1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

gameserver runnen

Discussie in 'Systemen en (thuis)servers' gestart door maxfi, 6 dec 2017 om 08:01.

1. maxfi

maxfi Member

Sinds:
    2 nov 2017
    Hallo HWI'ers,

Ik heb mn handen op een hp dl360 G7 weten te leggen, er zitten nu 2 quadcore xeon's (E5620) en 8gb ddr3 in, maar ik zat te denken aan upgraden. Ik ga hem het meest gebruiken voor het hosten va gameservers en wat opdrachten van de uni waar wat meer rekenkracht voor nodig is.

wat moet hij doen:
    - kleine (10 > personen) maar wel heavily modded minecraft servers draaien zonder enig probleem
    - hetzelfde voor gmod

Is het verder verstandig om windows server erop te laten staan, of kan ik beter iets zoals MINEOS runnen voor de servers (https://minecraft.codeemo.com) , en als ik nu toch bezig ben, kan ik de server jar van minecraft vertellen dat hij meerdere cores op meerdere sockets kan gebruiken?

mvg,

Maxfi

2. Mattie112

Mattie112 Senior Member

Sinds:
    18 jan 2007
    Zet er een OS op als VMware ESXI of Proxmox of Linux met KVM. Dan kan je zo veel VM's maken als je wil en alles heel flexibel indelen.

3. JensTX

JensTX Senior Member

Sinds:
    19 dec 2015
    Als je modded minecraft gaat runnen, moet je sws 32gb ram erin steken, aangezien modded nogal veel ram in kan nemen

4. Wylana

Wylana Member

Sinds:
    5 dec 2017
    Minecraft vereist veeeeeeeeeel RAM geheugen als je er meerdere servers ervan wilt hosten.

Dus upgraden naar meer RAM is zeker nodig.
    Verder kan je dan nog kijken naar eventueel snellere schijven (Lees SSD).
    En eventueel een TEAM LINK maken voor je netwerk aansluitingen om zo loadbalancing toe te passen.

eismc2 en JensTX vinden dit nuttig.
  5. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    De kWh's krijg je gratis?

6. maxfi

maxfi Member

Sinds:
    2 nov 2017
    soort van, woon nog thuis :)

eismc2 vindt dit nuttig.
  7. psychosammie

psychosammie Senior Member

Sinds:
    17 jul 2008
    Tot de eerst volgende energienota op de deurmat valt ;)

8. Themeanmachine

Themeanmachine Senior Member

Sinds:
    31 mrt 2002