slang er niet tegen kapot kan schuren:

IMG_9066.JPG

Zoals al gezegd, wil ik de lijnen bamboe over de gehele buitenkant van de case doortrekken. Daarnaast zit er een rand zwart vinyl, aan de linkerkant van het plexiglas in de foto hier. Dat is aan alle kanten gedaan - zodat er een duidelijk 'kijkraam' onstaat, en om rand van het plexiglas te verbergen.

IMG_9068.JPG

IMG_9069.JPG

Hier het tweede deel wat nog gedaan moest worden, een gat voor de kabels van de GPU. Die zijn namelijk niet lang genoeg om achterlangs te kunnen .. Wat jammer is, maar helaas.

IMG_9070.JPG

IMG_9071.JPG

Om even terug te pakken op de lijn bamboe - die zat er nog niet op de onderkant. Bij deze dus wel :)

IMG_9072.JPG

Ik heb me verder ook bezig gehouden met de verlichting in de kast:

IMG_9073.JPG

Enigszins verwarrende foto wellicht, maar de ledjes die je hierin zit zijn de ledjes aan de voorkant van de kast. Die komen om heel het reservoir heen, zodat dat mooi verlicht is.

IMG_9074.JPG

... Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de rest van de kast ook goed verlicht dient te zijn.
IMG_9075.JPG

En tot zover even de foto's die ik tot nog toe heb. Eigenlijk is alles zo goed als klaar om in gebouwd te worden... Later vnv meer.

Mystiqy

Master of Modding
User systemen
Dat later vanavond werd dus vannacht... Ik heb gevochten met m'n reservoir en het AIO setje van CM voor een uurtje of 6 lang. De AIO is daarbij helaas gesneuveld, vandaar de standaard CPU koeler.... AIO setje zou daar moeten hangen.

Mits dat een issue is koop ik vanavond of morgen nog een nieuwe die vervolgens op die plek komt.

In ieder geval. Ik heb niet veel foto's van wat ik vannacht/vanmorgen allemaal heb uitgespookt :(

Maar het draait allemaal :D Enige jammere is de flow, heb echt twee pompen in serie nodig wil ik een 'bruisende' waterval voor elkaar krijgen.

IMG_9094.JPG

IMG_9095.JPG

IMG_9096.JPG

Maar na veel gevloek, veel gelijm, nog meer gevloek, lektesten, weer lijmen, weer testen, weer vloeken DOET IE HET WEL YEHEEEES.

IMG_9097.JPG

Mystiqy

Master of Modding
User systemen
De laatste loodjes zijn gelegd... Het was een hele reis, met een boel dingen die ik nog nooit heb gedaan, zoals onder andere een custom reservoir bouwen. Ik heb veel geleerd, veel gevloekt, maar vooral veel plezier gehad in het modden, en in mijn deelname aan deze competitie.

En ik zou je zo nog 20 dingen kunnen noemen die ik nog had willen doen.. Maar de tijd is op. Dus dat moet een volgende keer dan maar ^^.

Anyway, genoeg gepraat. Geniet lekker van de volgende foto's, en moge de beste winnen.

IMG_9098.JPG

IMG_9100.JPG

IMG_9101.JPG

IMG_9102.JPG

IMG_9103.JPG

IMG_9106.JPG

IMG_9068.JPG

IMG_9096[1].JPG

Helaas wat mindere foto's als ik normaal gesproken voor ga, maar binnen foto's maken met een iPhone terwijl er een bleek ochtendzonnetje is blijkt onbegonnen werk.

Bijlagen

Sw333t

Senior Member
User systemen
Ik neem de foto's zoals je ze nu hebt over, mits jij zorgt dat er zaterdag een werkende AIO op zit. Uiteraard is verder modden niet toegestaan (lijkt me logisch).

Bovenaan