1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

DTS interactive geluidsproblemen.

Discussie in 'Overige componenten (geluidskaarten, controllers)' gestart door Eighty Three, 21 mrt 2018.

1. Eighty Three

Eighty Three Senior Member

Sinds:
    17 aug 2017
    Ik heb laatst een nieuw moederbord gekocht (Asrock Z370 Extreme4) die DTS Connect ondersteund via een optische toslink, (speciaal gekocht overigens voor DTS Connect).

Nu heb ik de hele tijd last van ploppen en wegvallend geluid als de HDD aan het werk is tijdens online muziek luisteren of als ik in het game menu van battlefield 1 rond klik. Het gekke is dat als ik eenmaal in game zit het probleem verdwijnt, ook al is de HDD aan het werk.

Dit probleem heb ik niet wanneer ik geen gebruik maak van DTS connect. Ook maakt het niet uit waar ik de sample snelheid op zet, op dit moment 44.1khz. De drivers heb ik via het apparaatbeheer meerdere keren verwijderd en zo wel de audio drivers van Asrock en Realtek uitgetest. Het probleem blijft.

Ik heb nog de optie om weer eens mijn oude geluidskaart te installeren en testen want daar had ik het probleem niet mee, echter was dat wel in een deels ander systeem.

Latencymon kan ik helaas maar 16 seconden laten draaien maar geeft geen probleem weer.
    2018-03-21.png

Iemand die dit DTS probleem herkent?

Laatst bewerkt: 21 mrt 2018
  2. Eighty Three

Sinds:
    17 aug 2017
    Uiteindelijk nog maar eens na de Windows 1807 update getest maar het probleem is er nog steeds. Realtek en MS lossen ook helemaal niets op en dat vind ik wel jammer. In mijn geval is een geluidskaart helaas de enige optie want ik zit met een versterker waar door ik vast zit aan een optische toslink. Geen Realtek chips meer voor mij ook al zal de geluidkwaliteit beter zijn van de ALC1220. Ik kan niet zonder 5.1 gaming.

3. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Win 10 is niet een real-time OS.
    Ik dacht dat het hier ook duidelijk uitgelegd stond m.b.t. de symptomen die je ervaart.

Eighty Three vindt dit nuttig.
  4. Eighty Three

Sinds:
    17 aug 2017
    Heeft iedereen dan met DTS connect via Realtek problemen? Ik ben u aan het testen met fast startup uit en het ploppen en wegvallend geluid is nu even niet meer te bekennen. HDMI is voor mij geen optie helaas, er zit HDMI 1.4 op de receiver maar dat lijkt me niet fijn te werken met 1440p 144hz en HDR.