1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

i5 4690 processor

Discussie in 'Afgeronde verkopen' gestart door seb83, 20 apr 2017.

Topicstatus:
Gesloten, verdere reacties plaatsen is niet mogelijk.
  1. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Te koop:
    - i5 4690 (Haswell refresh)
    - socket 1150
    - 3,5 ghz, turbo naar 3,9 ghz
    - 4 cores
    - 6 MB L3 cache
    - geïntegreerde gpu
    - https://nl.hardware.info/product/232620/intel-core-i5-4690-tray

0. Volledige naam van het product:
    Intel Core i5 4690

1. Op welke datum heb jij het product gekocht:
    11-05-2015

2. Hoelang heb jij het product in gebruik gehad:
    Sinds 11-05-2015

3. Waarom wil jij het verkopen:
    Ik heb een i7 gekocht

4. Is de aankoop bon/factuur nog aanwezig:
    Ja, en garantie is nog geldig t/m november 2018

5. In welke staat verkeert het product:
    Uitstekend

6. Zijn de accessoires nog aanwezig:
    Nee, er is geen boxed koeler inbegrepen

7. Wat is je richtprijs:
    € 150

8. Waar op te halen / bezichtigen:
    Zeist. Bij verzending zijn de verzendkosten voor de koper.

9. Doe je aan ruilen:
    Nee

10. Foto's:
    1.JPG 2.JPG

2. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Even een opmerking. Als je de 3 jaar garantie wilt claimen bij Intel, dan MOET je de meegeleverde boxed cooler mee insturen. Zonder die boxed cooler waar hij standaard mee geleverd is als Boxed versie geld er namelijk slechts 1 jaar garantie.

3. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Mocht het zover komen dat de garantie aangesproken moet worden, dan zal ik de verhuisdozen eens induiken want ik moet ergens 2 boxed coolers hebben liggen (beide meegeleverd met een 4690). Gelukkig gaat een netjes behandelde non-k i5 die al meer dan een jaar probleemloos draait echt niet binnen 3 jaar kaduuk.

4. 49109129

49109129 Senior Member

Sinds:
    4 nov 2015
    Mooie processor, maar een forse prijs voor deze vind ik persoonlijk. 10 euro minder zou een acceptabelere richtprijs zijn. In ieder geval succes met de verkoop, hij ziet er indd nog gloednieuw uit dus een koper vinden gaat niet zo moeilijk zijn denk ik :p

5. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Zijn die dingen genummerd, zoals de accu's bij Festool? Of kun je gewoon "een" boxed koeler inleveren? Zoals je een "een" LPG tank moet inleveren als je een LPG auto naar de sloop brengt?

Richtprijs is ietwat lachwekkend. Zie ook;
    http://www.ebay.nl/sch/i.html?_sop=...acat=0&_nkw=i5+4690+-4690k&rt=nc&LH_PrefLoc=3

6. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
  7. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Ze kunnen herleiden uit het nummer op de boxed cooler bij welke processortype hij geleverd is.

Dus altijd bewaren dat ding. Ik label ze maar altijd en gooi ze dan in de verzamelbak.

seb83 vindt dit nuttig.
  8. Quercus

Quercus Senior Member

Sinds:
    20 aug 2004
    Het zou je sieren om eerst eens de richtlijnen aan te houden die HWI heeft opgesteld in plaats van iemand af te zeiken.
    Aangezien de huidige gemiddelde prijs € 265,- is, past de vraagprijs van € 150,- in het kader van de richtlijn.

Als seb83 de CPU voor die prijs niet verkoopt kan hij altijd nog met de prijs zakken.

Vind je de richtlijn buitenproportioneel, moet je bij David zijn, die heeft de richtlijnen opgesteld.

Daarnaast zou ik eerder iets van een mede Hardware forumlid kopen dan van eBay.

