1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Bios: power on by keyboard/mouse

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door Aegiz, 22 jan 2018.

1. Aegiz

Aegiz Member

Sinds:
    19 aug 2008
    Is dat nog steeds enkel via ps/2 ?

2. werner1107

werner1107 Member

Sinds:
    20 dec 2017
    Voor zover ik weet werkt deze optie alleen voor PS/2 toetsenborden. Je kan wel je PC in slaapstand zetten. In dat geval gaat hij ook aan wanneer je op een toets drukt.
    Je PC staat dan echter niet helemaal uit, maar slechts in slaapstand.

3. Hermano Conejo

Hermano Conejo Senior Member

Sinds:
    14 mei 2012
    Heb je een optie in de BIOS/UEFI "USB always on"? Misschien, misschien werkt het dan met USB ...

Laatst bewerkt: 11 feb 2018
  4. WhiteSnake

WhiteSnake Senior Member

Sinds:
    30 apr 2008
    Dat of/en ErP Disabled, want als dat Enabled is krijg je hem volgens mij met niks aan behalve de power knop.

Het werkt wel via USB, want bij mijn oude PC ging hij ook aan als ik de muis bewoog of op het toetsenbord een knop indrukte.

Hermano Conejo vindt dit nuttig.
  5. Hermano Conejo

Hermano Conejo Senior Member

Sinds:
    14 mei 2012
    Idd

ErP Support determines whether to let the system consume less than 1W of power in S5 (shutdown) state. When the setting is enabled, the following four functions will become unavailable: PME Event Wake Up, Power On By Mouse, Power On By Keyboard, and Wake On LAN

6. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Muis bewegen of een knop indrukken?

Dat eerste heb ik nog nooit meegemaakt, het tweede wel. Aan bij 'beweging' lijkt me sowieso waardeloos, want die optische muizen willen nog wel eens beweging zien die er niet is.

7. WhiteSnake

WhiteSnake Senior Member

Sinds:
    30 apr 2008
    muis beweging ook, was niet echt handig, want als je tegen de muis aankwam met bvb schoonmaken van het bureau dan ging hij ook aan, probleem was als ik het uit zetten hij ook niet meer op de IR afstandbediening aan ging, niet handig dus, misschien had ik een setting in de bios verkeerd staan, maar weet ik niet.