1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Gaming headsets advies gevraagd

Discussie in 'Hoofdtelefoons en headsets' gestart door Jerrot, 12 apr 2019.

1. Jerrot

Jerrot Member

Sinds:
    12 apr 2019
    Hallo mensen,

Ik wil weer eens iets nieuws hebben en dus wil ik mijn Siberia 840 headset verkopen. Echter nu ben ik uiteraard ook op zoek naar een nieuwe headset voor op de PC. Aangezien de reviews van headsets op internet elkaar ook wel tegen spreken wil ik graag jullie advies.

De headset wordt voor 80% gebruikt voor gamen en 20% muziek luisteren. De games die ik met name speel zijn PUBG en Ring of Elysium dus is het belangrijk dat ik voetstappen en schoten etc duidelijk kan horen. Qua muziek luister ik met name de hardere muziekstijlen.

Een aantal modellen die ik naar heb zitten kijken zijn:

Sennheiser G4me Zero of G4me One, deze zijn alleen geen surround headsets maar wel met goede reviews, maar wellicht minder geschikt voor mijn wensen.

Beyerdynamics MMX 300 en Custom game. (2e hands uit V&A)

Of weten jullie een headset die echt heel goed surround sound geeft tot max 200 euro.

De bling bling factor is voor mij niet belangrijk, het gaat mij echt om de geluidskwaliteit die goed moet zijn in games qua positionering/schoten/voetstappen en een stuk draagcomfort. Iemand ervaringen met deze headsets en bij voorkeur 2 van deze headsets getest/vergeleken met elkaar ?

PS mocht je interesse hebben in mijn Siberia 840 headset, stuur me gerust een berichtje :)

2. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Jerrot vindt dit nuttig.
  3. Jerrot

Jerrot Member

Sinds:
    12 apr 2019
    Hallo Manyuken,

De hoofdzaak is inderdaad gamen maar een stevig stukje muziek op zijn tijd is ook fijn.

Afgaande op reviews denk ik dat ik toch neig naar BeyerDynamic of Sennheiser qua headset.... Lastige keuze

Manyuken vindt dit nuttig.
  4. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Hallo Jerrot,

Als de hoofdzaak gamen is zou ik toch eerder voor die Corsair gaan. Ik luister er vaak genoeg stevige muziek op :)D) en kan je vertellen dat dit prima klinkt. Het is niet de headset voor de pure audiofielen maar dan moet je simpelweg een koptelefoon kopen met een losse microfoon.. De combinatie van perfecte surround gaming headset en audiotechnisch hoge kwaliteit op muziekgebied bestaat niet...

5. Jerrot

Jerrot Member

Sinds:
    12 apr 2019
    Hallo Manyuken,

K zal die nog eens overwegen, alleen vraag ik me wel af of de geluidstechniek in de loop der tijd niet verbeterd is van de nieuwere generatie headsets want ik zag dat deze qua techniek van 2015 is.

Ik sta ook open voor een losse headset met een losse microfoon, echter wil ik geen grote microfoon aangezien ik weinig ruimte over heb op mijn bureau en wil eigenlijk daar ook geen 70 euro bijvoorbeeld aan uit geven. Ik had ook nog zitten kijken naar een losse headset, de Custom One Pro van Beyer dynamics. Heb alleen geen idee wat redelijk is qua microfoons voor een redelijke prijs.

6. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
  7. Jerrot

Jerrot Member

Sinds:
    12 apr 2019
    Hi,

Reviews zijn inderdaad verder wel goed van die headset, ik ga hem wel op mijn wanted lijst zetten. Heb gisteren ook nog een normale headset geprobeerd de Custom One Pro van Beyer dynamics die toch ook wel goed klonk. Is het geluid van de Void veel bass of wat gematigder in jou ogen ?

Heb ook nog een Audio-Technica M50 getest maar die zat veel te veel bass in naar mijn zin. Voor games is dat ansich wel goed maar hou niet van alleen maar bass te horen.

8. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Ik vind het geluid van de Void redelijk gebalanceerd, hoge tonen hadden nog net iets meer aangezet mogen worden maar in de software is ook nog veel winst te behalen :)
    Ik heb de bekabelde versie thuis en de draadloze versie op het werk en over allebei super tevreden!

