high end cinema samenstellen 2ehands

FeaR

Moderator
Receiver erbij kopen zoals een goede Denon AVR-1800 (of hoger) serie of een goede Onkyo/NAD receiver, maar sluit alles ook aan met goed speakerdraad en bananenstekkers ;)
Speakerkabel is sowieso discustabel of daar verschil in zit. Die discussie ga ik verder niet aan aangezien daar nooit een antwoord uit zal komen. Maar banaanstekkers zijn voor de audiofiel not done, dat zijn namelijk weer twee schakelingen in de keten met extra weerstand. Overigens niet merkbaar want die weerstand is te verwaarlozen, maar het idee van de extra schakel doet de meeste audiofielen al schrikken. Baanstekkers bieden ook alleen meerwaarde als de kabel te dik is (meer dan 4 mm² wat voor de huiskamer extreem is) om in de terminals te gaan en/of als je vaak wisselt van apparatuur.

Onkyo zou ik laten staan. Diverse problemen met HDMI Boards die sterven. Zo erg en zo veel gevallen dat Onkyo verlengde garantie bood tot 2018. Die garantie is nu verlopen waardoor het een kostbaar grapje wordt om een board te laten maken. Als je handig bent met solderen kan je zelf aan de slag.

Roel1966

Senior Member
Speakerkabel is sowieso discustabel of daar verschil in zit. Die discussie ga ik verder niet aan aangezien daar nooit een antwoord uit zal komen.
Tja, de hele Monstercable discussie waarvan ik wel snap dat je die niet aangaat omdat het een eindeloze discussie is bij de die-hard HiFi freaks. Ben zelf dan wel een HiFi freak maar verre van een die-hard en ik qua kabels wel erop let dat het b.v. geen goedkope Gamma kabel is.
Maar banaanstekkers zijn voor de audiofiel not done, dat zijn namelijk weer twee schakelingen in de keten met extra weerstand.
Buiten dat heb je ook banaanstekkers en banaanstekkers en er kwalitatief ook nog behoorlijk verschil in kan zitten. Niet alleen qua materiaal wat er gebruikt word maar ook de manier waarop ze vastklemmen. Mijn ding is het in elk geval absoluut niet en vind het maar ondingen en ik het liefste de schroefterminals gebruik. Ergste vind ik echter die klem terminals wat je nog wel eens eerder op de goedkopere receivers zag zitten.
Onkyo zou ik laten staan
Buiten dat probleem wat jij schrijft ben ik nooit zo fan van Onkyo geweest, ondanks dat ze naar wat ik zo hoor van anderen toch best goede receivers hebben geproduceerd. Maar ja, ik blijf altijd vasthangen bij 1 merk en dat is en blijft Marantz, net zoals nu mijn alweer bejaarde SR5004. Ding draait gemiddeld dik 8 a 10 uur per dag maar die blijft het gewoon doen.

FeaR

Moderator
Buiten dat heb je ook banaanstekkers en banaanstekkers en er kwalitatief ook nog behoorlijk verschil in kan zitten. Niet alleen qua materiaal wat er gebruikt word maar ook de manier waarop ze vastklemmen. Mijn ding is het in elk geval absoluut niet en vind het maar ondingen en ik het liefste de schroefterminals gebruik. Ergste vind ik echter die klem terminals wat je nog wel eens eerder op de goedkopere receivers zag zitten.
Op dit gebied zijn er zo veel meningen en verhalen. De één zweert bij QED met hun techniek van monteren van pluggen, de ander soldeer en weer een ander gaat aan de slag met adereindhulsjes. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt, een paar Nakamichi (wat niets met het Hifi merk van vroeger meer te maken heeft) van een paar euro tot een paar WBT van tegen de honderd euro. In ieder geval zou mijn advies zijn dit soort accessoires links te laten liggen als je begint met je set. Steek liever geld in de speakers, daar haal je het meeste mee in huis .

Edit:
Niet dat ik iets tegen banaanstekkers heb, ik gebruik ze zelf ook. Puur omdat ik anders de kabel niet in de terminal gedraaid krijg.

