FullHD smart TV aankoop hulp

Dabomb

Senior Member
User systemen
Wegens ik te weinig ruimte heb voor console gaming zoek ik een TV voor bij mijn computer hok.
Daar waar ik zit is overigens bijna allemaal schuin dak.. Maar met puzzelen heb ik 1 plek gevonden waar ik een tv kan ophangen.. Ik zoek een tv erbij omdat ik,

* Ten eerste amper in de woonkamer de consoles kan aan doen (Staan meer stof te vangen helaas) (vriendin claimed steeds de tv weer op)
* In de slaapkamer zou het wel kunnen alleen, de tv die daar staat staat nog al een beetje hoog op een lade kast.
daarnaast ligt achter de tv al een hoop console troep, dat ik niet meer weet waat ik alles moet laten.
Een andere reden is dat ik niet continu op het bed wil liggen om te kunnen gamen.
* Een extra tv in de woonkamer is ook lastig i.v.m beperkte ruimte. En elkaars geluid dat aanstaat.

Waarom ik een andere tv zoek is i.v.m de redenen hierboven en een goedkopere tv kost tegenwoordig haast niks meer.

Wat wil ik met deze tv gaan doen?

De bedoeling is dat ik hier de meeste consoles erop aan kan sluiten..

Zoals: Dreamcast, PS2, Gamecube, PS3 ,PS4, Switch..

Youtube kunnen kijken, Ziggo APP naar de tv streamen.

Welke verbindingen heb ik hier voor nodig?

Ik zoek een tv met de volgende aansluitingen:

-Scart, Component, 3x HDMI (liefst met composite erbij, maar dit zou via scart adapter kunnen.
(meer HDMI mag, minder niet, want dan moet ik met slechtere splitters gaan werken)

- LAN, WIFI (wel het noodzakelijke) (heb geen bezwaar als er ook blue tooth erop zit)

- Handig als deze CI+ heeft ivm met eventueel een ziggo verbinding.

Welke merk geeft de voorkeur?

Liefst een van LG of Sony (alleen denk dat een sony voor de prijs lastig word)
Mocht er andere betere opties zijn dan zou ik dan graag willen weten.

Verder nog wensen en een prijs zou handig zijn..

Prijs denk ik aan 250 - 450 euro.

I.v.m beperkte ruimte liever nog een 32inch dan helmaal niets, 43inch gaat hier niet passen.
iets wat daar tussen zit wellicht te overwegen.. Maar moet minmaal 32 inch zijn.

De TV moet een FULL HD exemplaar zijn i.v.m dit een standaard is en de meeste consoles daarmee wel aan te sturen zijn. Aan 4K heb ik daarom ook weinig aan..

Daarnaast moet de TV een smart tv zijn.. Apps als Youtube, webbrowser (vind ik wel dat het erop moet zitten)

(Voorkeur is Andriod TV omdat ik dit ook al gebruik momenteel, maar WEB OS van LG zou ook kunnen.

TV word aan de wand gehangen.

HDR hoef ik niet perse te hebben, lees dat HDR op de goedkopere modellen niet veel voor stelt.

Ik heb zelf niet al te veel verstand betreft de techniek wat er tegenwoordig er allemaal gebruikt word.. En wat er nog te krijgen is.Heb hiervoor wel een beetje meer hulp nodig..

Heb zelf wel wezen zoeken, alleen het huidige aanbod is ook niet meer wat het is geweest.. Dus dat is wel een beetje lastig..

Wat ik zo gevonden heb is dit:

*LG 32LJ610V Zwart
*LG 32LK6100PLB Zwart

Kom er achter dat de bovenste van begin 2017 is, en de onderste van begin 2018.. Die onderste schijnt de betere specs te hebben

Dabomb

Senior Member
User systemen
Die TV gaat niet passen zoiezo hier boven.. Kan net een 32 inch in en dan is dat het wel.. Die op de slaapkamer is 43 inch.. En deze heb ik zelf gekocht, dus mijn eigendom.. De tv in de woonkamer heeft overigens alleen maar 1 HDMI aansluiting (solora ding) Kom daar ook niet verder mee) Overigens niet erg dat het solora ding geclaimed word, wil wel kunnen console spelen waarnaar mij dit even uitkomt..

