Game PC voor 13-jarige

JMM

Senior Member
User systemen
Alsof je iemand besodemieterd met een 6700k die dient voor gaming...ik denk het niet!!..Snap soms die commentaren hier echt niet.

JMM

Senior Member
User systemen
Dan ben jij nog redelijk soepel want voorbarige uitspraken maken als van " door de maag splitsen", terwijl ze niet eens weten wat je deal was met die andere persoon vind ik er wat serieus overgaan..alsof een 6700k een ouwe kneut is in games..tja...volledig niet mee eens..duidelijk.

Ik vind dat jullie beiden een goede deal hebben gemaakt en nu is het zaak om met goede componenten een leuke budget pc samen te stellen die zowiezo veel plezier gaat geven, dat is was je initiële vraag en daar gaat het hier ook om.

Kwalitatieve goede hardware erbij en er gaat een nieuwe wereld open voor die jonge kerel, medunkt..;)

Laatst bewerkt:

eismc2

Senior Member
User systemen
Hier wordt nog met enigszins respect en inlevingsvermogen gereageerd. Dat is op tweakers nog veel erger...
Je komt hier om hulp vragen..we zijn, net zoals bij tweakers, redelijk genoeg om je fatsoenlijk te woord te staan.
Daarvoor hoef je hier niet met de deur in huis te vallen met het beklag over mede tweakers/hwi gebruikers.
Want wat ik ervan weet is dat velen forummers zowel op tweakers als hier vertoeven. Dus dat soort uitlatingen maken je niet echt iedereen's favoriet.
Ik vond je beklag over tweakers wat overdreven gesteld. Dat had je voor de duidelijkheid wel mogen linken.

We doen hier namelijk allemaal hetzelfde werk. Fijne dag nog. :)

JMM

Senior Member
User systemen
En nu gaan wij afwijken van de initiële vraag en verder zeur-borduren...man man..

Wat heeft TS hier nu verkeerd gedaan?
Dat hij meldt dat het bij tweakes niet van een leien dakje ging of bedoel je soms dat hij een 13-jarige heeft besodemieterd?

Laatst bewerkt:

JMM

Senior Member
User systemen
'Kosten' en 'waard zijn' zijn twee verschillende dingen. Een 6700K voor 300 euro slaat helemaal nergens op.
Nu geef ik wel toe dat zijn opmerking niet echt relevant was maar die van jouw hoort ook in die categorie, totaal geen toegevoegde waarde, sry.

Laatst bewerkt:
Het gaat hier inderdaad om het antwoorden van de vraag, niet om mensen te wijzen op gemaakte vragen in een vraag. Dat is wel wat er op tweakers nogal gebeurde. Dat er iemand zegt dat er mensen op beide forums zitten kan zijn, en dat merk ik al omdat we nu afdwalen van het onderwerp.

Ik ga er toch op door omdat ik dit kinderachtig vind worden. Het is een vergelijking in de winkel, je vraagt iets als klant aan een medewerker omdat hij/zij daar verstand van heeft, dan kan de medewerker behulpzaam en op een positieve manier reageren maar ook op een misplaatste manier. Het is een keuze die gemaakt wordt.

Als ik iemand wil helpen, zal ik diegene op een positieve manier helpen, en niet met rare termen te woord staan. Dat is gewoon raar. Omdat jij iets héél goed weet en een ander niet hoeft niet te betekenen dat daar snauwend op gereageerd hoeft te worden. Simpel: doe het dan gewoon niet.

Maar ik wil de mensen bedanken die mij geholpen hebben. Klasse! Ik kan hier zeker wat mee.

Dan ben jij nog redelijk soepel want voorbarige uitspraken maken als van " door de maag splitsen", terwijl ze niet eens weten wat je deal was met die andere persoon vind ik er wat serieus overgaan..alsof een 6700k een ouwe kneut is in games..tja...volledig niet mee eens..duidelijk.

Ik vind dat jullie beiden een goede deal hebben gemaakt en nu is het zaak om met goede componenten een leuke budget pc samen te stellen die zowiezo veel plezier gaat geven, dat is was je initiële vraag en daar gaat het hier ook om.

