Game PC voor 13-jarige

JMM

Senior Member
Waarom zou het niet verstandig zijn om een budget pc te bouwen rond een 6700k??

En wat is er nu mis mee om info te vragen over een 6700k, los van het feit dat het anders zou kunnen..want dat is de issue hier, niet wat jullie vinden wat er eigenlijk had moeten gebeuren...echt..niet te geloven dit..

En over belazeren gesproken, TS krijgt het wel onrechtstreeks over zijn schoot geschoven, gezien de commentaren...en onterecht!

Lijkt wel of de comments van AMD fan boys komen, ongehoord!

D'r is niemand met gezond verstand die kan beweren dat een 6700k geen dijk van een cpu is voor gaming...daarom snap ik deze negatieve commentaren niet!

Laatst bewerkt:

Etxalar

Senior Member
Moet ik het nu nog een keer uitleggen?
En wat is er nu mis mee om info te vragen over een 6700k, los van het feit dat het anders zou kunnen..want dat is de issue hier, niet wat jullie vinden wat er eigenlijk had moeten gebeuren...echt..niet te geloven dit..
Daar is niets mis mee maar als er eerlijk antwoord wordt gegeven, en wellicht een antwoord dat niet verwacht was, dan is het tegen het zere been (nog meer tegen jouw zere been lijkt het).
En over belazeren gesproken, TS krijgt het wel onrechtstreeks over zijn schoot geschoven, gezien de commentaren...
Maar weer terug naar GoT dan?

xzandr

Senior Member
Dat word toch al aangegeven, een actueler en beter presterend systeem met garantie voor de zelfde prijs.
En 13 jaar vind ik wel degelijk relevant, er zijn er veel op die leeftijd die wat hulp en begeleiding zoeken, doe dat dan goed.

JMM

Senior Member
Moet ik het nu nog een keer uitleggen?

Daar is niets mis mee maar als er eerlijk antwoord wordt gegeven, en wellicht een antwoord dat niet verwacht was, dan is het tegen het zere been (nog meer tegen jouw zere been lijkt het).

Maar weer terug naar GoT dan?
Man man, wat een onzin!

JMM

Senior Member
Dat word toch al aangegeven, een actueler en beter presterend systeem met garantie voor de zelfde prijs.
En 13 jaar vind ik wel degelijk relevant, er zijn er veel op die leeftijd die wat hulp en begeleiding zoeken, doe dat dan goed.
Daar gaat het toch niet om, TS vraagt raad meer niet, wat is daar nu zo moeilijk aan?

En als ik het goed begrijp gaat hij voor die 13-jarige het systeen opbouwen, d'r zal dus een bepaalde vertrouwensrelatie zijn?
TS zal dat ter zijner tijd wel ophelderen ook al is het om deze hele eigenwijsheid op zijn plaats te zetten..

Goede raad aan TS: Volgende keer niet te veel uitbreiden om het waarom maar gewoon to the point want anders ga je moraalridders wakker maken...

JMM

Senior Member
Ja, ik hoop dat ook maar buiten dat, die knaap wordt echt niet besodemieterd met een 6700k en dat lijkt hier gesuggereerd te worden..en dat vind ik niet kunnen.

Heb zelf een 6700k gehad en nu een 8600k..en ja, er is verschil maar om nu te zeggen dat het gigantisch is..nee niet echt, laat staan t.o.v. een budget AMD cpu, bijv. een 2600 non X...voor gaming wel te verstaan.

Een 6700k voor 150€, voor een budget pc vind ik persoonlijk absoluut geen miskoop, kan voor gaming nog makkelijk meer dan een paar jaar mee.

Wat ik hier lees lijkt op één of andere "wil" opdringen onder de suggestie dat TS profiteert van een 13 jarige maar sry dat is niet aan ons om te oordelen zonder de echte feiten te kennen!

Laatst bewerkt:

xzandr

Senior Member
Daarover verschillen we dan van mening, als ik voor €20.- minder een gelijkwaardig presterende processor kan kopen, die ook nog eens minder verbruikt en 3 jaar garantie heeft, dan vind ik het gedateerde "top" model voor €150.- een miskoop.

