FreeNas

hoi, ik heb een Freenas server gemaakt. Nu wil ik plugins toevoegen maar staat er: ‘no available plugins services’
Hoe kan ik dit oplossen?

Sprakeloos

Senior Member
Heeft het systeem toegang tot het internet? Even checken of het IP adres, de gateway en DNS servers kloppen.

jurrian120

Senior Member
Nou ik weet niet of dit t probleem is maar ik heb een repeater en daarop de ethernet kabel.
Om te beginnen is dat vragen om problemen. Theoretisch werkt het. Maar dit heeft daar niks mee te maken aangezien je hem wel kan benaderen. En een Ping command vanuit de cli? Kan je überhaupt wel pingen naar externe IP adressen?

Sprakeloos

Senior Member
Je hebt in ieder geval 127.0.0.1 staan als eerste dns server. Ik zou beginnen om die weg de halen en daar alleen de 192.168.0.254 te laten staan wat naar ik aanneem je router is.
Zo'n filmpje is overigens niet heel erg prettig voor mensen die je willen helpen, wat screenshots of een lijstje met netwerk informatie is voldoende om mee te beginnen.

Je hebt in ieder geval 127.0.0.1 staan als eerste dns server. Ik zou beginnen om die weg de halen en daar alleen de 192.168.0.254 te laten staan wat naar ik aanneem je router is.
Zo'n filmpje is overigens niet heel erg prettig voor mensen die je willen helpen, wat screenshots of een lijstje met netwerk informatie is voldoende om mee te beginnen.
Moet ik dan de 192.168.0.254 invoeren of deze wat op t scherm staat.

Bijlagen

Sprakeloos

Senior Member
Je zou de bewerk knop kunnen gebruiken in plaats van steeds nieuwe berichten de platen als je zelf de laatste reactie hebt geplaatst ;)
Maar wat is de status nu, werkt het?

Bovenaan