DAC + Headphone amp verbinden met speakers?

Moloch

Member
Heb al een tijdje de Topping D30 DAC, van plan de JDS Atom headphone amp te kopen met de Beyerdynamic DT 770 Pro 250ohm, alleen vind ik nergens hoe ik de DAC en amp moet verbinden met mijn speakers,

Is de Topping D30/A30 stack ter illustratie, het meest logische lijkt mij de line out van de DAC naar de line in van de amp, en de line out van de amp naar mijn speakers? (Edifier S530D) of heb ik het verkeerd?

Als ik dan die beyers aansluit worden mijn speakers dan automatisch gedempt?

Ook al gelezen over EqualizerAPO, lijkt mij wel interessant om eens te proberen.

DatAccountz

Senior Member
upload_2019-1-24_22-5-4.png

Voor die D30 met 2.1 VRMS zit je ergens rond de 100 en 110 dB op je kop. Denk niet dat je meer vermogen nodig hebt, dus waarom zo'n dure amplifier aanschaffen.

Wil je hem toch aanschaffen, je kunt vooraan zo te zien schakelen tussen input. Dus de RCA en Line-in Jack. Dus ja, speakers aansluiten op RCA out, headphones voor insteken. En ik vermoed dat die dan de speakers uitschakelt ja.

Moloch

Member
Wel, mijn onboard audio heeft last van emi, en mijn interne geluidskaart heb ik weggedaan omdat die problemen gaf in games, daarom heb ik die D30 gekocht, dus heb ik niet direct een manier om die headphones aan te sluiten.

Ook al gekeken naar de A30 die een paar tientjes goedkoper is maar die heeft nogal een hoge output impedance (30 ohm op de 3.5 en 10 ohm op de 6.35) wat mijn (toekomstige) keuze in headphones serieus limiteert.

Bovenaan