Hulp nodig bij overklokken i7 8700k

DutchLennart

Senior Member
Hallo allemaal,

Ik hoop dat dit niet tegen de forumregels is om een nieuw topic te starten puur gericht op het overklokken.

Ik heb geen ervaring met overklokken, ik heb wel wat onderzoek gedaan op youtube, en andere sites.

Dit is mijn systeem:

https://nl.hardware.info/usersystemen/27965/game-pc-2018

Ik heb wat zitten testen omdat ik toch wat hogere temps kreeg bij het gebruiken van aida64.
Aida64 5 min.png
Dit zijn de resultaten met 5 minuten aida64. Hierna heb ik multi core enhancement en bclk adaptive voltage uitgezet en kreeg ik het volgende resultaat.
Schermopname (34).png

De reden hiervan is dat met de hoge temperaturen ik niet moet gaan proberen om te overklokken, is er nog iets te veranderen in de bios om de temps naar beneden te krijgen voordat ik ga overklokken?

Zo niet, wat is een goed startvoltage en mhz om te beginnen? Moeten er essentiële dingen aan/uit of veranderd worden in de bios voordat ik start?

Alvast bedankt!

JWL92

Senior Member
Aida is een stresstest, logish dat t warm word.
Je heb zon 10 graden tot tjmax, dus of je wilt spelen is aan jou. maar zorg voor voldoende koeling.
start voltage om te beginnen? 1.2-1.3v
Maar als je mce uitzet vanwege temps, wat is dan je exacte doel?
mhz? Niet aankomen tenzij je weet wat je doet, je wil de multiplier verhogen, als je begint met overclocken.

Ik zou je eerst verder inlezen voordat je je systeem omzeep helpt.

Enterprise1701

Senior Member
Ikzelf heb nog een 3770K, oudje natuurlijk maar ik heb zelf de turbo boost omhoog gegooit, waar deze normaal naar 3,9GHz gaat staat deze nu op 4,3GHz en temparaturen zijn prima op een Mugen 2 rev B, ten alle tijden boost hij gewoon naar 4,3GHz, nu word de 8700K een stuk warmer dan een 3770K, maar je zou het kunnen proberen, Zorg inderdaad wel voor goeie koeling.

wailingwimmy

Senior Member
Maar als je mce uitzet vanwege temps, wat is dan je exacte doel?