1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

HP moederbord en geheugen

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door division, 10 jan 2018.

1. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Ff korte vraagje.. Werkt 2400mhz geheugen op me hp 2abf moederbord?

Me hp moederbordje ondersteunt 1333mhz geheugen.. Vraag me af zal dat geheugen werkt op me moederbordje? (of die 2400mhz ook op 1333 gaat draaien..) (HP 2abf) (1600mhz geheugen werkt wel in iedergeval dat weet ik)

of gaat het dan simpel weg een 50/50 verhaal worden?

Laatst bewerkt: 10 jan 2018
  2. LaCrimosa

LaCrimosa Senior Member

Sinds:
    20 mrt 2012
  3. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Dat snap ik en die heb ik zelf ook al gelezen. Daar staat ook dat i maar 8gb max kan gebruiken. Maar hij heeft nu 16gb 1600Mhz geheugen en draait i gewoon ook mee. De vraag was alleen of deze ook kon draaien op die 2400mhz geheugen. Al is i dan underclocked

4. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Underclocken is normaal geen enkel probleem.

5. LaCrimosa

LaCrimosa Senior Member

Sinds:
    20 mrt 2012
    Dat zou geen probleem moeten zijn, maar hou er rekening mee dat het dan op max 1333 mhz zal draaien. Dat wil zeggen als het moederbord dat geheugen wilt accepteren.

6. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Ja dat bedoel ik dus.. Nou ja ik zal het es een keer proberen als ik daar heen ga en mee kan nemen... Ik geef nog wel een x een update als ik het getest heb.