1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

INTERESSEPEILING: Samsung PM981 NVME SSD

Discussie in 'Afgeronde verkopen' gestart door gamer dénis, 2 mrt 2018.

Topicstatus:
Gesloten, verdere reacties plaatsen is niet mogelijk.
  1. gamer dénis

gamer dénis Senior Member

Sinds:
    8 dec 2007
    Hi,

Ik vroeg me af of er mensen zijn die interesse hebben in een groupbuy voor een Samsung PM981 M2 2280 (de vervanger van de 960EVO/PRO ) Ik kan deze via een kennis aankopen.
    Deze schijf is beduidend sneller dan de huidige serie, en is voor zover ik kan vinden niet tekoop in nederland. er zijn wel diverse benchmarks te vinden op internet van deze schijf.

De prijs voor 1TB zal ongeveer 550 euro zijn en de prijs voor 500GB ongeveer 300 euro (afhankelijk van de dollar koers)

Omdat dit product voor OEM bedoeld is, zit er geen garantie op. Uiteraard is er wel garantie op DOA.

*aan de mods* hier zit geen commerciele redenen achter noch maak ik hier winst op. ik was zelf op zoek naar een snelle NVME SSD en kwam deze SSD tegen. Echter was deze niet te vinden in nederland/Europa. Hierdoor dacht ik dat er misschien meer mensen zijn die dit interessant vinden. Indien dit niet toegestaan is mag het uiteraard weg en bestel ik enkel voor mijzelf.

2. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Wim Visser vindt dit nuttig.
  3. Ruud Rutten

Ruud Rutten Senior Member

Sinds:
    19 aug 2013
    Op Ebay staat de 1TB versie voor $439 to koop (€355) Hier komt $22 (€18) verzendkosten op en eventueel nog 22% aan inportheffingen (als je pech hebt :D), in het duurste geval ben je dus €433 + €18 kwijt met heffingen.

4. gamer dénis

gamer dénis Senior Member

Sinds:
    8 dec 2007
    De 960 pro 500 GB kost ongeveer 300 euro, en de 1TB versie kost ongeveer 550 gemiddeld. Prijzen zijn dus redelijk gelijk. je mist inderdaad wel garantie :)

ruud rutten OH! dan ga ik die wel bestellen.... :)

@mods dit topic mag gesloten worden dan heeft geen nut!

5. wailingwimmy

Sinds:
    15 feb 2010
    Ik zou het niet doen, in mijn ogen is garantie bij M2 ssd's geen overbodige luxe.
    De PM981 is vooral goedkoper en niet sneller, door het gebruikt van TLC nand zal hij sneller slijten dan de 960 pro.

6. Larsiano

Larsiano Senior Member

Sinds:
    12 dec 2013
    deze mag dus dicht (al 8 dagen )

7. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Juist, maar voor wie is dat een probleem? Voor jou, of voor je erfgenamen?

Op GoT waren er wat mensen die met 24/7 unzippen / parren / downloaden SSD's naar de klote hielpen en daar een 500GB HDD voor in de plek hebben gezet.

Maar bij normaal gebruik...?

8. wailingwimmy

Sinds:
    15 feb 2010
    je hebt gelijk en ongelijk, ssd's gaan stuk maar je zit binnen de garantie periode altijd safe, laat je die nu net bij deze deal niet hebben.
    Ik had beter kunnen schrijven dat de kans dat de 981 voor het einde van je leven stuk gaat is groter dan bij de 960 pro

9. Quercus

Quercus Senior Member

Sinds:
    20 aug 2004
    Alsof de geheugencellen van een SSD het enige is wat de levensduur bepaalt. Mijn OCZ Vertex heeft ook MLC geheugen, trouwens die van mij is een hele beste hij doet het nog steeds. Laat nu net de brakke firmware in combinatie met de controller er voor zorgden dat deze SSD, ondanks zijn MLC geheugen, in veel gevallen bij bosjes uitvielen.

Topicstatus:
Gesloten, verdere reacties plaatsen is niet mogelijk.