1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Hoe overclock ik mijn Cpu

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door David0510, 14 apr 2019 om 14:54.

1. David0510

David0510 Member

Sinds:
    zondag
    Ik wil graag mijn Cpu overclocken alleen ik weet niet hoe het moet. Ik kom ook niet in de bios. Specs:
    Intel Core 2 Quad Q8400 @2,66
    6GB Ram 800mhz
    MSI GT 730 2gb ddr3
    240watt voeding

2. OllymanNL

OllymanNL Member

Sinds:
    13 apr 2019
    Als je dat al moet vragen, is het het beste dat je het niet doet, en met een 240 watt voeding ga je ook niet heel ver komen ben ik bang

3. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Welk moederbord heb je ?
    En met 240w ga je idd. niet ver komen.
    ook heb je een goede koeler nodig.

4. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Ik vermoed ook nog eens een merk pc,dus overklokken misschien al helemaal niet mogelijk.

OllymanNL vindt dit nuttig.
  5. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Zo'n vermoeden heb ik ook.

6. JB56

JB56 Senior Member

Sinds:
    23 jan 2016
    TS, overklokken is niet hetzelfde als een knopje indrukken of een korte vraag stellen met een even korte howto als antwoord.
    Je moet redelijk thuis zijn op pc gebied, jezelf aan alle kanten goed inlezen, weten wat er met de hardware gebeurt als je gaat overklokken en waar nodig software- en hardware aanpassingen maken.
    De vraag is ook wat je wil bereiken met die OC. Nieuwere games draaien? Vergeet het maar, je set-up is hopeloos achterhaald, zelfs met de grootst mogelijke overklok. Daarnaast zit je met een erg krappe en kwalitatief ongetwijfeld zwakke voeding, een gelockte Bios en een videokaart die geen mogelijkheden heeft. Ik vermoed dat de cpu-koeler een standaard Intel is, dus dat gaat 'm ook niet worden.

Sorry dat ik geen beter nieuws heb, maar het is wat het is. Je bent toe aan iets nieuw(er)s en beters.

Laatst bewerkt: 14 apr 2019 om 22:03
    JMM, Shiznit en OllymanNL vinden dit nuttig.
  7. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Wil ik nog aan toevoegen dat oudere biossen sowieso al een stuk ingewikkelder zijn qua OC dan de hedendaagse UEFI biossen, dus ook mijn advies is van mooi laten zijn.