1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Headset die weinig druk op oren zet

Discussie in 'Hoofdtelefoons en headsets' gestart door Tim641, 6 mrt 2018.

1. Tim641

Tim641 Member

Sinds:
    20 dec 2014
    ik heb op het moment een logitech g633, die redelijk wat druk op mijn oren zet. Nu is het zo dat door die druk, ik een ontsteking heb op mijn oor (kraakbeen), en de dokter mij aanraadde om de koptelefoon de komende maanden niet op te zetten. Ik zou eventueel ook nog kunnen kijken naar IEM’s, maar die zijn voor zover ik weet niet goed om mee te gamen.

Nu ben ik dus opzoek naar een headset die rond de 150 euro is met microfoon (of rond de 100 zonder microfoon), die zo goed als geen druk uitoefend op mijn oren. Al het advies is welkom :)

2. Koen Bruggeman

Koen Bruggeman Member

Sinds:
    6 jan 2016
    de G633 is een over ear headset. als de headset toch nog op je oren rust denk ik dat je beter een headset zoekt met grotere schelpen dan een met minder druk.
    of waar precies aan je oorschelp ervaar je problemen?

ik ben geen dokter, maar misschien is het een puistje die nog uit moet breken op je oor door irritatie van de materie van de headset?
    of een ingegroeid haartje? ik zeg maar wat..

Tim641 vindt dit nuttig.
  3. Tim641

Tim641 Member

Sinds:
    20 dec 2014
    Het zit op mijn oor op het gedeelte dat “anthelix” word genoemd volgens de dokter. Ik ben al 2x langs geweest, en het is echt een kraakbeenontsteking wat nu behandelt word door elke 4 weken langs te gaan, dan doen ze iets met stikstof erop.

Ik voel inderdaad dat het nodig is dat ik grotere (of diepere om het zo maar te zeggen) oorschelpen nodig heb zodat de headset niet meer op het ontstoken plekje rust. Volgensmij ligt het echt puur aan de druk en niet aan het materiaal o.i.d

4. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Het hangt ook een beetje af van de vorm van je hoofd... Mijn advies zou zijn om een winkel in te gaan en verschillende headsets te gaan passen.
    Ik heb sinds een tijdje op zowel werk als privé de Corsair Void Pro en dit zit relatief licht.

Tim641 vindt dit nuttig.
  5. Koen Bruggeman

Koen Bruggeman Member

Sinds:
    6 jan 2016
    ik verdraag geen vaste hoofdsteun en prefereer steeds hoofdbanden voor headsets. zoals bv steelseries arctis 3, 5, 7.
    misschien helpt dit voor jou. anders zal het idd try en buy worden vrees ik.

6. WEBPC

WEBPC Senior Member

Sinds:
    28 okt 2016
    Vond mijn headset ook te strak zitten, ik heb hem gewoon een nacht om een doos heen geklemd, zodat hij wat uitrekte.

Wel oppassen dat je hem niet te los maakt natuurlijk.
    Of bedoel je dat ze van boven op je oren drukken?

En anders zou ik inderdaad even de mediamarkt oid in lopen, en een aantal headsets opzetten.

Laatst bewerkt: 6 mrt 2018
  7. psychosammie

psychosammie Senior Member

Sinds:
    17 jul 2008
    En misschien is dit wel het beste advies. Zoek een andere hobby :rolleyes:

Of speel met een goede geluidsset. Sowieso beter voor je oren.