9. DatAccountz

DatAccountz Senior Member

Sinds:
    13 nov 2012
    Als je positionele audio belangrijk vind voor PUBG zou ik sowieso beginnen met te kijken naar open-back of semi-open designs. Ik zie alleen closed-back voorbij komen.

Jerrot vindt dit nuttig.
  10. Jerrot

Jerrot Member

Sinds:
    12 apr 2019
    Hi DatAccountz,

Het is inderdaad met name voor gaming en inderdaad geode positionele audio. Ik speel bijna alleen maar PUBG en Ring of Elysium en af en toe eens iets willekeurigs anders.

Heb jij nog een leuke optie met open back of semi open design in gedachten ? De MMX 300 neig ik nog wel naar toe omdat die qua reviews wel erg goed scoort, ondanks closed back model.

Manyuken vindt dit nuttig.
  11. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    De MMX 300 is stereo? Dus echt een surround ervaring ga je volgens mij er niet mee krijgen?

12. Jerrot

Jerrot Member

Sinds:
    12 apr 2019
    Heb je gelijk in alleen afgaande op reviews en ervaringen van de mensen schijnt hij een soort surround te creëren. Deze optie ben ik eigenlijk op t spoor gekomen door goede ervaringen van gebruikers en reviews op meerdere websites.

13. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Ben zelf nooit zo happig op stereo speakers die een 'soort' surround lijken te creëren...
    Ik kan je iig uit eigen ervaring vertellen dat in PUBG die Corsair goed scoort ;)

Hier een leuke pagina met allemaal gaming headsets en bijhorende reviews:
    https://www.techradar.com/news/computing-components/best-pc-gaming-headset-1322675

14. Jerrot

Jerrot Member

Sinds:
    12 apr 2019
    Als ik het zo zie in de specificaties is volgens mij de Void ook een stereo headset (2.0)kanalen dus ook een virtuele surround, correct me if i am wrong.

Dus dan is t volgens mij toch hetzelfde principe als de MMX 300 ? De Void kan namelijk niet door de hoofdtelefoon zelf surround maken.

15. DatAccountz

DatAccountz Senior Member

Sinds:
    13 nov 2012
    Jawel hoor, PUBG's audio engine is redelijk geavanceerd en werkt prima op Stereo.

16. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Kan iemand mij het surround verhaal uitleggen voor een hoofdtelefoon? In een kamer waar de speakers ver uit elkaar staat is het te begrijpen.

Het zit op je hoofd en tegen het oor. Dus dan heb je niks aan meer dan 2 speakers. Surround/het idee van waar geluid afkomstig is komt doordat beide oren het net iets anders opvangen. Dit is goed te realiseren met 2 speakers.

17. Echiko

Echiko Member

Sinds:
    2 jul 2013
    ik gebruik een studio headset. in combi Antlion Audio ModMic 5
    en de software Dolby atmos. ik wil niet meer anders ik hoor perfect wat er onder boven achter of voor gebeurt. en de sutdio headset vind ik zo veel meer waarde dan een gaming headset

en dat natuurlijk net onder de € 200,-

Laatst bewerkt: 18 apr 2019 om 15:37
  18. Jerrot

Jerrot Member

Sinds:
    12 apr 2019
    Heb ik zelf ook nog aan zitten denken aan een losse headset. Is eventueel een Custom One Pro headset van Beyer Dynamics een goede optie (deze heb ik kortstondig geprobeerd met muziek) gecombineerd met een losse microfoon.

PS microfoon moet fatsoenlijk zijn maar is voor mij van ondergeschikt belang.

Echiko vindt dit nuttig.
  19. Echiko

Echiko Member

Sinds:
    2 jul 2013
    Ik game veel Overwatch en mijn mic moest goed zijn. deze is makkelijke te monteren en er af te halen indien nodig. maar hoor me groep niet klagen.
    en dolby atmos((te koop in de windows Microsoft store) word ondersteund door Overwatch en dat was echt een uitkomst. omdat je tegenstander van alle kanten komt

20. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Dat heb ik dus ook. Een goede hoofdtelefoon en een losse microfoon. Heb je kwalitatief meer waar voor je geld. En ook die gaming looks niet. Zelf vindt ik het er niet uitzien.