Worklog (CiP) Golden Ratio by Tijgervarken

Tijgervarken

Master of Modding
User systemen
Hallo allen, als eerste laat ik mezelf maar eens voorstellen: Mijn naam is Xander de Boer, ik ben 15 jaar oud en woon in Nijeveen wat een klein dorpje is in de buurt van Meppel en dus in de provincie Drenthe. Ik bouw nu zo'n 3 jaar computers, ik doe dit met zeer veel plezier, maar op een dag vond ik het wel eens tijd worden om mijn intrede te doen in "de modwereld". Dus ben ik een beetje bezig geweest met sparen en natuurlijk met ideeën bedenken. Na zo'n pak en beet 2 maanden was ik erover uit, het zou een soort testbench worden genaamd: Night Shades. Na al dat denken en het bestellen van de spullen is het uiteindelijk klaar (ong. een maand nu ). Ik werd door sw333t op het idee gebracht om ook mee te doen, ik had de post wel zien voorbijkomen op HWI maar heb er nooit de moed voor bij elkaar weten te rapen om het te doen, en dit heb ik dus gedaan. Ik ben direct aan de slag gegaan met pen en papier en heb zo een klein idee op papier gezet. Na dit kleine idee kwamen de renders en voor ik het wist zat ik in de 2de ronde ^^.

update 5.jpg update 4.jpg update 3.jpg update 2.jpg update 1.jpg
Hier dus die uiteindelijke renders. Ik ga proberen elke week een update te maken. Echter ben ik wel zeer druk met mijn school (VWO4 Nt/NG profiel). Dus ik ga alvast mijn excuses geven, omdat ik weet dat ik niet elke week kan updaten omdat ik soms ook tentamenweken heb. Ik zal dus proberen dan te uploaden maar laat het wel weten als het niet kan.

Tijgervarken

Master of Modding
User systemen
[Update]

Heb zojuist het moederbord in ontvangst mogen nemen, en zoals ik dan gewend ben als ik een mod online plaats. Allemaal foto's maken ^^ SDC11278.JPG SDC11279.JPG SDC11280.JPG
Ben zeer tevreden over de kwaliteit en ook over de kleurstelling, ziet er in het echt toch iets levendiger uit dan op plaatjes. Het moederbord is dus een stukje breder dan verwacht, maar dit zal geen probleem worden in de Cooler Master HAF 935 ;)

Voor mensen die zich afvragen hoeveel groter hij is als een "standaard" micro-ATX bordje, hier foto's van mijn Biostar A780L3c erbij.
SDC11281.JPG
SDC11282.JPG
Helaas wou de camera niet écht scherpstellen, heb namelijk geen spiegelreflex ofzo. Mijn camera is ong. 5 jaar oud :p

Laatst bewerkt:

Sw333t

Senior Member
User systemen
Dat Biostar bordje is de afwijkende factor ;). De mATX factor laat wat speelruimte over voor de fabrikanten, doch is de meest gebruikte maat 244 x 244 mm. De afmeting van het MSI bordje in dit geval ;). Beiden zijn echter mATX, om het makkelijk te houden.

Wat het scherpstellen betreft, foto van een grotere afstand nemen en dan bijsnijden en resizen.

Laatst bewerkt:

Tijgervarken

Master of Modding
User systemen
Dat Biostar bordje is de afwijkende factor ;). De mATX factor laat wat speelruimte over voor de fabrikanten, doch is de meest gebruikte maat 244 x 244 mm. De afmeting van het MSI bordje in dit geval ;).

Wat het scherpstellen betreft, foto van een grotere afstand nemen en dan bijsnijden.
Zal ff nieuwe foto maken dan en dacht dat het Biostar bordje mATX was. Maakt ook niet zeer veel uit, ben wel zeer te spreken over het bordje!

Tijgervarken

Master of Modding
User systemen
SDC11283.JPG SDC11284.JPG SDC11286.JPG SDC11287.JPG SDC11288.JPG SDC11290.JPG SDC11292.JPG SDC11293.JPG SDC11294.JPG Heb vandaag de spullen van CM binnen gekregen. Veel mooie spullen en ben zeer tevreden over de kwaliteit en de looks van de producten. Heb ook even het moederbord erin geplaatst en moet zeggen dat het past :p

Laatst bewerkt:

Tijgervarken

Master of Modding
User systemen
[Update]
Heb vandaag even snel een psu jumper gemaakt van een aantal overgebleven terminals en een beetje 18AWG draad dat overgebleven was van de night shades mod. Heb dus even gekeken naar het aantal geluid dat de voeding produceerde en heb even de voeding uit elkaar gehaald om te kijken hoe ik de voeding wil modden.
Ga hoogstwaarschijnlijk een nieuwe fan erin zetten, zit zelf te denken aan een UV fan, maar ben daar nog niet helemaal over uit. Ook wil ik gaan sleeven, dit ga ik doen met of UV groen/wit/grijs of Groen/wit/grijs.
SDC11299 (Kopie).JPG SDC11301 (Kopie).JPG

Tijgervarken

Master of Modding
User systemen
[Update]
Ook ik heb van het weekend niet stil gezeten.
SDC11304 (Kopie).JPG
Alles afplakken zodat ik heb kan uitsnijden met de dremel.
SDC11305 (Kopie).JPG
En het stukje dat ik eruit heb gesneden. Dit was een stukje dat zou moeten zorgen voor extra stevigheid, ik vond de 915 [bovenste gedeelte] wel stevig zat. Deze heb ik dus verwijderd zodat ik daar een mount kan maken voor ene 120mm fan i.p.v. de standaard meegeleverde 80mm.
SDC11306 (Kopie).JPG
Zo ziet het er nu uit.
SDC11309 (Kopie).JPG
even de 140mm fan die bij de 925 [grote gedeelte] kwam erbij testen. Er gaat dus geen 140mm fan komen maar een 120mm, maar toch had ik deze voorhanden en kon dus mooi daarmee een foto maken.
SDC11311 (Kopie).JPG
En natuurlijk een foto van de achterkant....

Er zal hoogstwaarschijnlijk nog een update volgen deze week, alleen weet ik nog niet wanneer. In de week daarna heb ik vakantie, dus zullen er zeker updates komen!

Tijgervarken

Master of Modding
User systemen
[nieuws]

Allereerst sorry, ik heb niet zo snel en vaak kunnen updaten de laatste dagen als gewild. Dit heeft een paar redenen. De eerste is dat mijn SD-kaart van mijn camera het begeven heeft (of de slot reader in de pc), dit ben ik dus druk aan het oplossen. En het tweede is dat wij, omdat wij een tweede huis hebben gekocht, alle gereedschappen in ons andere huis liggen en ik dus steeds daar heen moet rijden om ook maar het kleinste ding uit te zagen.

Ik weet dat dit zwakke excuses zijn, maar ik hoop dat jullie het toch begrijpen. Ik kan dus wel zeggen dat er een update aankomt, alleen weet ik nog niet of dit met foto's wordt.

Tijgervarken

Master of Modding
User systemen
[Update]

Heb het SD-Kaartje werkend gekregen, heb geen idee wat het probleem was hij werkt weer dus dat is mooi.

Ik heb de odd-bay uit de case gehaald. Ik gebruik eigenlijk nooit meer een optical drive meer, heb bijv. alle bestanden online staan en op USB sticks e.d. Ik vind ook dat de case er voor mij (waarschijnlijk persoonlijk) mooier uitziet. De tape is voor mij een indicatie waar wat moet komen, er gaat namelijk een plexiglas moederbord tray in komen en ook een psu cover uit hetzelfde materiaal, alles in de kleur wit. SDC11312 (Kopie).JPG SDC11313 (Kopie).JPG SDC11314 (Kopie).JPG SDC11315 (Kopie).JPG SDC11316 (Kopie).JPG

[Nieuws]

Ik ben op het moment met MDF een mock-up aan het maken van de moederbord tray en psu cover, zodra ik dit klaar heb zal ik een update maken met foto's hiervan. Ook ben ik aan het kijken voor een aantal onderdelen die besteld moeten worden. Voor de mensen die benieuwd zijn wat:
-Intel Pentium G 3258
-Sleeving zwart, groen en wit
-Modmytoys fan pcb splitter
-plexiglas
-fans (hoogstwaarschijnlijk cooler master, maar ben nog niet over uit welke)

Deze dingen zijn dus eerste prioriteit.

Ik heb in de komende twee weken weinig tijd, veel verjaardagen (ook van mezelf ^^), en school. Ik zal echter zo veel mogelijk proberen te updaten, maar ik vind wel dat ik wat moet hebben om aan jullie te melden. Mocht ik hier om welke reden niet aan toe komen zal ik jullie op hoogte brengen wanneer en waarom.

[Vraag aan lezers?!?!]

Om te beginnen stel ik jullie ondersteuning (in views en comments) zeer op prijs! Ik ben echter zeer benieuwd over dingen die jullie mij graag zouden zien doen, een video bijv. of een video waar ik jullie vragen over mijn casemod beantwoord. Graag zie ik jullie reacties en suggesties tegemoet!