Roel1966

Senior Member
Onkyo werkt inmiddels samen met Pioneer. Mag aannemen dat er dus wel wat veranderd is.
Onkyo maakt en maakte ook best goed spul maar op de een of andere manier heeft mij dat merk nooit zo aangetrokken. Net als Pioneer ook niet echt op dan wel autoradio's na, want daarin vond ik Pioneer wel weer de beste keuze. Maar zo heeft denk ik elke Hifi freak wel zijn voorkeur voor een bepaald merk.

Black Eagle

Senior Member
Ts de Onkyo Tx sr 507, is een 5,1 versterker en dus geen stereo versterker.
Wat wil je nu precies je zwalkt helaas voor je zelf alle kanten op en zo word het moeilijk advies geven helaas?
Misschien ook eens de vragen duidelijk beantwoorden die je gesteld worden, wat wil je nu precies en wat is het budget.
Stel eens een duidelijk plan en budget op en ga eens luisteren en ervaring opdoen en lees je eens een beetje in in de materie.
Niet iets op Marktplaats of iets dergelijks iets kopen omdat je denkt ha goedkoop of ziet er goed uit qua looks of tis dichtbij enz enz.
Maw we willen je best helpen hier op HWI, maar dan zal je zelf ook een duit in het zakje moeten doen.

Roel1966

Senior Member
is een 5,1 versterker en dus geen stereo versterker
Dit vind ik wel apart en is voor mij als Hifi freak volledig nieuw dat een 5.1 versterker geen stereo versterker is :). Een 5.1 versterker is wel degelijk een stereo versterker met daarbij de mogelijkheid om het signaal via 5.1 te sturen. Maar je kan er prima gewoon in stereo muziek mee luisteren, sterker nog, zoals met mijn Marantz kan je zelfs in quadro stereo luisteren.

Black Eagle

Senior Member
Roel je snapt ook wel wat ik bedoel, beetje mierenn...
Hij wil een stereo versterker geeft die aan en dat bedoel ik dus ook.
Ik snap zelf ook wel dat je er stereo mee kan beluisteren.
Maar je kan beter een goede stereo versterker kopen voor 200 euro dan een volledige 5.1 versterker voor 200 euro en daarmee stereo gaan luisteren.

Roel1966

Senior Member
Maar je kan beter een goede stereo versterker kopen voor 200 euro dan een volledige 5.1 versterker voor 200 euro en daarmee stereo gaan luisteren.
Als het voor een heel aantal jaren terug zou zijn geweest was ik het direct met je eens dat een goede stereo receiver beter was dan een Dolby 5.1 receiver. Maar recentere receivers, nee, dan ben ik het niet met je eens en maakt het in feite niet echt veel uit waarbij je tegenwoordig ook echt moet zoeken naar een Hifi stereo versterker/receiver. In de PA sfeer, oke, daar is dat nog normaal maar in de Hifi sfeer voor thuisgebruik zeg ik zelf dat je voor pak weg 200 euro een prima 5.1 receiver via MP kan krijgen. Maar je moet zeker wel weten waar je mee bezig bent en dat ben ik wel met je eens dat je niet lukraak moet gaan kopen.

Black Eagle

Senior Member
Laten we denk ik maar op TS wachten wat die precies wil en dat die even de gestelde vragen beantwoord :).
Anders gaat het meer over ons dan wat Ts ehm wat die dan ook wil ;).
Al zou het leuk zijn een topic of discussie hier over te voeren in een plezierige vorm :).

wailingwimmy

Senior Member
ik wil gewoon 2 boxen voor hooff zakelijk muziek zat te kijken naar b&w boxen wel alles 2ehands.
aangezien tegenwoordig 2ehands goedkoop is.
radio
cdspeler
versterker
budget goed geluid voor 2ehands
dolby set hou ik voor films en ps4 en tv
mischien de vraag welke versterker mischien stereo versterker past bij welke boxen van b&w
Als ik het topic zo lees wil je eigenlijk voor een klein budget het maximale.
Je probeert dan voor elk onderdeel van de set de "beste te vinden".
high end kan je in die prijsklasse echter gewoon vergeten tenzij je genoegen neemt met 25 jaar oude apparatuur en alles los zoeken heeft weinig zin.
Kies een budget en koop daar gewoon een set voor op marktplaats, lekker makkelijk en het zal prima klinken.

Bovenaan