1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

gaming muis upgrade.

Discussie in 'Toetsenborden, muizen en overige invoerapparaten' gestart door alvinsluisje, 13 sep 2018.

1. alvinsluisje

alvinsluisje Senior Member

Sinds:
    29 jun 2012
    hallo

Ik ben op zoek naar goede draadloze gaming muis, ik bezit de Razer Abyssus V2 al een enige tijd.

Ik heb totaal geen ervaring met gaming muizen altijd de G5 logitech gehad.
    Mijn vraag is merk je een verschil tussen een gaming muis van 150 euro of er van 50.
    Ik zat te denken aan de logitech G903 Lightspeed.

Ik speel voornamelijk shooters zoals:
    Battlefield 1 en 3
    Cs go
    Post scriptum

pc specs

MSI Z270 A PRO (BIOS uptodate)
    i7 7700k 4.2ghzstock/ scyth mugen 5
    Corsair vengeance RGB lighting 2x 8 gb ddr4 3000mhz
    Gigabyte 1080gtx
    SSD samsung evo 850 500gb
    Samsung hd103sj
    Sharkoon - VG5-W
    Coolermaster gm series 650W
    Monitor AG271QX 1440p 144hz

Muis(mat)
    Razer Abyssus V2
    SteelSeries Qck Prism - Gaming Muismat - Size Medium

2. dnlffn

dnlffn Senior Member

Sinds:
    9 mrt 2011
    Je zou eens kunnen kijken naar de Corsair Dark Core?

3. JWL92

JWL92 Senior Member

Sinds:
    9 jun 2017
    T kan aan mij liggen, maar ik vind je opening nogal onduidelijk, tegenstrijdig misschien zelfs.
    Je geeft aan geen ervaring met gaming muizen te hebben, terwijl je r 2 gehad heb, al enige tijd? denk dat je doelt op wireless?
    Verschil tussen muis van 50 en 150 euro voelbaar? ja, afhankelijk van uit welke eeuw een vd 2 komt..
    Voor t moderne spul, misschien als je echt compentief speelt, dat je afhankelijk van de gebruikte sensor & shape verschil voelt, maar dat heeft weinig met de prijs op zich te maken.

• Je speelt shooters, dus een goeie sensor is van belang, dat valt simpelweg op te zoeken. (staat ook vaak in de specs hier op hardware info vermeld) Maar praktisch elke gaming muis van bekendere(betere) merken voldoen hier wel aan. of een snellere , of extra sensor (sommige hebben dat voor LiftOfDistance) voor jou nodig is, zal je zelf moeten bepalen. (je merkt t snel genoeg wanneer je sensor t niet meer bij kan houden :p)
    • de Feel (hoe die in je hand ligt& hoe je m vast houd) van de muis, is het belangrijkst, test dit bijv bij n mediamarkt of andere toko in de buurt, die de muisjes hebben liggen waar je naar zoekt, scheelt je gedoe met retour zenden.
    Van wat ik gehoord / gezien heb (youtube), zijn veel reviewers lovend over de nieuwe Hero sensor in de logitech muisjes, juist de goedkopere als de g603 g305 etc. enige probleem is daar de kwaliteit als k mensen in twitch chat moet geloven, veel dubble click issues etc. &dat laatste ook voor de duurdere modellen helaas. Dus ik zou zelf niet te veel aan n logitech spenderen, maar dat zijn mijn 2 cents.

Kan je aanraden om op youtube filmpjes van bijv RocketJumpNinja te bekijken, die heeft alleen te veel video's om je ergens op af te sturen , maar kan je goed in de richting helpen een keuze te maken.
    Hardware Canucks had laatst ook nog n leuke vergelijking gedaan (inc wireless) met gameplay.

4. Renaatgm

Renaatgm Member

Sinds:
    28 jan 2019
    Ikzelf heb de Logitech g703, goede draadloze muis en lange batterijduur.

5. Luuk0161

Luuk0161 Senior Member

Sinds:
    8 jan 2018
    Die zou ik absoluut niet halen, want die heeft bij mij 2 maanden gewerkt en daarna deed het scrolwheel het helemaal niet meer. Ik las hier ook veel op internet van andere mensen die het zelfde probleem hadden.

6. suijkerbuijk

suijkerbuijk Senior Member

Sinds:
    21 dec 2016
    Zelf een Logitech g603 .
    Me broertje heeft een corsair gaming dark

7. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Ik zal shoppen bij Logitech. Nog geen muis daarvan stuk gegaan. Razer is er dan een die niet al te lang mee gaan. Maarja zit hier nog met een G500.

8. djkaliz

djkaliz Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    Gebruik nu een Logitech G403. Ben er zeer tevreden mee. Wel een RMA gevalletje gehad helaas. Bij de eerste ging het scrollwiel na een maand loszitten. Alternate deed niet moeilijk en ik had de volgende dag een vervangend exemplaar.

Ben nu meer dan 500 uur in games verder en hij werkt nog steeds prima. Ligt lekker in de hand (niet te groot) en heeft een goede sensor. Voor de prijs een aanrader.

9. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Ik heb zelf ook een G500 :) Nog steeds een heerlijke muis en ook eentje met gewichten (wat je niet heel vaak ziet tegenwoordig) dus je kunt hem lichter of juist zwaarder maken naar wens.
    Weet niet of daar een opvolger van is van Logitech want ik vind het persoonlijk lekkerder om een iets zwaardere muis te hebben die wel gemakkelijk over het oppervlakte glijdt. Geeft mij het gevoel meer controle te hebben.

10. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Dat en zijwaarts scrollen maar ook de keus te hebben tussen eindeloos scrollen en normaal. Enige wat ik jammer vind is de DPI. Die is mij te laag. Zal het fijn vinden om met 6.5K te werken.

11. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Hij heeft een dpi van 5700 (dus 5,7k) en het is een laser. Werkt net even anders dan optisch.
    Ik vind het nog steeds een erg fijne muis en ik heb eigenlijk altijd logitech gaming muizen gehad dus mijn volgende muis wordt ook weer een logitech :)

jurrian120 vindt dit nuttig.
  12. Crewz

Crewz Senior Member

Sinds:
    19 sep 2018
    Ik zou is een kijkje nemen naar de Logitech G403. Erg fijne muis, ligt lekker in de hand, en heeft een sensor die heel accuraat is.

13. Enterprise1701

Enterprise1701 Senior Member

Sinds:
    5 dec 2010
    Zelf ook gehad, heerlijke muis geweest, helaas bij mij defect gegaan na lang dienstdoende en daarna gegaan voor de G502 Proteus spectrum RGB en sinds vandaag de dag nog erg veel plezier van nog

14. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Ik denk zo dat TS allang een nieuwe muis heeft gekocht, topic uit sept. 2018

15. waarez

waarez Member

Sinds:
    12 apr 2018
    G703. Deze nu al 4 maanden in bezit. Nog steeds in perfecte staat!

16. Crewz

Crewz Senior Member

Sinds:
    19 sep 2018
    ahja, was me geneens opgevallen ;)

17. govie

govie Senior Member

Sinds:
    20 jun 2014
    Ik heb afgelopen 2 jaar ook twee muizen gekocht en heb nog steeds het gevoel dat het geen prettige muizen zijn, ondanks alle youtubevideo's die ik heb afgestruind. Ik heb ook nooit die DPI hype van meer dan 4000 dpi nooit gesnapt. Ik heb hier nu zo'n muis en hij staat ingesteld 2000 dpi, welke overeen komt met een ouderwetse Logitech mx510 van 15 jaar terug en ook prima voldeed. Mijn advies is dus ook om niet uit te gaan van reviews op youtube, hoe raar dat ook maar overkomt. Ik heb dus 2x een muis gekocht ook op basis van youtube filmpjes maar een windeierengevoel kreeg ik niet. Maar anderen juist weer wel, wat laat zien dat gebruikerservaringen qua muizen niet veel op af te leiden valt.

Dan maar uitgaan van de technische gegevens in HWI-reviews is opzich geen slecht startpunt om het kaf van het koren te scheiden. Daarnaast zou ik altijd kijken bij fabrikaten waar je goede ervaringen mee hebt als je meer zekerheid wilt hebben. Ik heb bijvoorbeeld nooit klachten gehad over logitech gamingmuizen, sinds mijn overstap naar andere fabrikaten heb ik nooit meer dat prettige gevoel ervaren. Raar maar waar. Iedere fabrikant doet toch een beetje zijn eigen ding. Daarom wordt mijn volgende muis weer een logitech, na andere fabrikaten te hebben geprobeerd.

Op basis van jouw oude muis + draadloos-wens heb ik er 9 in de prijsvergelijker kunnen vinden, welke van de HWI-testers een award hebben gehad. Hiervan zou de hardware in de basis dus sowieso prima in orde moeten zijn. Ik zou deze reviews van HWI even lezen en nakijken welke grip ze hebben en of dat overeen komt met de gripvorm die jij prettig vind. Dan een kiezen uit wat er over blijft en uitproberen! Het is gewoon heel moeilijk om voor een hand die niet van jouw is een muis uit te kiezen is mijn ervaring.

Alle negen draadloze muizen met een HWI-award in de prijsvergelijker.
    HWI-roundup 21 maart 2019 (recent dus) qua muizen.

Laatst bewerkt: 7 apr 2019
  18. govie

govie Senior Member

Sinds:
    20 jun 2014
    To add: Uitgaande van de HWI-roundup hierboven wordt mijn volgende muis wordt waarschijnlijk de logitech 603 voor €53,-- als de portomonee het tzt toelaat. Goede accuduur, geen rgb en prima sensor zonder acceleratie. Als ik toch rgb achtig iets zou willen hebben, dan lijkt me de Corsair Dark Core RGB een prima keuze omdat deze nog steeds onder de 100 euro blijft. De Logitech G903 Lightspeed is leuk als je er geen probleem mee hebt om meer dan 200 euro uit te geven aan een muis+muismat. Dit omdat je graag wilt ervaren hoe het draadloos opladen van de muis tijdens gebruik aanvoelt. Alle andere muizen uit deze recente HWI-roundup lijken mij minder aantrekkelijk.

https://nl.hardware.info/vergelijkingstabel/4785389/govie/muizen-vergelijkingstabel-1

#my2cents