Fixed Error 500 bij het aanmaken van een nieuw user systeem

Ik probeerde vandaag een nieuw user systeem aan te maken, maar iedere keer als ik het systeem wil opslaan onderaan de pagina krijg ik een nieuwe pagina ingeladen met de melding Pagina niet gevonden (500). Ik heb dit op beide firefox en brave browser geprobeerd zonder succes. Geprobeerd de ad en tracker blockers uit te zetten zonder succes. Is dit iets wat aan mijn kant mis gaat of gaat er wat aan de hardware.info kant wat mis?

Dabomb

Senior Member
User systemen
Hallo,

Ik krijg steeds een foutmelding bij het aanpassen van mijn user systemen. (de aanpassingen worden dan ook niet doorgevoerd)
Heb ook geprobeerd een nieuwe te maken, maar de webpagina fout blijft bestaan

Ik weet verder niet of dit al een bestaand probleem is en of hier al aan gewerkt word.
Zit er al een paar weken met dit probleem, en het begin behoorlijk irritant zo te worden, dat het niet mogelijk is om de user systemen aan te passen.

Krijg deze melding:

Pagina niet gevonden (500)

De door jou opgevraagde pagina is helaas niet beschikbaar, onze excuses voor het ongemak.

joz

Senior Member
User systemen
Het is een server-side fout (http status code 500). Dat heeft bijna nooit met de client te maken als oorzaak. Het kan wel maar dat is echt vrij onwaarschijnlijk.
Problemen die met de client te maken hebben, zijn grotendeels layout dingen of wellicht Javascript probleempjes.

Overig is dit ook wel maf.
De tekst duid op http status 404, page not found. Tussen haakjes staat dan weer http status 500, internal server error... Ergens klopt iets niet, maar verwacht dat de status code het juiste aangeeft.

Laatst bewerkt:

joz

Senior Member
User systemen
Grappige is dat als ik niets aanpas en mijn user systeem bewerk, het geen fout geeft.
Ook als ik een keuze maak uit een product in de database (hetgene wat via autosuggest word aangeboden) het ook werkt. Ik moet dan expliciet op een suggestie klikken, iets 1:1 erin zetten zonder op een suggestie te klikken werkt niet (getest met "Samsung SH-224FB" voor de optische drive, op de suggestie klikken werkt, de tekst erin copy-pasten zonder op de suggestie te klikken werkt niet).
Heb ik enkel getest door ff een optische drive toe te voegen aan mijn user systeem "Server".

Het gaat dus pas fout als ik wat type en niet expliciet op een suggestie klik.

Dat komt ws omdat er verwacht word dat deze input een value heeft;
<input type="hidden" id="community_gear_items_13_product" name="community_gear[items][13][product]">

Dit word gevuld als je op een suggestie klikt (dit is weer met de "Samsung SH-224FB");
<input type="hidden" id="community_gear_items_13_product" name="community_gear[items][13][product]" value="304400">

Maar niet als ik gewoon wat type (bv test).

Dat lijkt me essentiele info voor het oplossen. Welke client gebruikt word dan weer niet zo.
Dit is vrij slecht getest voor uitrol lijkt het. Niet zo moeilijk dit met een beetje test te vinden. Wellicht een idee om unit test toe te gaan passen @Koen Crijns ;)?
Dit is met de info in deze post zo getackled, kijk ook gelijk naar de tegenstrijdige info mbt de foutmelding (pagina niet gevonden) en de daadwerkelijke fout (500 = internal server error).

p.s.
Nog opzoek naar een dev? Je vindt mijn website op mijn profiel pagina ;)

Laatst bewerkt:

Dabomb

Senior Member
User systemen
Grappige is dat als ik niets aanpas en mijn user systeem bewerk, het geen fout geeft.
Ook als ik een keuze maak uit een product in de database (hetgene wat via autosuggest word aangeboden) het ook werkt. Ik moet dan expliciet op een suggestie klikken, iets 1:1 erin zetten zonder op een suggestie te klikken werkt niet (getest met "Samsung SH-224FB" voor de optische drive, op de suggestie klikken werkt, de tekst erin copy-pasten zonder op de suggestie te klikken werkt niet).
Heb ik enkel getest door ff een optische drive toe te voegen aan mijn user systeem "Server".

Het gaat dus pas fout als ik wat type en niet expliciet op een suggestie klik.

Dat komt ws omdat er verwacht word dat deze input een value heeft;
<input type="hidden" id="community_gear_items_13_product" name="community_gear[items][13][product]">

Dit word gevuld als je op een suggestie klikt (dit is weer met de "Samsung SH-224FB");
<input type="hidden" id="community_gear_items_13_product" name="community_gear[items][13][product]" value="304400">

Maar niet als ik gewoon wat type (bv test).

Dat lijkt me essentiele info voor het oplossen. Welke client gebruikt word dan weer niet zo.
Dit is vrij slecht getest voor uitrol lijkt het. Niet zo moeilijk dit met een beetje test te vinden. Wellicht een idee om unit test toe te gaan passen @Koen Crijns ;)?
Dit is met de info in deze post zo getackled, kijk ook gelijk naar de tegenstrijdige info mbt de foutmelding (pagina niet gevonden) en de daadwerkelijke fout (500 = internal server error).

p.s.
Nog opzoek naar een dev? Je vindt mijn website op mijn profiel pagina ;)
Bedankt voor jou aanvulling.

Kan inderdaad bevestigingen dat suggesties gebruiken wel werkt. Maar als je gaat typen hij het niet doet.

Laatst bewerkt:
Ik krijg telkens een foutmelding (500) bij het ofwel verwijderen ofwel toevoegen van een nieuw systeem..
Het volgende systeem mag verwijderd worden:
https://nl.hardware.info/usersystemen/27600/gamebak-machil
dan krijg je de vraag: "Weet je het zeker?"
Dan klik je op de blauwe "Verwijder" en krijg je:

De door jou opgevraagde pagina is helaas niet beschikbaar, onze excuses voor het ongemak.

Zelfde geldt voor het toevoegen van een systeem. Alles ingevuld, (toekomstig systeem), vakje onderaan (Maak voor iedereen zichtbaar/publiceren) aangeklikt, Opslaan, en dan krijg ik deze melding:
https://nl.hardware.info/usersystemen/toevoegen

Het toe te voegen systeem is gelijk aan de laatst toegevoegde op de wenslijst te weten:
https://nl.hardware.info/wensenlijst/6125941

Edit: Ben ook al eens uitgelogd en weer ingelogd, maar probleem blijft bestaan.

Bovenaan