1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Bootloop probleem

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door Eric Britstra, 15 mei 2018.

1. Eric Britstra

Eric Britstra Member

Sinds:
    4 mei 2018
    Beste leden!

Ik heb via een winkel een upgrade set met de ryzen 1800x, aorus ax370 gaming 5 en 16 gb ddr4 geheugen gekocht.

Mijn videokaart is een gigabyte gtx 1080 oc edition. Mijn voeding een masterwat 750.

Het probleem.

De eerste keer starte het systeem prima op. Na windows te hebben geïnstalleerd heb ik een bios update gedaan. Na deze update kwam het systeem vast te zitten in een bootloop. Met als postcode Ad.
    Ik heb de set toen terug gestuurd om na te laten kijken. Vandaag alles terug ontvangen met bij elk onderdeel de melding systeem post gewoon.

Enkel bij het geheugen staat: geheugen niet compatible.

Ik vandaag de boel weer in elkaar gezet en weer hetzelfde probleem.

Ik heb de boel al zo kaal mogelijk geprobeerd te starten. Op de doos met enkel de voeding, koeler, geheugen en videokaart. Dat geeft geen resultaat.

Heb de cmos baterij eruit gehaald met de stroom eraf en nog steeds dezelfde code en bootloop.

Iemand nog ideeën? Of het boeltje wederom terug sturen.

Hieronder een foto van een geheugen stick. Ik wist het merk niet zo snel te benoemen

Alvast bedankt!

Bijgevoegde bestanden:

2. Quercus

Quercus Senior Member

Sinds:
    20 aug 2004
  3. Eric Britstra

Eric Britstra Member

Sinds:
    4 mei 2018
    Klopt alleen dit alles is aangeschaft als upgrade set. Mag er dan wel vanuitgaan dat het geheugen moet werken toch?

4. LaCrimosa

LaCrimosa Senior Member

Sinds:
    20 mrt 2012
    Hoelang duurt de bootloop ? Bij Bios updates of nieuwe installatie kan het zijn dat men een bootloop heeft van 3 tot 5 minuten. Die bootloop is normaal en dient om je hardware op mekaar af te stemmen.

5. Eric Britstra

Eric Britstra Member

Sinds:
    4 mei 2018
    Half uur laten gaan tot hij bleef hangen op de code Ad.

Het moederbord wisselt ook continu tussen main en backup bios

6. Impulz

Impulz Senior Member

Sinds:
    27 apr 2017
    was dit een compleet pakket, of heb je dit zelf samengesteld als upgrade set?

7. Eric Britstra

Eric Britstra Member

Sinds:
    4 mei 2018
    Kompleet pakket zegmaar. Moederbord +cpu+geheugen+ koeler

Niet zelf samengesteld dus.

Het pakkef is dus ook al terug geweest. Het rare is dat op alle bonnen staat dat het systeem post, maar op diezelfde bonnen staat ook geheugen niet compatible

8. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Dat komt omdat in sommige gevallen "QC Pass" een afkorting is van "QC Passed Away".

wailingwimmy vindt dit nuttig.
  9. Eric Britstra

Eric Britstra Member

Sinds:
    4 mei 2018
    Haha ah dat zal het zijn. Ik ga ze morgen nog maar eens bellen. Ik geloof niet dat ik nog veel meer kan doen en een ander geheugen setje heb ik helaas niet

10. Impulz

Impulz Senior Member

Sinds:
    27 apr 2017
    Als je het nog retour kan sturen, zou ik dat doen. Het is met de AMD CPU ZEN gewoon uitkijken met de ram compatible. Staat die niet op de QV lijst van de mobo fabrikant, dan is het al een risico of dat het gaat werken.

Ik zou het gewoon terug sturen en soortgelijk los kopen maar met compatible geheugen.

11. Eric Britstra

Eric Britstra Member

Sinds:
    4 mei 2018
    Ja precies. Ervanuitgaande dat het geheugen het probleem is.

Ik ga ze morgen bellen en hun kant eens aanhoren. Wellicht dat ze met een goede oplossing willen komen.

12. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Ze zeggen dat het systeem het prima doet (met ander geheugen),dat is toch simpel.
    Je moet er ander geheugen instoppen,dat schrijven ze je zelfs.
    En als je het geheugen bij hun hebt gekocht,en er zijn nog geen 14 dagen na aankoop verstreken,kun je een andere set kopen.
    Zijn de 14 dagen wel verstreken dan heb je pech als ze niet willen ruilen,er wordt al vanaf het begin gewaarschuwd om eerst na te gaan welk geheugen je gebruikt in een Ryzen systeem.
    Hoop voor je dat het wordt opgelost.

13. Eric Britstra

Eric Britstra Member

Sinds:
    4 mei 2018
    Dat snap ik heel goed hoor.

Maar het gaat hier om een pakket wat een winkel aanbied. Dan mag je er toch vanuit gaan dat het geheugen bijpassend is. Dat is toch de gedachte achter die upgrade sets?

14. Eric Britstra

Eric Britstra Member

Sinds:
    4 mei 2018
    Mensen bedankt voor het meedenken.

De winkel heeft het onderzocht en melden mij dat ze een fout hebben gemaakt.

Het geheugen gaat los retour en ik zoek dan zelf iets uit wat wel werkt.

15. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Je hebt helemaal gelijk.
    UIt het verhaal maakte ik op dat je het zelf had uitgekozen,vooral omdat de winkel zelf aangaf dat het geheugen niet geschikt zou zijn,en dan het spul toch terug stuurt.
    Dus het is als volgt gegaan:
    Biedt complete set aan,jij bouwt het
    Werkt niet
    Jij stuurt het terug.
    Zij testen het
    Ze sturen het terug met de melding geheugen is niet compatible (maar sturen het ondanks die wetenschap dat het niet compatible is en zij het zelf uitgekozen hebben toch weer terug!).
    Jij krijgt het nog steeds niet aan de praat.
    Dan komen zij met de mededeling dat ze zelf het verkeerde geheugen hebben geleverd ,EN WEER HEBBEN TERUG GESTUURD!
    Welke toko is dat man?,de aangrenzende buren van hun hebben in ieder geval een hennepkwekerij waarvan de ventilatie blijkbaar niet alles afvoert.
    Veel succes,en plezier met de nieuwe reep in ieder geval.
    En een kleine tegemoetkoming van de winkel zou wel op zn plaats zijn.

16. Eric Britstra

Eric Britstra Member

Sinds:
    4 mei 2018
    Precies zo ja haha.

En aangezien ik nog best een beginner ben is het knap frustrerend, je gaat al snel denken dat ik zelf iets fout deed.

Ja mijn geluk zat niet echt mee. Eerst een videokaart bij ze besteld en die kwam defect aan (uiteraard netjes een nieuwe voor gehad) toen deze kit gekocht en dan krijg je er verkeerd geheugen bij.

In dit geval heeft alternate het goed opgelost. Videokaart was gewoon pech. Voor het geheugen heb ik nu zelf een setje uitgezocht. Zij nemen de meerprijs voor rekening en hebben een kadobon erbij gedaan.

Al met al even vervelend, maar gelukkig netjes opgelost!

Laatst bewerkt: 16 mei 2018
  17. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
  18. Eric Britstra

Eric Britstra Member

Sinds:
    4 mei 2018
    Ja dat heb ik ditmaal zelf maar even gecontroleerd! Staat er tussen.

Morgen maar erin stoppen en dan duimen dat ie post