1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Connectie telefoonlijn router

Discussie in 'Routers, NAS-apparaten en netwerkapparatuur' gestart door mlotens, 8 nov 2018.

1. mlotens

mlotens Member

Sinds:
    19 apr 2011
    Goedemorgen,

Wellicht een ontzettende beginnersvraag, maar ik kamp met het volgende.

Bij mijn Telfort-abo heb ik een experia-box v8 gekregen. Werkte goed maar merk toch vertraging qua signaal (draadloos gamen boven, chromecast op tv, mobiele telefoons plus 2 laptops). Nu wil ik voor weinig die experia-box gaan vervangen met deze, de Eminent EM4710. (https://nl.hardware.info/product/429877/eminent-em4710). We hebben geen van allen baat bij een 5 ghz signaal dus kan ik me hier geen buil aan vallen.

Mijn vriendin wil echter blijven bellen met de vaste huistelefoon, op de experia zitten hier 2 vaste aansluitingen op die keurig in het vaste toestel gaan. Heeft de Eminent dit? Ik kan het nergens op de afbeeldingen terugvinden. Zo nee, welke betaalbare maar krachtige router heeft nog wel een dedicated aansluiting?

Alvast bedankt!

2. Comp User

Comp User Senior Member

Sinds:
    10 aug 2014
    Ik denk dat je

hier meer aan gaat hebben, let op - er zijn 2 modellen in omloop, de "oude" witte heeft 5 poorten, de nieuwe zwarte heeft "maar" 2 poorten.

Je zou ook kunnen vragen of je de V8 kan (laten) omruilen voor de V10(a).

Laatst bewerkt: 8 nov 2018
  3. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Zijn de problemen alleen via draardloos?
    En als mogelijk gewoon een kabel naar pc,of acces point,anders blijft het toch behelpen.

4. Sprakeloos

Sprakeloos Senior Member

Sinds:
    30 jun 2007
    @mlotens
    Als je gebruik wilt blijven maken van een vaste telefoon kun je niet zonder de Experiabox.
    KPN geeft de benodigde gegevens niet vrij dus dat houdt heel snel op.

division vindt dit nuttig.
  5. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Zoals boven al word gezegd kan je idd niet zonder die experia box. Als je betere wifi boven in huis wilt hebben zul je acces points moeten aanschaffen (signaal versterkers).

6. mlotens

mlotens Member

Sinds:
    19 apr 2011
    De reden dat ik ook van die hele Experia af wil is omdat dit binnen 4 jaar de derde router van dit merk is. Andere versies gingen stuk of werkten niet naar behoren. Een V10 versie willen ze niet opsturen en er wordt gemoeilijkt. Ik zal me eens gaan verdiepen in repeaters en power Line adapters. Bedankt voor jullie reacties!

7. Enterprise1701

Enterprise1701 Senior Member

Sinds:
    5 dec 2010
    Ik ken de V10, die heeft me vriendin icm een glasvezel verbinding, en dat is waarschijnlijk de reden waarom ze dit niet doen, maar de router heeft ook gewoon nog een aansluiting voor de telefoonlijn, Ik zou je eens aanraden om via Webcare te werk gaan, die zijn meestal een stuk vriendelijker en behulpzaam, echter heb je hier wel een social media account voor nodig(Facebook, Twitter) tenzij ze een chat systeem hebben

8. r0xz

r0xz Member

Sinds:
    25 jan 2010
    Onderzoek eerst maar bij je ISP of je die experiabox in bridge kunt zetten.
    Als dat mogelijk is, is het gemakkelijk om er een wifi router(of router en acces point gescheiden) achter te plaatsen. Ik weet verder niet of je ISP een bridge config toelaat, en of je dan ook nog tegelijk kunt bellen via het internet. Dat zul je dus ook moeten vragen bij Telfort voordat je keuzes gaat maken.
    Bij mijn ISP Ziggo is dit beiden mogelijk.

Laatst bewerkt: 10 nov 2018 om 15:23
  9. Crewz

Crewz Member

Sinds:
    19 sep 2018
    5 Ghz gaat minder ver. Let daar wel op

10. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Hoeft helemaal niet. Gewoon wifi uitschakelen en een AP kopen. Het gelinkte exempaar van 50,- is verder prima.

11. r0xz

r0xz Member

Sinds:
    25 jan 2010
    Hmm, hoeft ook verder niet.
    Ik dacht echter te begrijpen dat TS alles wilde vervangen. (had over het woord "betaalbaar" heengelezen)

Sorry mlotens. :)

12. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Wilde hij ook, maar schijnt toch niet echt te kunnen. Maar wifi deel is zeker wel te fixen met AP erbij.

Hier soortgelijke constructie; Fritzbox heeft ook een kabeltje naar de ring met telefoons. Willekeurige Asus router oid heeft die telefoonaansluiting niet. Plus dat de ISP's niet happig zijn met benodigde instellingen vrijgeven. Boeit me verder ook niet. In de hoeken van het huis is altijd nog 4g :+