1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Corsair dominator GT 12GB vanaf 2000Hz

Discussie in 'Te Koop Gevraagd' gestart door Roedi, 21 dec 2018.

1. Roedi

Roedi Senior Member

Sinds:
    19 feb 2006
    Hoi,

Ik ben opzoek naar een Corsair dominator GT DDR3 12GB set vanaf 1866 ̶2̶0̶0̶0̶Mhz. 2de versie. Geen zeldzame hyper chips.

Iemand iets liggen?
    laat het me vooral weten.

Groetjes

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 22 dec 2018
  2. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Die hebben elpidia hyper chips en zijn zo'n beetje de meest zeldzame ddr3 tripple channel kits die er zijn.
    Dat gaat erg lastig, en als je ze al vind , erg duur worden.
    Je kan hier eens kijken:
    https://community.hwbot.org/forum/84-hwbot-marketplace/
    je kan ook proberen of je 3 2 x 2gb dual channel kits kan vinden met 2000 8-8-8-24 timings, die hebben ook hyper chips.
    >2000 mhz wordt nog lastiger

wil je niet perse hyper chips dan wordt het al eenvoudiger, die hebben dan 8-9-8-24 timings

5erveD en eismc2 vinden dit nuttig.
  3. Roedi

Roedi Senior Member

Sinds:
    19 feb 2006
    Ja i know, zijn moeilijk te vinden, ik heb nu een 3x4 2000 kit met C9 timings. Zijn dat ook die hyper chips? als ik wat rond kijk op google hebben deze een hoge faileure rate? ik zou graag uitbreiden naar 24GB

4. wailingwimmy

Sinds:
    15 feb 2010
    Nee dat zijn geen hypers.
    Die hypers gingen idd. snel stuk, zeker de eerste producties.
    Die 7-8-7 latjes van de foto hoorden daarbij, later werd dat C8-8-8, die trouwens zonder problemen 2000 c7-7-7 haalden op stock voltage. had zelf hypers die 2400 c999 haalden op een wat hoger voltage.

maar ik zou je advertentie ff aanpassen, de titel icm de foto deed mij denken dat je dus 6 x 2gb met hyper chips zocht.
    Hier heb je een setje van 4x4gb 2133 C9 uit de UK, wel een hoop geld voor een x58 systeem upgrade:
    https://www.ebay.nl/itm/Corsair-Dom...h=item23b1d81ac3:g:TycAAOSwLKhcGBrG:rk:1:pf:0

5. Roedi

Roedi Senior Member

Sinds:
    19 feb 2006
    Tnx voor de info.
    Ik heb de afbeelding aangepast en openingspost aangepast. Geheugen van 1866mhz is ook welkom.
    Ik heb je link bekeken maar die modules hebben een voltage van 1.5v die kan ik jammer genoeg niet mixen met mijn 1.65v modules of ik moest de 16GB kit alleen gebruiken maar dan mis ik triplechannel.
    Gaat nog aardig mee hoor.
    Met een dikke overklok (4.4 a 4.6Ghz en dikke oc op de geheugen controller en qpi) houd een 6 core x58 cpu zich nog gelijk aan een Ryzen 2600 @ 4Ghz in games en in sommige gevallen gaat die erover.
    Ik zeg niet dat de Ryzen de dikste gaming cpu is maar het laat zien tot wat een x58 systeem nog in staat is.
    Is dus zo slecht nog niet voor het gene ik hem gebruik.
    Xeon x58 cpu's kosten ook geen hol meer.
    Je kan er een goedkoop maar nog redelijk snel game systeem mee bouwen.
    Zie nog altijd geen reden om een volledig nieuw systeem aan te schaffen.

check youtube .

Laatst bewerkt: 22 dec 2018
  6. wailingwimmy

Sinds:
    15 feb 2010
    Ben het helemaal met je eens dat die XEON @4,6 nog prima meekan, draai zelf een 3930k @4,8 en die gaat ook nog wel ff mee.
    vind alleen 125 euro veel geld voor een upgrade van 12 Gb als je niet specifiek naar snel OC geheugen zoekt.
    Die 1,5v kit kan je trouwens prima op 1,65v zetten, zijn oorspronkelijk 1,65v chips die zo goed zijn dat ze die snelheid en timings al op 1,5v halen.
    Let wel op dat veel X58 systemen veel moeite hebben met 6 DIMMS.

7. Roedi

Roedi Senior Member

Sinds:
    19 feb 2006
    Idd. Ik ga het voorlopig bij mijn 12GB houden, tenzij ik een 24GB set vind bestaande uit 3 modules.
    Er stond me ook nog iets van bij dat x58 6 modules moeilijk slikt.
    Tnx voor de info.