F.E.A.R 5.1 audio intellen.

Je moet hiervoor creative alchemy installeren. Zit op dezelfde driver pagina als je geluidskaart. Dit zorgt ervoor dat je je games alsnog via de geluidskaart kan laten gaan👏
Sinds Windows Vista kan geluid niet meer hardwarematig worden verwerkt via DirectSound en DirectSound3D . Dat hebben ze eruit gesloopt:mad:
Alleen OpenAL werkt nog.

Ik krijg nu ook zin om F.E.A.R te spelen. Ik heb het gekocht, maar nog niet echt gespeeld. Word spannend🤪

Forum m8

Senior Member
User systemen
Ja, EAX is vakkundig vernaggeld door Microsoft en Creative heeft daar zoals gebruikelijk weer te laat op gereageerd. Maar er bestaat inderdaad van die software om e.e.a. te overbruggen.

Ik gebruikte overigens de PAX drivers bij mijn X-Fi... dat gaf minder problemen.

Uit beide computers heb ik nu de X-Fi eruit gehaald omdat er allemaal gekraak uit de audio-out kwam...

In het verleden had een X-Fi echt voordeel, maar dat is bij nieuwe games niet meer zo.

Ja, EAX is vakkundig vernaggeld door Microsoft en Creative heeft daar zoals gebruikelijk weer te laat op gereageerd. Maar er bestaat inderdaad van die software om e.e.a. te overbruggen.

Ik gebruikte overigens de PAX drivers bij mijn X-Fi... dat gaf minder problemen.

Uit beide computers heb ik nu de X-Fi eruit gehaald omdat er allemaal gekraak uit de audio-out kwam...

In het verleden had een X-Fi echt voordeel, maar dat is bij nieuwe games niet meer zo.
Ik vond het wel een leuke tijd. Alles klonk toch een stukje beter en echter. :)

Maar je had ook nog van die "nep" EAX kaarten van Asus. Die ondersteunen het wel, maar dat word gewoon softwarematig gedaan.

Doe maar:)
Ik heb trouwens waar nog kan een geluidskaart in zitten. Ik heb een Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic en nog een x aantal Soundblaster 5.1 Live! in de PC's zitten. Maar wat maken ze veel verschillende versies van die Soundblaster 5.1 Live! Ik heb hier echt werkelijk waar tig verschillende versies liggen. En ik moet gewoon zoeken welke een Windows 98SE driver heeft. Want die hebben ze ook niet allemaal op de website staan. Verschrikkelijk, ik vraag me af waarom ze zoiets doen...

Bovenaan