1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Handige Harry (of Hariëtte) gezocht om LED van Toshiba TV te repareren/vervangen

Discussie in 'Televisies en projectoren' gestart door Sjaak Sjaaksma, 29 nov 2018.

1. Sjaak Sjaaksma

Sjaak Sjaaksma Member

Sinds:
    14 jan 2015
    Dag lieve luitjes,

Zoals jullie aan de titel hebben kunnen zien ben ik op zoek naar iemand die handig genoeg is om de LED verlichting van een Toshiba TV te repareren (of vervangen). De TV (Model: Toshiba 46TL938) is een paar jaar geleden gekocht door mijn broertje en begon onlangs met het volgende probleem. Als je de TV inschakelt is alles in orde. Echter verdwijnt na een tijdje het beeld. Bij nadere inspectie bleek er wel degelijk beeld te zijn, maar nul helderheid. Je ziet dus enkel het beeld als je op een paar cm van de TV gaat zitten en voldoende licht hebt c.q. met een zaklamp op het beeld schijnt. Ik heb uiteraard al wat vooronderzoek gedaan op het wereldwijde web en tot dusver ontdekt dat dit kan liggen aan de LED-omvormer of de voeding zelf. Ik lees ook dat het aan de LED-strips zelf kan liggen.

Ik heb Toshiba zelf en meerdere reparateurs gebeld en benaderd, maar niemand kan of wil zich hier aan wagen. Enerzijds omdat onderdelen amper te krijgen zijn, maar ook omdat de meeste bedrijven zich enkel focussen op de A-merken (daarom koop ik zelf enkel A-merken). In een laatste poging deze TV bruikbaar te krijgen (ik vind het zonde om deze weg te gooien als het nog gefixt kan worden) probeer ik iemand te vinden die hier genoeg verstand van heeft. Ik hoop dat jullie iemand kennen die hier naar kan kijken (uiteraard tegen betaling/vergoeding). Het liefst omgeving Utrecht, maar ik kijk een gegeven paard niet in de bek en ben bereid verder te reizen dan dat.

Alvast dank voor jullie hulp.