1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Extern bureaublad via internet !!!

Discussie in 'Desktop besturingssystemen' gestart door garcon-l, 18 jan 2008.

1. garcon-l

garcon-l Senior Member

Sinds:
    27 jun 2007
    Hallo iedereen,

Ik wil graag met mijn laptop op het werk kunnen werken aan mijn pc die thuis staat. Ik heb altijd wat dingen te renderen en dan kan ik mijn laptop tijdens het renderen niet gebruiken. Daarom wou ik dat via een extern bureaublad op mijn pc thuis doen. Dus als het ware gewoon inloggen op mijn pc thuis of eventueel andersom op mijn laptop.

Mijn laptop werkt op XP Home en mijn PC op vista 64 bit (binnenkort ook met XP Home)

Ik zou graag willen weten hoe ik dit het beste kan doen, welke instellingen en eventueel welke software ik daar het best voor kan gebruiken.

Ik hoor graag van jullie.

Groeten B.Lamein

2. Jaap Terlouw

Jaap Terlouw Hardware.Info Crew alumnus

Sinds:
    17 jun 2006
    Je kunt met remote desktop niet inloggen op XP Home computers. Daarvoor heb je XP Professional nodig of Vista Bussines, Enterprise of Ultimate.

Je moet dus gaan kijken naar TightVNC oid.

3. Matthias Helder

Matthias Helder HWI Redactie

Sinds:
    23 jan 2004
    Nog even een extra opmerking:
    Extern bureaublad ondersteunt geen (Direct)3D-weergaves. Ik weet niet wat er allemaal eventueel gestart dient te worden voordat het renderen kan plaatsvinden, maar houdt er rekening mee dat vooral grafische 3D-ontwerpprogramma's wel eens zouden kunnen weigeren op te starten of niet correct kunnen functioneren. Als het renderen plaatsvindt dmv batch-files of iets dergelijks dan heb je een probleem als dit uiteraard niet.

4. garcon-l

garcon-l Senior Member

Sinds:
    27 jun 2007
    Dat het alleen met een pro versie kon wist ik idd. Maar als ik die tightvnc of ultravnc installeer dan moet een gebruiker op de andere pc toestemming geven aan mij dat ik op zijn bureaublad mag. Dat is nu net het probleem ik ben op mijn werk en dus niet thuis, dus ik moet op de een of andere manier kunnen inloggen op mijn pc thuis van het werk via internet.

5. Stijn Courtheyn

Stijn Courtheyn Senior Member

Sinds:
    23 aug 2005
    Ik gebruik logmein, en hierbij moet de gebruiker geen toestemming geven

6. garcon-l

garcon-l Senior Member

Sinds:
    27 jun 2007
    dit programma is geheel gratis of een trial en werkt het ook samen met vista of maakt dat niet uit?

7. LeSilhouette

LeSilhouette Senior Member

Sinds:
    18 jun 2007
    Of het is een verkeerde link, of het ligt aan mij, maar die link is een VMware programma om op 1 computer meerdere computers te maken als het ware.. Dat is wat ik opmaak uit de tekst..

edit: volgens mij is het een verkeerde link van Stijn.. Ik vermoed dat 'ie deze bedoelde...
    ziet er goed uit.. Ga het vanavond gelijk proberen, want was zelf ook al een tijdje op zoek naar zoiets.. Tnx Stijn! :)

8. Ilja de Roode

Ilja de Roode Senior Member

Sinds:
    6 jan 2002
    Dat is niet waar, zie hier.

9. Stijn Courtheyn

Stijn Courtheyn Senior Member

Sinds:
    23 aug 2005
    had idd de verkeerde link geplaatst, was ook bezig met 2 verschillende topics daarmee, maar heb ondertussen mijn link aangepast (de jouwe is juist)