1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Geen beeld

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door Luuk0161, 14 apr 2018.

1. Luuk0161

Luuk0161 Senior Member

Sinds:
    8 jan 2018
    Help ik ging mijn cpu koeler vervangen alleen terwijl ik de koeler eraf haalde trok ik de hele cpu er mee af omdat de koelpasta helemaal vast gekleefd zat. (Met de hefboom naar beneden) Nu ik de cpu er terug in heb gedaan en de computer probeer te starten geeft hij geen beeld meer. Ik krijg helemaal niks. Heb ik iets beschadigd en zo ja wat plss help me? Heb nog een foto van mn cpu gestuurd.

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 14 apr 2018
  2. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Foto is erg onduidelijk, dus een goede controle zal je zelf moeten doen. Heb je niets anders los getrokken, voedingsswitch omgezet of fan niet aangesloten? Alles goed nakijken, 3x of zo.

3. Luuk0161

Luuk0161 Senior Member

Sinds:
    8 jan 2018
    Ik heb alles nagekeken, maar weet je toevallig of het schadelijk is als je cpu uit je socket gaat zonder dat de hefboom naar boven is? Zou ik anders eventueel de nieuwe koeler erop schroeven dat de cpu er dan goed opgedrukt is?

4. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Lastig te zeggen. Het is niet de bedoeling natuurlijk, maar of er direct schade ontstaat... Je kan het proberen, maar ik begrijp dat je nu test zonder koeler, dus ook de CPU-fan niet aangesloten? Kan ook nog een rol spelen, bij opstarten van systeem.

5. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Rechtsbovenin zit een klodder (koelpasta kan geleidend zijn) tussen de contacten die misschien die pinnen met elkaar verbindt.
    Ook ff de rest van de koelpasta van de zijkant van de cpu verwijderen met wat schoonmaakalcohol.

6. FRtex

FRtex Senior Member

Sinds:
    7 feb 2013
  7. Luuk0161

Luuk0161 Senior Member

Sinds:
    8 jan 2018
    Ik durf het eigenlijk niet te vertellen maar de 8 pins power connector zat er niet in.

8. FRtex

FRtex Senior Member

Sinds:
    7 feb 2013
    Ach, kan gebeuren. Dus nu werkt alles gewoon weer?
    Hierna vergeet je die kabel waarschijnlijk nooit meer.

9. Luuk0161

Luuk0161 Senior Member

Sinds:
    8 jan 2018
    Ja werkt prima en lekker koel.

10. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Maar je hebt wel enorm veel geluk gehad.
    Als je de cpu er uit trekt terwijl het hefboompje naar beneden stond getuigt van een ontzettend lompe aanpak.
    Een les voor de volgende keer dus

11. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    heb je die klodder pasta wel verwijderd ?

12. Luuk0161

Luuk0161 Senior Member

Sinds:
    8 jan 2018
    Dat was niet de bedoeling hé ik wilde alleen de koeler eraf halen, maar de koelpasta was net lijm.

13. Luuk0161

Luuk0161 Senior Member

Sinds:
    8 jan 2018
    Ja en nieuwe opgedaan die bij de mugen 5 pcgh meegeleverd werd.

14. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Ik bedoelde die klodder op je pinnen.

15. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Even geduld, hij is nog na aan denken over jouw en mijn vraag. Ik ben ook wel benieuwd, tenzij het reflectie was :rolleyes:

Als je de kast plat legt, kan je de koeler voorzichtig horizontaal een beetje draaien, zodat de pasta 'breekt'. Dan voorzichtig eraf tillen. Gaat niet zo makkelijk als de koeler met push pins aan het moederbord vastzit.

Wel fijn dat het weer werkt, phew!

Laatst bewerkt: 14 apr 2018
  16. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    De boel altijd eerst heetstoken voordat je de koeler eraf haalt. Dan wordt de pasta veel vloeibaarder en is het veel makkelijker. Sowieso meer draaien dan trekken, zeker bij zo'n pinnensocket.

Ach, valt mee met de fout die vaak daaropvolgend gemaakt wordt... CPU terugproppen in een gesloten socket...

17. turboMarco

turboMarco Member

Sinds:
    2 apr 2018
    Ik heb dat ook een keer meegemaakt met een AMD fx8350 die met koeler en al door de socket ging ,dat is wel even schrikken hoor .

Gelukkig werkt het weer .

18. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Ik had je moeten vragen alles 4x te controleren, geen 3x....

19. Luuk0161

Luuk0161 Senior Member

Sinds:
    8 jan 2018
    Hahah

20. FRtex

FRtex Senior Member

Sinds:
    7 feb 2013
    Alles= Alle dingen ;)