1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Geluidskaart

Discussie in 'Overige componenten (geluidskaarten, controllers)' gestart door Dick Teaser, 6 okt 2018.

1. Dick Teaser

Dick Teaser Senior Member

Sinds:
    24 jun 2016
    Wie kan mij een goede geluidskaart aanraden ? Ik heb nu geen toonregeling , en ik vraag me af of een goede geluidskaart veel verschil maakt .

2. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Hangt van je audio set af en welke hoofd telefoon je hebt.. Ik zelf gebruik de pioneer dj hoofdtelefoon icm de Soundblaster Z. Gebruik deze geluidskaart al een paar jaartjes en bevalt me nog steeds prima! Zuiver geluid alles instelbaar en ingebouwde hoofdtelefoon versterker.

Vraag is natuurlijk wat zijn jou systeem specs? : moederbord, cpu etc etc..

Laatst bewerkt: 9 okt 2018
  3. DatAccountz

DatAccountz Senior Member

Sinds:
    13 nov 2012
    Drivers installeren? Mijn onboard heeft dat wel hoor.

upload_2018-10-6_14-20-59.png

4. Dick Teaser

Sinds:
    24 jun 2016
    Sorry voor de late reactie , mijn specs zijn ASUS Z97 -pro gamer moederbord , Intel 4790K processor en hopelijk morgen een ASUS DUAL GeForce GTX 1060 OC edition 6GB videokaart :D .Oja en ik heb een Behringer HPX6000 koptelefoon en een HuntKey GS600 voeding . Maar die Creative Sound Blaster Z ziet er goed uit , wel wat prijzig , ff sparen dan maar .

5. Van

Van Senior Member

Sinds:
    27 okt 2009
  6. Dick Teaser

Sinds:
    24 jun 2016
    Ik heb je link gedownload , maar er zit volgens mij geen behoorlijke toonregeling bij , of zie ik iets over het hoofd ? Of misschien zijn er drivers van Logitech ?

7. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Als je zo type hoofdtelefoon wilt gebruiken zou ik sowieso een geluidskaartje aanschaffen met ingebouwde versterker. Je kan er wel mee luisteren maar dan kan je volle potentie niet gebruiken van je setje.. Of je mot een apparte versterker weer tussen zetten ect ect..

8. Van

Van Senior Member

Sinds:
    27 okt 2009
    Je hebt rechtsonder je asus geluidskaart icoontje geopend en daar gezocht naar toonregelingen?

9. Dick Teaser

Sinds:
    24 jun 2016
    Ik kan het niet vinden , een eventuele toonregeling , ik zoek echt iets zoals die MSI-equalizer van DatAccountz .

10. Van

Van Senior Member

Sinds:
    27 okt 2009
    Rechtsonder bij de windows taak balk waar je dus dit teken hebt: '' ^ '' (net voor de tijd weergave).
    Als je daar op klikt zou daar o.a. iets van een Asus geluidspanel moeten zitten.

En dan zou je zoiets moeten hebben:

11. Dick Teaser

Sinds:
    24 jun 2016
    Het programma van je link heet Sonic Radar II , en bevat geen toonregeling . Sonic Studio kan ik op de een of andere manier niet downloaden . Ik ga toch maar voor die geluidskaart .

12. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    Echt zonde van je geld om een geluidskaart te kopen terwijl je alleen op zoek bent naar een toonregeling. Zat gratis toonregelingssoftware te vinden: https://windowsreport.com/audio-equalizer-software/

Ik heb zelf een asus moederbord, en als ik op de asus site de realtec audio drivers download dan krijg ik daar automatisch sonic studio 3 met prima toonregeling bij.

13. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Anders rechtstreeks bij Realtek.

Echt klote dingen zijn dat, zijn van die drivers die niet je systeemtool volgen, maar de taal van de lokatie…. inclusief allerlei spelfouten.

14. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Ik vind het juist zonde als je zo een hoofdtelefoon hebt en met simpele realtek audio gebruikt.. Maar dat is natuurlijk mijn eigen mening.. Ik zou niet zonder mijn headset+geluidskaart meer willen.

15. Dick Teaser

Sinds:
    24 jun 2016
    Bedankt voor de link naar audio-equalizer software , ik heb FXsound gedownload en het functioneert prima . Toch vreemd dat Windows 10 geen behoorlijke toonregeling heeft .Om het geluid te verbeteren zal ik later waarschijnlijk toch een Creative Sound Blaster Z kopen , alhoewel dat met Logitech Z200 speakers nog niet veel zin zal hebben .

16. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Heel veel mensen krijgen betaald om dat slechter te maken ;)

17. Dick Teaser

Sinds:
    24 jun 2016
    Ja , ik zie ineens dat de meeste programma's geld kosten na een week free trial .:mad: Koop je toch beter een geluidskaart . Ik meen me te herinneren dat op oudere versies van Windows wel een soort van equalizer zat ,maar ik kan me vergissen .

18. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    Mocht je toch nog steeds een geluidskaart willen kopen de conclusie uit een hwi geluidskaartentest van begin 2016:

We moeten conclusies van geluidskaartenreviews tegenwoordig altijd beginnen met de zure mededeling dat deze producten voor de meeste mensen niet nuttig zijn. Dat is voornamelijk toe te schrijven aan de zeer goede geluidskwaliteit van moderne on-board audio-oplossingen. Om echt voordeel van een losse geluidskaart te kunnen merken, moet je bijvoorbeeld een kwalitatief goede hoofdtelefoon hebben en 24-bit audio luisteren - en het verschil kunnen horen natuurlijk.

Uiteraard is het jouw geld dat je uitgeeft, maar 99,9% zeker weten dat je geen verschil gaat horen met je koptelefoon en 100% zeker weten dat je geen verschil gaat horen bij de z200 set.

19. guyver3636

guyver3636 Member

Sinds:
    16 feb 2013
    ik gebruik de Kingston HyperX Cloud II en heb sinds een maand de Creative Sound BlasterX AE-5 en ik vind het geweldig klinken met deze headset vooral muziek klinkt veel beter eigenlijk klinkt alles veel voller en je hoort veel meer geluidjes die normaal wegvallen of het rond 125 euro waard is....ik ben er blij mee. voor de 2.1 speakerset die ik heb hoor ik geen verschil