1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Displayport geeft geen output MSI 290X

Discussie in 'Videokaarten & 3D-chips' gestart door WhizZRinaldo, 23 jun 2015.

1. WhizZRinaldo

WhizZRinaldo Member

Sinds:
    4 aug 2010
    Gegroet allen,

Ik heb sinds kort een 21:9 monitor van LG ( 29UM67 ) met freesync.
    Nu heb ik vandaag een Displayport 1.2 kabel in huis gekregen en deze rechtstreeks aangesloten op mijn videokaart maar deze geeft geen beeld.

De 290x zit op een GA-Z77-DS3H moederbord met de laatste bios.

Ik heb geprobeerd:

- alle schermen los gekoppeld en alleen Displayport aangesloten
    - 290x op legacy bios gezet
    - meerdere malen in zowel Windows 8.1 als AMD CCC wezen scannen naar outputs.
    - herinstalleren van m'n videokaart drivers
    - Bios reset

Al vanaf het aanzetten van de computer komt er geen enkel signaal door, dus ook niet tijdens bios & boot procedure.

LG roept heel hard dat het gaat om Plug & play monitoren en er is dan ook geen driver beschikbaar die eventueel iets zou moeten activeren.

Bij het aansluiten van de Displayport kabel aan de monitor merk ik wel dat er 'iets' gebeurd, alsof het wel iets detecteert. Maar snel daarna komt de melding 'No signal'.

Mis ik iets heel hard over het hoofd?
    Als het gaat om Displayport ben ik een complete noob, al heb ik het idee dat het net als HDMI gewoon plug & play zou moeten zijn.

Iemand een idee?

Kabel in kwestie:
    http://www.delock.com/produkte/F_1257_Displayport-1-2_82424/merkmale.html

Laatst bewerkt: 23 jun 2015
  2. DatAccountz

DatAccountz Senior Member

Sinds:
    13 nov 2012
    Er is geen Displayport 1.2 kabel. Displayport kabel is displayport. Je kunt alleen in je monitor selecteren dat hij 1.2 moet gebruiken.

Vermoed ook dat het daar mis gaat. Hij staat waarschijnlijk niet op 1.2. Maar dan zou ik zelf even het boekje van de monitor erbij moeten pakken. Iets wat je wellicht eerst even zelf moet proberen.

3. WhizZRinaldo

WhizZRinaldo Member

Sinds:
    4 aug 2010
    Mijn excuses, op de verpakking van de kabel stond aangegeven dat het gaat om een 1.2 kabel, ik heb daar verder totaal geen benul van. Verder heb ik geen opties om in stellen welke versie(?) de monitor moet gebruiken.

4. magic4ce

magic4ce Senior Member

Sinds:
    15 okt 2010
  5. DatAccountz

Sinds:
    13 nov 2012
    Staat dat je de input op displayport moet zetten in de manual

6. DatAccountz

Sinds:
    13 nov 2012
    Ja maar geen 1.1 of 1.2 kabels. Alle DP kabels werken op alle Displayport configuraties. Het is aan de apparaten in welke configuratie het loopt.

http://www.displayport.org/cables/how-to-choose-a-displayport-cable-and-not-get-a-bad-one/

Marketing, weer een goede standaard die te grabbel wordt gegooid door gierige marketing bedrijven die willen kapitaliseren op de onwetendheid van de gemiddelde burger.

7. WhizZRinaldo

WhizZRinaldo Member

Sinds:
    4 aug 2010
    Uiteraard staat de input op Displayport.

8. Kaasrand

Kaasrand Senior Member

Sinds:
    30 mei 2015
    Hier ook geregeld gezeur met geen beeld na opstarten met dp 1.2, na een druk op de reset knop doet ie het zomaar, betreft hier crossfire r9 290's en een Panasonic tx 50ax800 uhd tv, er is ook weinig over te vinden.

Wat wel hielp was me usb settings in energiebeheer veranderen, daarvoor na een slaapstand zowiezo een druk op de reset knop nodig.

WhizZRinaldo vindt dit nuttig.
  9. WhizZRinaldo

WhizZRinaldo Member

Sinds:
    4 aug 2010
    Bedankt voor je reactie, ik heb inderdaad op internet het een en ander gelezen over die energiebeheer settings. Dit heb ik ook al aangepast. Helaas werkt dit niet. Kreeg jij wel tijdens het bootproces beeld te zien? Ik krijg namelijk geen enkel signaal door mijn kabel heen.

Heb ondertussen de leverancier ook een mail gestuurd, om te kijken of het een defecte kabel betreft.

10. Kaasrand

Kaasrand Senior Member

Sinds:
    30 mei 2015
    Bootproces meestal wel zichtbaar en daarna blijft ie op zwart, zo ongeveer 50 procent van de starts.

Wanneer ik hdmi 1.4 gebruik dus tot 4k@30fps werkt het prima, dus bij mij moet het echt met het dp gebeuren te maken hebben.

11. Kaasrand

Kaasrand Senior Member

Sinds:
    30 mei 2015
    Update:

Heb nog niet helemaal de oplossing maar voor mij werkt het nu goed.

Heb zowel de dp1.2 kabel als de hdmi 1.4 kabel aangesloten op me tv en op de r9 290 kaart waarbij ik de hdmi 2.0 ingang gebruik op me tv ipv de normale hdmi.

Alles werkt naar behoren op displayport 3840/2160@60

Vreemd dat de schakeling nu wel werkt.

Gr.