Smit260

Member
Het gaat niet om belazeren maar of het wel zo verstandig is dat die 6700K is gekocht van TS en dat daar een systeem omheen gebouwd gaat worden. Ik ben van mening dat het niet verstandig is. TS komt hier voor advies: dat is mijn advies.
De huidige 6700K kan toch nog wel 3 of zeker 4 jaar mee? Hij is zelfs maar 7 maanden in gebruik geweest zie ik net!

JMM

Senior Member
Er is bij AMD geen vergelijkbare presterende cpu voor 150€
Daarover verschillen we dan van mening, als ik voor €20.- minder een gelijkwaardig presterende processor kan kopen, die ook nog eens minder verbruikt en 3 jaar garantie heeft, dan vind ik het gedateerde "top" model voor €150.- een miskoop.
Er is bij AMD geen vergelijkbare presterende cpu voor 150€ in gaming, punt!
En de garantie bij een CPU is zodanig relatief dat het eigenlijk niets voorstelt (Lees: Gaat voor 99,99% nooit kapot)

Laatst bewerkt:

JMM

Senior Member
Smit260: Mag ik vragen of je die jonge kerel persoonlijk kent of is het een onbekend iemand die je gewoon wilt helpen?

Etxalar

Senior Member
Een 6700k voor 150€, voor een budget pc vind ik persoonlijk absoluut geen miskoop, kan voor gaming nog makkelijk meer dan een paar jaar mee.
Zeggen dat een 6700K nog een paar jaar mee kan terwijl hij zijn eigen ingeruild heeft voor een 8600K is niet erg geloofwaardig,
Wat ik hier lees lijkt op één of andere "wil" opdringen onder de suggestie dat TS profiteert van een 13 jarige maar sry dat is niet aan ons om te oordelen zonder de echte feiten te kennen!
Als jij advies geven 'wil opdringen' wil noemen oké. Er wordt hier goed onderbouwt advies gegeven. Wat TS daarmee doet is aan hem.
De huidige 6700K kan toch nog wel 3 of zeker 4 jaar mee? Hij is zelfs maar 7 maanden in gebruik geweest zie ik net
Ligt helemaal an de games die er gespeeld worden. Met BF ga je al tekort komen aan 4c/8t.
Hoe lang een cpu in gebruik is geweest doet er niet toe. Het gaat erom wat de prijs/prestatie is tov wat er nieuw te koop is. Laten we zeggen dat dat gelijk is en dan kan je m.i. beter recent spul kopen waar nog wat aan te upgraden valt ipv 3 generaties oude hardware zonder upgrademogelijkheid want meer dan 4c/4t gaat het niet worden op Z170/Z270.
Begrijp me niet verkeerd. Het siert je dat je die jongen wil helpen maar het ontbrak aan onderzoek of de prijs zich deed verhouden tot wat er nieuw te koop is voordat je hiermee begon .

xzandr

Senior Member
Er is bij AMD geen vergelijkbare presterende cpu voor 150€ in gaming, punt!
Ik heb ervaring met de 6700k en game zelf met een 2600 en de verschillen in FPS zijn verwaarloosbaar, daar kom nog bij dat als je een beetje toekomstbestendig wil zijn, waarbij het ook steeds meer zal gaan om multi thread prestaties, de 2600 in het voordeel is.

JMM

Senior Member
Zeggen dat een 6700K nog een paar jaar mee kan terwijl hij zijn eigen ingeruild heeft voor een 8600K is niet erg geloofwaardig,

Als jij advies geven 'wil opdringen' wil noemen oké. Er wordt hier goed onderbouwt advies gegeven. Wat TS daarmee doet is aan hem.

Ligt helemaal an de games die er gespeeld worden. Met BF ga je al tekort komen aan 4c/8t.
Hoe lang een cpu in gebruik is geweest doet er niet toe. Het gaat erom wat de prijs/prestatie is tov wat er nieuw te koop is. Laten we zeggen dat dat gelijk is en dan kan je m.i. beter recent spul kopen waar nog wat aan te upgraden valt ipv 3 generaties oude hardware zonder upgrademogelijkheid want meer dan 4c/4t gaat het niet worden op Z170/Z270.
Begrijp me niet verkeerd. Het siert je dat je die jongen wil helpen maar het ontbrak aan onderzoek of de prijs zich deed verhouden tot wat er nieuw te koop is voordat je hiermee begon .
Ach man, wat weet jij nu wat voor games die kerel gaat spelen en alsof de 6700k BF niet aan kan..komop..