TR-8R, 49109129 en seb83 vinden dit nuttig.
  9. Egon de Baene

Egon de Baene Senior Member

Sinds:
    7 nov 2012
    jammer genoeg is de huidige nieuwprijs niet de prijs waarmee je moet vergelijken op een 2de hands markt.

als je kijkt naar de nieuwe ryzen cpu's zijn die een pak beter voor de prijs en daardoor zakken de prijzen van oudere cpu's...

om eerlijk te zijn zou ik dus nooit meer dan 100 euro voor deze cpu geven.
    plus wie zou de koper zijn?

meeste gaan ofwel voor een i7 upgrade of voor een nieuwe setup.

ik wens je dus veel geluk iemand te vinden ;)

10. quiller

quiller Senior Member

Sinds:
    4 jul 2012
    Jongens toch... Wet van vraag en aanbod, en als de verkoper niet lager wil gaan is dat zijn goed recht. - Tevens een vraagprijs is zelden de verkoopprijs 2de hands...

11. Egon de Baene

Sinds:
    7 nov 2012
    volledig mee eens

12. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Voor een nieuwe Ryzen cpu/mobo/hoog geklokt geheugen combi ben je minstens twee keer zo duur uit als voor een tweedehands 4690/mobo/geheugen combi. En dan zal de i5 in games nog beter presteren ook. Nog los van de huidige kinderziektes van Ryzen. Dus die vergelijking gaat niet op. Als je voor weinig geld een game build wilt bouwen is haswell vermoedelijk de sweet spot wat betreft value for money.

13. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Helder

Als het goed voelt; vooral blijven dromen.

Egon de Baene vindt dit nuttig.
  14. Quercus

Quercus Senior Member

Sinds:
    20 aug 2004
    Je zal toch ergens mee moeten beginnen om een tweede hands prijs te bedenken, ook voor jouw, het is een richtprijs.

Daar heb ik geen info over, als ik echter bij V&A kijk zie ik daar nog beste prijzen voor een tweedehandsjes.
    Hoezo een pak betere prijs, als ik met mijn Z97 setje een snellere CPU wil ben ik in dit geval voor max € 150,- klaar, voor een setje 16GB DDR4 ben ik al meer kwijt.

Dat is jouw (terechte) keus, dat geldt niet voor iedereen.

15. Egon de Baene

Sinds:
    7 nov 2012
    als we het hier over een gehele kit hebben lijkt me de kans idd groter dat je klanten krijgt ;)

16. Quercus

Quercus Senior Member

Sinds:
    20 aug 2004

Je bent een lolbroek, geen €150,-, maar €100,- voor een CPU, maar wel €220,- voor een moederbord en geheugen betalen?

17. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Dat is wel creatief kijken... want je het alle -K's er nog tussen staan.
    Kijk dan hier;
    https://tweakers.net/product/376870/intel-core-i5-4690/aanbod/

n=1, en prijs niet bekend.

Dat is het heerlijke aan eBay; die laat gewoon de daadwerkelijke verkoopprijs zien.

Maargoed, ik (en vele andere ondertussen) heb al veel te veel woorden vuil gemaakt aan dit topic. Het is uiteindelijke vraag en aanbod en TS heeft gezegd open te staan voor een bod, en dan is voor mij 'de kous af'.

18. Quercus

Quercus Senior Member

Sinds:
    20 aug 2004
    Nee, je moet mijn woorden niet omdraaien, ik heb het niet alleen over de non versie, mr Baene deed voorkomen dat je tweedhandjes in het algemeen voor een appel en ei kan krijgen, als er voor een K versie nog € 250 gevraagd wordt, is de € 150,- niet eens zo raar.

Niet bekend?

Laatst bewerkt: 23 apr 2017
  19. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Jij bent hier degene die dingen om zit te draaien. @Egon de Baene heeft niks gezegd over de -K versie. Hij zei;

"Deze" verwijst hier overduidelijk naar de i5-4690.

Dat hoeft niet de transactieprijs te zijn.

20. Quercus

Quercus Senior Member

Sinds:
    20 aug 2004
    Pardon?
    Nee dat klopt dat is net als de € 150,- van seb83 de vraagprijs! Waarmee jij je erg druk om maakte.

Topicstatus:
Gesloten, verdere reacties plaatsen is niet mogelijk.