Overigens is een 32 inch in me computerhok altijd beter dan geen enkele tv.

Andere opties die ik overweeg zijn:

Sony KDL32WD759 zit alleen geen component op dat wel erg jammer is.

Philips 32PFS6402/12 Os zou al outdated zijn (er zouden apps als youtube en netflix niet goed werken) Deze tv heeft wel de beste aansluitingen (alleen draait hier andriod 5.1 op zo te lezen, en die is wel outdated vermoed ik)

Ben nou aan de LG 32KL6100 aan het denken, dan heb ik wel de component aansluiting die ik op de sony mis (alleen de LG is wel een stuk dikker)

Dabomb

Senior Member
User systemen
Zo`n HDMI splitter kan je dus alleen tot maximale 3 in/uitgangen.. Wil je er meer dan heb je dus weer een 5 volt voeding nodig (dus onnodige extra kabels.(ik snap dat de voeding uit de USB poort of stop contact kan halen, maar heb daar ook geen oneindige aansluitingen.)

Maar dat is niet het hoofdzakelijke punt dat ik op me computer plek een extra tv wil plaatsen.. Ik krijg gewoon geen mogelijkheid om de consoles te gebruiken in de woonkamer (vriendin claimt gewoon steeds de tv) Consoles staan hier alleen maar te verstoffen wat dus zonder is.. Had ze graag gebruikt wanneer dat kan. Ik leeft momenteel met ze tweeen.

Dabomb

Senior Member
User systemen
Ik denk dat ik dan maar toch voor de philips ga kiezen.. Vooral om dat er android erop staat en lekker veel aansluitingen heeft.. Geluid is bij al die kleinere modelen niet naar huis te schrijven..

LG doet overigens niet zo heel snel een Web OS update op hun oudere modellen.. Ze laten liever je een nieuwe kopen..

Heb de Philips 32PFS6402 net besteld.

Laatst bewerkt:

jurrian120

Senior Member
User systemen
Mijn tip is dat als je oude apparatuur aansluit. Let op wat analoog is. Gebruik een CRT. Daar zal het beeld het beste op weergegeven worden. Hier thuis ook een 46" Full HD TV met een Gamecube en het beeld ziet er verschrikkelijk wazig uit. Dit probleem is niet aanwezig op een CRT TV.

jurrian120

Senior Member
User systemen
Waar wilde je die anno 201x nog vandaan halen?

Zelfs de kringwinkels hebben / willen ze niet.

Ik begrijp je punt hoor, echter is het niet gemakkelijk om er nog aan te geraken.
Dat is zeker lastig. eBay al geprobeerd. In onze kringloop willen ze nog wel eens voorbij komen.

Wat je ook kan doen is bij je lokale inlever station (niet stort maar kringloop inname punt) vragen of ze CRT TV's vast willen houden in plaats van weg te gooien. Dit is vaak de reden dat ze zo moeilijk te vinden zijn. Tevens hebben oudere mensen ze nog wel eens.

Manyuken

Senior Member
User systemen
Waar wilde je die anno 201x nog vandaan halen?

Zelfs de kringwinkels hebben / willen ze niet.

Ik begrijp je punt hoor, echter is het niet gemakkelijk om er nog aan te geraken.
Van een oma/opa, oudere ooms/tantes. Die hebben vaak nog wel zo'n ding staan die ze eindelijk eens willen upgraden naar een nieuwer model haha.

Comp User

Senior Member
User systemen
Van een oma/opa, oudere ooms/tantes. Die hebben vaak nog wel zo'n ding staan die ze eindelijk eens willen upgraden naar een nieuwer model haha.
Dan heb jij betere ervaringen dan ik, als er een keer een tv of een torentje vervangen moest worden ivm defect, dan wist de persoon (80+) voor wie het was niet eens hoe het te bedienen.

Bovenaan