Hoeveel geheugen heb je in je meest gebruikte PC?

Hoeveel geheugen heb je in je meest gebruikte PC?

• <2 GB

Stemmen: 1 0,1%
  • 2 GB

Stemmen: 8 1,0%
  • 4 GB

Stemmen: 59 7,4%
  • 6 GB

Stemmen: 47 5,9%
  • 8 GB

Stemmen: 369 46,1%
  • 12 GB

Stemmen: 32 4,0%
  • 16 GB

Stemmen: 239 29,8%
  • > 16 GB

Stemmen: 53 6,6%

• Total voters
    801

3DDude

Senior Member
User systemen
64GB. 8 maal 8GB DDR3 de ene set is 1600mhz, de andere set is 1866mhz.

Ach als het allemaal maar op 1600 draait is het wel best.

Je moet wel je pagefile aanpassen anders is er opeens een pagefile (wisselgeheugen) van 64GB * 1.5 ofzo.. Dat heb ik gewoon gecapped naar 1GB.

Draai veel virtuele machines zoals Windows Server en dergelijke dus een beetje geheugen is wel leuk.

Dat ik 64GB heb was puur toeval en pech met mijn pc (via verzekering een nieuwe gekregen) en de 4*8GB set had ik hier nog liggen dus ik dacht waarom niet :p

Laatst bewerkt:
In mijn pc zit 8GB DDR2. De ideale hoeveelheid voor games op dit moment, maar toen ik het kocht was het een beetje overkill. Laptop heeft 4GB (DDR3), maar daar draai ik toch niet zoveel zware programma's op.

gamer4NL

Senior Member
User systemen
In mijn pc zit 8GB DDR2. De ideale hoeveelheid voor games op dit moment, maar toen ik het kocht was het een beetje overkill. Laptop heeft 4GB (DDR3), maar daar draai ik toch niet zoveel zware programma's op.
Hier ook 8GB. Veel gamers hebben 8GB, maar heb je echt 8GB nodig? Ik heb destijds ge

MMe

Senior Member
User systemen
Ik heb 16 GB in mijn computer, door een fout op de site van Alternate kreeg ik ipv. 8, 16 GB toegestuurd dus heb ik dat maar ingebouwd, dus ik heb nu wel genoeg geheugen.
Altijd als ik een level laadt in Serious Sam III BFE ben ik altijd het eerste klaar met downloaden, misschien dat het ook komt doordat ik Linux draai maar die 16 GB helpt ook denk ik :D

Ik heb 8GB 1600mHz DDR3 werkgeheugen. Ik zie het nut niet echt in van 16GB, en omdat zelfs 8GB tegenwoordig al tegen de 70 euro kost, vind ik het nu ook een beetje te duur om te upgraden. 16GB is misschien alleen handig als je veel video moet bewerken en renderen.

Bovenaan