1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Game computer samenstellen hulp nodig!

Discussie in 'Systemen en (thuis)servers' gestart door xprolucca, 8 nov 2018.

1. xprolucca

xprolucca Member

Sinds:
    8 nov 2018
    Hallo allemaal,

Ik moet voor mijn huidige werk IT/ICT/telefonische branche een pc samenstellen de onderdelen los bestellen en na bestelling zelf in elkaar zetten. Ik ben zelf nieuw in deze branche en weet er weinig tot erg weinig vanaf. Het idee is dat ik meer feeling met computers krijg op deze manier. De pc moet in alle vlakken zo goed mogelijk presteren binnen het budget.(videokaart, ssd, moederbord, koeler geheugen etc.) Dus mocht iemand het een leuke uitdaging vinden om mij hiermee te helpen om de beste deal te kunnen uitzoeken? Graag!

de volgende informatie heb ik in ieder geval beschikbaar:

Budget 800 euro
    Eisen:
    *3.0.1 usb poort (in ieder geval de nieuwste weet niet precies de benaming)
    *moet een ssd bij.
    *moet kunnen functioneren met dubbel scherm (werk)
    *hoeven geen monitors bij.
    *toetsenbord/muis is optioneel die bezit ik namelijk al.
    *mocht er verlichting opzitten moet dat ook uit gezet kunnen worden
    *windows 10pro +office365 pakket moet er soepel op kunnen lopen

mag een game-pc zijn (niet voor extreem zware spellen maar als die optie bestaat is dat natuurlijk helemaal mooi.)
    zwaarste spel wat die moet aankunnen is denk ik fortnite voor de rest zijn het oudere LAN-games denk aan callofduty/battlefield/ageofempires/strongholdcrusader/csgo.

in eerste instantie is hij voor werkdoeleinden maar ik mag hem meenemen voor privégebruik vandaar de spellen.

Alvast super bedankt!

2. xprolucca

xprolucca Member

Sinds:
    8 nov 2018
    kleine update voor de echte diehard uitzoeker het mag ook een laptop zijn voor de vergelijking

3. Hans Beukers

Hans Beukers Member

Sinds:
    8 okt 2014
    Ik denk dat een laptop handiger is vanwege het feit dat je deze van je werk mee naar huis moet nemen. Een gaming PC heb je niet voor € 800. Maar een laptop met een videokaart, dus niet een geïntegreerde videokaart in de CPU, volstaat voor niet al te zware games ook.

4. joz

joz Senior Member

Sinds:
    24 apr 2006
    Ik weet niet hoor maar een gaming PC moet toch echt wel kunnen voor 800,-.
    Uiteraard wel een beetje midrange maar er hoeven geen peripherals bij zoals monitoren.

JensTX en simon3554 vinden dit nuttig.
  5. simon3554

simon3554 Member

Sinds:
    22 aug 2018
    Een ryzen 2600, b350/x370 mobo, 16gb ram. Een rx580 8gb/gtx1060 3gb (even kijken welke goedkoper is, de 580 is sneller) Een kleine/lichte case (ivm portability). en een 500/600 watt psu zou meer dan genoeg moeten zijn. Een 240/500 gig ssd en een 1tb hard drive.

Om kosten te besparen zou ik voor de linkerkant van de / gaan, voor future proof zou ik (bij de voeding en moederbord) voor de rechterkant van de / gaan

Ik hoop dat dit een beetje heeft geholpen, als je vragen hebt over mijn aanbevelingen mag je ze gerust stellen.

6. xprolucca

xprolucca Member

Sinds:
    8 nov 2018
    klopt ik denk dat voor 800euro ook wel moet kunnen, midrange geen probleem.

overigens is de optie laptop van de baan. ik moet een daadwerkelijke pc gaan bouwen.

7. xprolucca

xprolucca Member

Sinds:
    8 nov 2018
    hoeveel zit ik dan ongeveer qua totaalprijs ? met beide opties ? waardeer ontzettend je hulp maar zelf heb ik er niet veel verstand van. Zijn er nog andere die de set-up van simon ook kunnen aanraden ?

bedankt alvast!

8. MZw

MZw Senior Member

Sinds:
    12 aug 2012
    Zoiets zal prima voldoen:
    Aantal Product Prijs Subtotaal
    1 AMD Ryzen 5 2600 Boxed € 159,90 € 159,90
    1 ASRock B450 Pro4 € 86,00 € 86,00
    1 Cooler Master MWE Gold Full Modular 550W € 69,95 € 69,95
    1 Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 CL16 kit € 125,00 € 125,00
    1 Crucial MX500 500GB (M.2) € 77,90 € 77,90
    1 Gelid Tranquillo Rev. 4 B € 25,05 € 25,05
    1 Sapphire Radeon RX 570 Pulse 4GB € 179,00 € 179,00
    1 Sharkoon M25 Silent PCGH Edition € 58,99 € 58,99
    8 producten Opslaan als eigen wensenlijst Totaal € 781,79
    Nog wel even goed shoppen om onder de 800,- te blijven. Prijs excl. windows.
    Daarvoor je krijg je een:
    - hexacore cpu met hyperthreading, die 12 taken parallel kan verwerken.
    - een aftermarket cpu-koeler die de temperaturen laag houdt, waardoor de cpu-fan langzamer kan draaien en dus stiller blijft.
    - Snel geheugen, dat op de QVL (Qualified Vendor List) van de fabrikant staat.
    - Moederbord met ALC892 audiochip en 4x dimm sloten, zodat je memory zelfs nog kunt uitbreiden. Aan de achterzijde USB3.1 Gen2 (type A+C): http://www.asrock.com/mb/AMD/B450 Pro4/index.nl.asp
    - Volledig modulaire voeding (alle kabels afneembaar), efficiënt met Gold-rating en 5 jaar garantie.
    - Behuizing met geluiddempende matten en standaard 2x fans en USB3.0 aansluitingen.

