Handshake probleem met de TV

Jeroen F

Senior Member
User systemen
Beste forumleden,

Wij hebben al een aardig tijdje last van het bekende handshake probleem op onze TV. Ongeveer om de 10 minuten komt er een groene waas over het beeld heen. Na een tijdje gaat dit meestal weg. Ook als ik de hdmi kabel er uit en dan er weer in doe gaat het wel weer goed maarja, dit is natuurlijk wel vervelend.
Het probleem doet zich voor met de nieuwe Horizon box van de UPC en ook met mijn Macbook Pro. Voor de rest doen alle apparaten het verder prima over de HDMI.

Ik heb al gekeken naar een software update voor de TV maar deze is al up-to-date. Ook philips helpdesk aan de lijn gehad maar die zegt dat het niet aan de TV ligt maar aan de horizon box en de macbook. beetje vreemd vindt ik zelf want mijn macbook doet het gewoon prima op alle andere TV's.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Groetjes Jeroen

Sprakeloos

Senior Member
User systemen
Voor zover mij bekend (en ook terug te vinden is op allerlei sites) wordt een handshake uitgevoerd op het moment dat er een connectie gemaakt wordt.
Handshake problemen zou je dan ook vooral verwachten als je begint met kijken en niet om de tien minuten.
Ik zou zoals Detmer ook al aangaf eens een andere HDMI kabel proberen.

Jeroen F

Senior Member
User systemen
Ik heb al verschillende kabels geprobeert. Goedkope maar ook duurdere (verguld, hdmi 1.4, ferrietfilter etc.) Gebeurt ook alleen op de horizon box en mijn macbook en niet met andere laptops oid.

Op het moment dat ik de kabel er opnieuw uit en in doe gaat het juist goed. Pas na een tijdje kijken krijg ik dit probleem. Als ik op dat moment de kabel opnieuw er in doe springt hij juist terug naar normaal.

Beste forumleden,

Wij hebben al een aardig tijdje last van het bekende handshake probleem op onze TV. Ongeveer om de 10 minuten komt er een groene waas over het beeld heen. Na een tijdje gaat dit meestal weg. Ook als ik de hdmi kabel er uit en dan er weer in doe gaat het wel weer goed maarja, dit is natuurlijk wel vervelend.
Het probleem doet zich voor met de nieuwe Horizon box van de UPC en ook met mijn Macbook Pro. Voor de rest doen alle apparaten het verder prima over de HDMI.

Ik heb al gekeken naar een software update voor de TV maar deze is al up-to-date. Ook philips helpdesk aan de lijn gehad maar die zegt dat het niet aan de TV ligt maar aan de horizon box en de macbook. beetje vreemd vindt ik zelf want mijn macbook doet het gewoon prima op alle andere TV's.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Groetjes Jeroen
https://philips-tvconsumercare.kxondemand.com/portal/nl/Faq/All/2932

Bovenaan