Antwoord liever op de vragen die TS stelt in zijn topic en begin nu niet te zeuren dat een 6700K niet geschikt is voor BF, dat is totaal irrelevant...

Iemand die zijn 6700k heeft ingeruild voor een 8600k hoeft niet te betekenen dat hij dat heeft gedaan voor vooruitgang...niet aan gedacht zekers??

JMM

Senior Member
Ik heb ervaring met de 6700k en game zelf met een 2600 en de verschillen in FPS zijn verwaarloosbaar, daar kom nog bij dat als je een beetje toekomstbestendig wil zijn, waarbij het ook steeds meer zal gaan om multi thread prestaties, de 2600 in het voordeel is.
Heb ik al aangehaald, een vergelijkbaar AMD systeem is zeker min of meer evenwaardig maar dan praat je over lood om oud ijzer. De deal is al gesloten tussen die twee en dus niet meer relevant en dat is nu net de issue.
Het gaat nu om goede onderdelen voor de 6700k en dat is de vraag van TS, simpel toch?

xzandr

Senior Member
Nee, hij vraagt niet om goede onderdelen, hij heeft een systeem bedacht van ruim €800.- in combinatie met een matige processor deal, en komt hier vragen of we er even dik €200.- af kunnen toveren omdat het budget €600.- is.
De raming van het budget had al moeten beginnen met de aankoop van de processor, en daar ging het dus al fout.

JMM

Senior Member
Ja en? Hij mag dat toch vragen wat hij wilt, zolang het serieus is, maakt toch niet uit wat hij bedacht heeft en of zijn systeem jouw niet aanstaat?
En of dat het een matige cpu is (Not) is dat toch niet aan jouw om te bepalen...vooral omdat het buiten de kwestie is..toch?

Maar ik heb genoeg van dit offtopic gelul, jullie zoeken het maar lekker uit, zal enkel antwoord geven op vragen van TS..WTF!!

Laatst bewerkt:

xzandr

Senior Member
Ja en, hij mag dat toch vragen wat hij wilt, zolang het serieus is, maakt toch niet uit wat hij bedacht heeft en of zijn systeem jouw niet aanstaat?
En of dat het een matige cpu is (Not) is dat toch niet aan jouw om te bepalen...vooral omdat het buiten de kwestie is..toch?
Jazeker hij mag vragen wat hij wil, helemaal eens, en dat zelfde geld ook voor het antwoorden dacht ik.

En er staat overigens "matige processor DEAL", je zal mij een 6700k nooit een matige processor horen noemen.

En wat TS wil kan bijna niet, als je het lijstje bekijkt en de prijzen die er bij staan, dan ontkom je er bij een bezuiniging van ruim €200.- niet aan om te bezuinigen op de grafische kaart.
En die is nu net zo belangrijk bij: Game PC voor 13 jarige.

Smit260

Member
Smit260: Mag ik vragen of je die jonge kerel persoonlijk kent of is het een onbekend iemand die je gewoon wilt helpen?
Ik ken de jongen persoonlijk.

Nee, hij vraagt niet om goede onderdelen, hij heeft een systeem bedacht van ruim €800.- in combinatie met een matige processor deal, en komt hier vragen of we er even dik €200.- af kunnen toveren omdat het budget €600.- is.
De raming van het budget had al moeten beginnen met de aankoop van de processor, en daar ging het dus al fout.
Maar er moet toch wat mogelijk zijn om met een I7 6700k voor een kleine 600-700 euro iets omheen te bouwen?

Ik heb mijn i7 6700k ingeruild omdat ik dat aangepraat werd... heb ik achteraf spijt van omdat ik dat geld beter kon opsparen. ;-)

Bovenaan