Voor de prestaties van de videokaart in fortnite zie: https://nl.hardware.info/reviews/80...rten-intel-a-amd-benchmarks-full-hd-1920x1080

PS: als je de wensenlijst importeert, dan zie je wat onderdelen kosten als je alles bij één webshop koopt en wie welke onderdelen kan leveren en de voorraad. Kijk voor het bestellen ook even naar de waardering van de webshop.

Laatst bewerkt: 9 nov 2018
    xprolucca vindt dit nuttig.
  9. xprolucca

xprolucca Member

Sinds:
    8 nov 2018
    dit ziet er erg goed uit mag ik vragen hoe je bij deze specifieke afzonderlijke producten ben gekomen? is dat een kwestie van ervaring of weet je bijvoorbeeld al welke fans of welke ssd,s etc niet of wel goed functioneren met elkaar en of dat allemaal in een kast past? Las namelijk dat dat soms issues geeft.

10. MZw

MZw Senior Member

Sinds:
    12 aug 2012
    Ik volg al wat langer HWI, zie het aantal berichten dat ik heb gepost.
    Ik heb de website van het moederbord bijgevoegd, zodat je kunt controleren welke ssd's aangesloten kunnen worden.
    De crucial MX500 is een SATA-ssd die in het slot (M2_2) geplaatst moet worden (zie pagina 36 van de handleiding). Daarmee zijn de HDD-aansluitingen 3 en 4 niet meer bruikbaar.
    Het andere M2_1 slot is voor een nvme SSD, zoals de Samsung 970 evo.

Er zitten 5 aansluitingen op voor verschillende fans:
    - 1 x CPU Fan Connector (4-pin)****
    - 1 x CPU/Water Pump Fan Connector (4-pin) (Smart Fan Speed Control)*****
    - 3 x Chassis/Water Pump Fan Connectors (4-pin) (Smart Fan Speed Control)******

Op de website van Sharkoon zie je onder specs de afmetingen die in de huizing passen.
    Zie voor de standaard M25 (niet PCGH): https://nl.sharkoon.com/product/19311
    Moederbord: Mini-ITX, Micro-ATX, ATX
    Max. lengte grafische kaart: 40,0 cm
    Max. hoogte CPU koeler: 16,7 cm
    Max. lengte voeding: 20,5 cm
    Max. hoogte radiator incl. fan (Front): 5,5 cm ==> niet van toepassing

PS: produkten en hun eigenschappen kun je opzoeken in de prijsvergelijker op de website. Daar kun je ook zien of ze door HWI getest zijn en een Award hebben gekregen.

Laatst bewerkt: 9 nov 2018
  11. xprolucca

xprolucca Member

Sinds:
    8 nov 2018
    nou, helemaal top ik zal het eens gaan uitzoeken maar zo als het er nu uitziet zal ik waarschijnlijk voor jou setup gaan

12. JWL92

JWL92 Member

Sinds:
    9 jun 2017
    Windows en office moet r soepel op lopen?
    ik heb hier nog wel n dualcoretje... :p

jokes aside, je wil ook gamen, welke settings?
    Wat voorn monitor heb je staan? of is dat op 't werk?
    CSGo, wil je dat op 120/144hz scherm gaan spelen ? of meer casual?
    Anders wil je namelijk n deftig cputje hebbe. (geen gek U(nderclocked) of (wh)Y model) (of T(rash) in t geval je tog voor n deskop kiest)
    Voor games als fortnite, hangt r erg af vd settings wat voorn videokaart je nodig gaat hebben voor n vloeiende ervaring. maar met alles low, bottleneckt mn pentium G4560 mn 1050ti maar is t meer dan speelbaar op 1080P >60 fps.
    Pubg, vind ik onspeelbaar sinds n halfjaar of wat (mocht je daar interesse in hebben) was daarvoor wel goed te doen. Helaas.
    Quake champions heeft dips naar ong 90 fps, prima speelbaar.

Gezien de werk prive combi, lijkt me een laptop de logische keuze.. (al dan niet met zelf aangeschafte eGPU oplossing?)
    *denk hierbij dan ook om bouwkwaliteit, cooling, uitbreidbaarheid van opslag etc.

hou de komende aanbiedingen in de gaten zou ik zeggen;)