1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Core 2 Duo E6750 + Fatality SLI moederbord + 4GB Ram en nog meer

Discussie in 'Wat is dit nog waard?' gestart door yannickske, 22 apr 2019.

1. yannickske

yannickske Senior Member

Sinds:
    13 jan 2009
    Dag,

(Foto's Onderaan)
    Ik ga binnenkort verhuizen en er moet een deel weg van mijn behuizingen en systeempjes die ik nog heb liggen.
    Wat ik momenteel zeker weg doe is volgende:
    -Core2Duo E6750 met Fatality SLI moederbord en Asus Triton Cooler
    -4GB Kingston HyperX ram DDR2 (2X2Gb)
    -Modded Corsair Carbide Air 540
    -Zelfgemaakte testbench, staat ook misschien nog ergens hier op het forum, was een buildmodlog
    -1150/1151 Intel standaard cooler

De Corsair Air 540 is zo gemodified dat je hem kan kantelen, alleen heb ik deze niet afgewerkt en is er dus aan de vroegere onderkant (nu een zijkant) nog een gat. Ik kan hiervoor zeker wel plexiglas meegeven aangezien ik er massa's van liggen heb. Dan kan je hem nog afmaken. Tevens komt deze met 5 fans, 3 Xigmatek White Led fans en 2 Corsair 140mm fans ook met led. De grills van de case zijn geverfd in Rood metallic (motip) en goud metallic (motip) zodat het een beetje Iron Man was.
    De voetjes zijn bevestigd op het onderste paneel.
    Schroefjes die precies bij de case horen voor het mobo te bevestigen gaat moeilijk worden maar heb een hoop liggen dus ik kan zeker voldoende meegeven om hier toch een mooi systeempje mee te maken.

De testbench is zelf gemaakt van Acetalaat denk ik, is niet super stevig maar voldoende voor een systeem.
    Met niet super stevig bedoel ik dat je het niet van een dak moet gooien en hopen dat ie nog heel is.
    Deze komt met 2 knopjes, reset en start, de reset heeft echter geen draadjes meer, maar kan ik wel nog meegeven. Ook krijg je er 3 Cooler Master Turbine 120mm fans bij. Voor de rest schroefjes en dergelijke heb ik ook wel liggen.

Heeft iemand enig idee wat ik hiervoor nog kan vragen?
    Enkele tientjes zouden al leuk zijn voor een hoop Ikea spullen te kunnen kopen ;)

20190421_134213.jpg 20190421_135636.jpg 20190421_140456.jpg 20190421_140500.jpg 20190421_140505.jpg 20190421_140509.jpg 20190421_140512.jpg 20190422_112244.jpg 20190422_112248.jpg 20190422_112258.jpg

2. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    2 tientjes voor de upgrade set.
    De rest is voor de milieu straat, niet onaardig bedoeld maar die testbench is op zijn hoogst "functioneel' en die case heb je in mijn ogen niet gemod maar gesloopt.

division vindt dit nuttig.
  3. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Word moeilijk en jammer van die Corsair Air 540 die denk ik ook zo goed als niets meer waard is en hooguit de hardware misschien leuk is voor iemand die een retro pctje in mekaar wil steken. Denk ook dat je moet rekenen met hooguit 2 tientjes voor de cpu, moederboard en dimms en dan b.v. nog een tientje voor de fans.

4. yannickske

yannickske Senior Member

Sinds:
    13 jan 2009
    Dus als ik die mod zou afwerken van de Air 540, is hij dan wel iets waard? Vindt het raar dat deze niets meer waard is, een modder zou hier nog iets moois van kunnen maken voor weinig geld een deftige case met enkel een gat in waar je heel gemakkelijk een window van kan maken.

5. wailingwimmy

Sinds:
    15 feb 2010
    Het probleem is dat er weinig modders zijn en die er zijn kopen meestal nieuw en maken er hun eigen ding van.
    Wat jij hebt is een onafgemaakt project en de case heeft ook nog eens veel gebruikssporen.
    De case is misschien leuk voor een beginnende modder maar ook die zal er niet veel voor over hebben.

6. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Nee dat maakt weinig uit want ook een modder wil graag beginnen met een ongemodde kast zodat hij zijn eigen ontwerp kan maken. Nu zou hij moeten verder gaan met een mod die jij uitgedacht hebt en dan is het al puur toeval dat jou mod goed zou uit komen. Maar hoe je het ook bekijkt, er zit gewoon een gat in de onderkant van de kast wat je niet zomaar weer gemakkelijk kan dichtmaken. Dus misschien een tip, bedenk altijd van te voren of er een mogelijkheid is iets weer gemakkelijk te kunnen herstellen bij een pc kast. Denk hierbij b.v. aan het alleen uitboren van klinknagels want die kan je naderhand weer opnieuw erin schieten en de kast weer herstellen.

7. WEBPC

WEBPC Senior Member

Sinds:
    28 okt 2016
    Als jij die mod op een nette manier kan afmaken, kan het wel zijn dat er iemand nog voor wil betalen.
    Maar aan het werk te zien, kan je dat ding niet op een simpele manier weer netjes maken. (zo te zien, het is een slechte foto)

Een modder wil inderdaad gewoon beginnen met een blank canvas, die wil geen half gemodde kast. (uitzonderingen daargelaten)

Laatst bewerkt: 24 apr 2019
  8. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Ik zou wel wat meer foto's willen zien van die Air 540. Liefst ook wat duidelijkere.

wailingwimmy vindt dit nuttig.
  9. NieuwRetroGamer

NieuwRetroGamer Senior Member

Sinds:
    12 dec 2016
    Ik denk dat je ongeveer €30,- a €40,- voor het moederbord kunt vragen. Goede socket 775 met 2x x16 pci-express SLI sloten op een moederborden komen niet zo vaak voor. Je kunt hier bijna de beste Quad core op zetten die er is. De QX9650 om precies te zijn.
    Maar dan moet wel het I/O shield erbij zitten, dat vind ik tenminste belangrijk als ik een moederbord koop.:)

Onder de streep is het gewoon een heel goed bord voor zijn tijd.:)

10. wailingwimmy

Sinds:
    15 feb 2010
    Moet je wel veel geduld hebben, mensen die een QX9650 icm SLI draaien komen ook niet zo vaak meer voor.

11. NieuwRetroGamer

NieuwRetroGamer Senior Member

Sinds:
    12 dec 2016
    Dat is wel waar. Je moet maar net van plan zijn om zo'n build te maken. Of je moederbord is overleden, en je hebt een nieuwe nodig. Probeer het anders op eBay te zetten. Daar koop ik nog weleens computer spullen die nauwelijks in Nederland voorkomen. En het verkoopt goed daar als je iets bijzonders hebt:)

yannickske, Sw333t en wailingwimmy vinden dit nuttig.
  12. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Heb je die kast nou zelf bordeaux rood gespoten??
    Wel jammer van dat zijpaneel :(

Is namelijk normaal wel een heel mooie kast.. Nu is het niet veel meer waard dan 10-15 euro inclusief verzendkosten ben ik bang..