Kwalitatieve goede hardware erbij en er gaat een nieuwe wereld open voor die jonge kerel, medunkt..;)
Dat zegt meet over hem/haar dan over mij toch? ;)

Etxalar

Senior Member
User systemen
Max. 100€ voor een 6700k? Effe serieus blijven, eh
Ben serieus. 150 is zeker teveel omdat je voor slechts een tientje meer een nieuwe i5-9400F hebt die met een goedkoper moederbord af kan. Oude i7's worden erg overgewaardeerd. Leuk als upgrade als je van een Celeron/Pentium/i3/i5 af komt en je het moederbord al hebt maar niet voor elke prijs.

Ben serieus. 150 is zeker teveel omdat je voor slechts een tientje meer een nieuwe i5-9400F hebt die met een goedkoper moederbord af kan. Oude i7's worden erg overgewaardeerd. Leuk als upgrade als je van een Celeron/Pentium/i3/i5 af komt en je het moederbord al hebt maar niet voor elke prijs.
Maar waarom worden ze dan overal voor belachelijk veel verkocht? 250 zag ik als duurst en 200 als normaal...
Dacht met 150 een mooie deal voor hem te hebben.

Etxalar

Senior Member
User systemen
Omdat het een aardige upgrade is als je van de cpu's afkomt die ik net noemde en het moederbord en geheugen al hebt. Dan kan je voor 150 weer 1 a 2 jaar vooruit. Aangezien ze redelijk schaars zijn en de vraag vrij hoog blijft ook de prijs hoog maar niet omdat ze het qua prijs/prestatie waard zijn tov nieuw spul (i5-9xxx/Ryzen 5/7) Moet er ook een moederbord gekocht worden dan is een oude i7 de prijs niet waard omdat je met nieuw voor dezelfde prijs minimaal gelijke prestaties hebt en er is tzt nog ruimte is voor een cpu upgrade iets wat op z170/270 niet mogelijk is omdat een 6700K/7700K het snelste mogelijke is icm die chipsets dus je maatje zal over 2 jaar weer een nieuw systeem moeten kopen. Goedkoop is duurkoop in dit geval.

JMM

Senior Member
User systemen
Omdat het een aardige upgrade is als je van de cpu's afkomt die ik net noemde en het moederbord en geheugen al hebt. Dan kan je voor 150 weer 1 a 2 jaar vooruit. Aangezien ze redelijk schaars zijn en de vraag vrij hoog blijft ook de prijs hoog maar niet omdat ze het qua prijs/prestatie waard zijn tov nieuw spul (i5-9xxx/Ryzen 5/7) Moet er ook een moederbord gekocht worden dan is een oude i7 de prijs niet waard omdat je met nieuw voor dezelfde prijs minimaal gelijke prestaties hebt en er is tzt nog ruimte is voor een cpu upgrade iets wat op z170/270 niet mogelijk is omdat een 6700K/7700K het snelste mogelijke is icm die chipsets dus je maatje zal over 2 jaar weer een nieuw systeem moeten kopen. Goedkoop is duurkoop in dit geval.
Wat een onzin verhaal, ter verdediging, sry...
Het gaat om een "nul" systeem up te graden naar een in verhouding "dik" systeem en niet wat nog beter zou kunnen zijn, voor hetzelfde geld..dat is niet aan de orde!!

Het is niet aan jullie om te bepalen of TS verkeerd bezig is, tenzij dat het overduidelijk blijkt dat hij de boel belazerd maar dat is in dit geval absoluut niet zo!...Toch?

Lees nog maar eens zijn eerste vragen en antwoord daarop i.p.v. te zeggen hoe het zou moeten want daar heeft hij geen boodschap aan, punt!

Laatst bewerkt:

xzandr

Senior Member
User systemen
wat nog beter zou kunnen zijn, voor hetzelfde geld
Tja, je zegt het dus eigenlijk zelf al, en niet alleen beter voor het zelfde geld, maar ook nog een paar jaar garantie.
Het gaat om iemand van 13, ik denk niet dat hij al een dik betaalde baan heeft, dus gewoon het beste voor z'n geld en met garantie.

Etxalar

Senior Member
User systemen
Het is niet aan jullie om te bepalen of TS verkeerd bezig is, tenzij dat het overduidelijk blijkt dat hij de boel belazerd maar dat is in dit geval absoluut niet zo!...Toch?
Het gaat niet om belazeren maar of het wel zo verstandig is dat die 6700K is gekocht van TS en dat daar een systeem omheen gebouwd gaat worden. Ik ben van mening dat het niet verstandig is. TS komt hier voor advies: dat is mijn advies.

Bovenaan