Sw333t

Senior Member
User systemen
Ik zou graag zien dat je de build maakt zoals je hem geschetst hebt in ronde 1. Flauw he ;).

Eerlijk gezegd zie ik graag actie foto's. Al zegt dat nog niets over hoe ik uiteindelijk stem op een build.

Tijgervarken

Master of Modding
User systemen
Ik zou graag zien dat je de build maakt zoals je hem geschetst hebt in ronde 1. Flauw he ;).

Eerlijk gezegd zie ik graag actie foto's. Al zegt dat nog niets over hoe ik uiteindelijk stem op een build.
De eerste lijkt mij lekker logisch, en ik zal nog wel eens wat actie foto's maken. In ieder geval bedankt voor je meedenken :)

Tijgervarken

Master of Modding
User systemen
[Nieuws]

Ik weet nu al dat ik morgen vrij weinig tijd heb, moet namelijk de hele dag in het stadshuis debatteren. Daarom stel ik voor dat mijn update pas zaterdag/zondag ga maken. Sorry dat ik het dan uitstel, echter hoop ik dat jullie dit begrijpen.

M.V.G. Tijgervarken

Tijgervarken

Master of Modding
User systemen
[Update]

Ik heb zoals in de vorige post al gezegd niet veel tijd kunnen maken in de week.
SDC11318 (Kopie).JPG SDC11319 (Kopie).JPG
Wat ik gedaan heb is, ik heb een klein randje dat uitstak plat geslagen/ stukjes weggeslepen. Dit omdat ik dan het acrylic dan beter past en niet een hobbeltje in zit.
[Nieuws]
Heb op het moment een processor uitgezocht, het is een Pentium G3258, dit omdat deze een lage TDP heeft en toch makkelijk te overclocken is met de Seidon 120. En deze processor is dus zeer eco.

Sw333t

Senior Member
User systemen
Ik heb zo het vermoeden dat je de multi van die Pentium G3258 niet gaat kunnen instellen cq verhogen bij het ECO bordje ;). Alsnog is het een zeer zuinige processor, vooral als je hem ook nog eens underclocked vanuit windows (dmv de energie-instellingen).

ProAce

Master of Modding
User systemen
Ik heb zo het vermoeden dat je de multi van die Pentium G3258 niet gaat kunnen instellen cq verhogen bij het ECO bordje ;). Alsnog is het een zeer zuinige processor, vooral als je hem ook nog eens underclocked vanuit windows (dmv de energie-instellingen).
En ik weet het zeker, er zitten geen overclock mogelijkheden in dit bordje in combinatie met mijn Pentium G3258 ;)

Tijgervarken

Master of Modding
User systemen
[Update]

Ben vandaag jarig en heb dus zoals ik dat ken een cadeautje gekregen, dit was (zoals al bekend) een Pentium G3258 ;)
Heb dus ook even alles getest, alleen mijn WD green 1tb heb ik nog niet toegevoegd aan de build, dit omdat ik deze i.v.m. school nog even nodig had en deze dus even niet kon toevoegen.
Er zijn nog geen foto's toegevoegd, dit omdat ik dit tussen de visite door even heb getypt en dus niet alle tijd heb.
Ook heb ik al even op een rijtje gezet hoeveel alles kost en wat ik nog moet kopen met het geld dat ik vandaag heb gekregen.
Jullie kunnen dus een aantal updates verwachten in het kader van sleeving en het plexiglas. Oh ja en niet te vergeten de MDF platen :p
So keep following folks!

Tijgervarken

Master of Modding
User systemen
En hier een foto van waarom ik niet kon updaten vandaag voor deze tijd.
IMG-20150314-WA0015.jpg
Was ong. 450 meter in de lucht :D
Maar hier alsnog de foto's zoals beloofdSDC11323 (Kopie).JPG SDC11325 (Kopie).JPG SDC11326 (Kopie).JPG
Kortom heb de processor gisteren gekregen en kon het gewoon niet laten om hem even te testen.

P.S. Mark, je hebt ook direct je actiefoto (dat vliegen was een intensief karwei van de instructeur volgen ^^)

Tijgervarken

Master of Modding
User systemen
[Update]

Ik heb paracord besteld voor het sleeven van de B600, ik heb 2 van de 3 kunnen bestellen (de wit was helemaal uitverkocht, overal). Ik kan dus al 2/3 van de PSU sleeven volgende week.
Dit zal dus ook de update zijn voor volgende week, wie weet ga ik nog wel actiefoto's maken tijdens het sleeven ;)
En als jullie het graag willen kan ik nog wel een nederlandse sleeven tutorial maken.

Bovenaan