1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Is deze HP Omen laptop een goede aankoop?

Discussie in 'Notebooks en tablets' gestart door Furyan, 9 jan 2019.

1. Furyan

Furyan Senior Member

Sinds:
    5 jul 2010
    Beste leden,

Mijn lapop is na 10 jaar aan vervanging toe en ik heb mijn oog laten vallen op deze HP Omen laptop.
    Ik kan deze laptop in aanbieding aanschaffen voor 1300€. Normale prijs is 1799€. Is dit een goede aankoop of best wachten op een nieuw laptop met RTX2060 kaart?

Link op hardware.info: https://be.hardware.info/product/501551/hp-omen-17-an167nb-4cj86ea/specificaties

Specificaties op HP site:
    Hardware
    Product number
    4CJ86EA
    Product name
    OMEN by HP - 17-an167nb
    Microprocessor
    Intel® Core™ i7-8750H (2.2 GHz base frequency, up to 4.1 GHz with Intel® Turbo Boost Technology, 9 MB cache, 6 cores)
    Chipset
    Intel® HM370
    Memory, standard
    16 GB DDR4-2666 SDRAM (2 x 8 GB)
    Video graphics
    NVIDIA® GeForce® GTX 1060 (6 GB GDDR5 dedicated)
    Hard drive
    • 1 TB 7200 rpm SATA
    • 512 GB PCIe® NVMe™ M.2 SSD
    Display
    43.9 cm (17.3") diagonal FHD 144 Hz IPS G-Sync anti-glare WLED-backlit (1920 x 1080)
    Keyboard
    Full-size island-style backlit keyboard with numeric keypad
    Pointing device
    Touchpad with multi-touch gesture support
    Wireless connectivity
    Intel® 802.11b/g/n/ac (2x2) Wi-Fi® and Bluetooth® 4.2 Combo
    Network interface
    Integrated 10/100/1000 GbE LAN
    Expansion slots
    1 multi-format SD media card reader
    External ports
    1 Thunderbolt™ 3 (Data Transfer up to 40 Gb/s, DP1.2, HP Sleep and Charge); 3 USB 3.1 Gen 1 (1 HP Sleep and Charge); 1 Mini DisplayPort™; 1 HDMI; 1 RJ-45; 1 headphone/microphone combo; 1 microphone-in
    Minimum dimensions (W x D x H)
    42.3 x 30.4 x 3.3 cm
    Weight
    3.78 kg
    Power supply type
    230 W AC power adapter
    Battery type
    8-cell, 86 Wh Li-ion
    Battery life mixed usage
    Up to 14 hours and 15 minutes
    Video Playback Battery life
    Up to 9 hours and 15 minutes
    Webcam
    HP Wide Vision HD Camera with integrated dual array digital microphone
    Audio features
    Bang & Olufsen, dual speakers, HP Audio Boost, DTS Headphone:X™ support
    Software
    Operating system
    Windows 10 Home 64
    HP apps
    OMEN Command Center; HP Audio Switch; HP CoolSense; HP JumpStart
    Software included
    McAfee LiveSafe™
    Pre-installed software
    Netflix
    Software - Productivity & finance
    1 month trial for new Microsoft Office 365 customers

Alvast bedankt voor de info!

2. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Op zich lijkt het mij geen verkeerde laptop maar let wel een beetje op of er geen haken en ogen zitten aan die aanbieding. Vooral als het vanuit het buitenland komt kan je nog wel eens problemen met garantie etc.. krijgen.

3. Furyan

Furyan Senior Member

Sinds:
    5 jul 2010
    Deze laptop was een high-tech flash aanbieding in de Fnac. Ik heb er eentje besteld maar moet hem nog gaan afhalen en betalen maar wilde eerst nog eens informeren of dit een goede aankoop is.

4. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Ah oke, dan zit het wel goed qua garantie etc.. Maar verder, voor die prijs in combinatie met de hardware specs vind ik het persoonlijk zeer zeker geen miskoop. Alleen moet je wel die accutijd met een korreltje zout nemen en het al een goede score zou zijn wanneer je b.v. 4 tot 6 uur op 1 acculading haalt met dit soort laptops. De tijden die erbij staan zijn als je alles op ultra low settings zet en b.v. beeldscherm misschien op een helderheid van pak weg 25 tot 30% :).

5. Furyan

Furyan Senior Member

Sinds:
    5 jul 2010
    Ik gebruik de laptop vooral op reis (in de hotelkamer) of bij vrienden om samen te kunnen spelen. Dan steek ik de lader altijd in. Altijd hatelijk als de accu leeg is in het heetst van de strijd :)
    Ik speel enkel Overwatch en Diablo 3. Die GTX1060 leek mij meer dan goed genoeg.
    De nieuwe CES berichten van nieuwe laptops met RTX2060 kaarten doen me twijfelen maar ik denk dat die prijzen wel een stukje hoger gaan liggen dan de laptops van nu.

6. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Verstandig ja want met gamen is zo'n accu binnen hooguit 2 uur leeg, zelfs bij de duurste gaminglaptops.

Sowieso moet je ook nog maar afwachten welke versie RTX2060 ze dan gebruiken in een laptop want er zijn 6 verschillende versies met diverse types videoram. Daarvan afhankelijk zal de snelheid tussen een GTX1060 en RTX2060 mekaar niet veel gaan ontlopen, plus inderdaad, het prijskaartje zal er dan ook naar zijn.

7. Furyan

Furyan Senior Member

Sinds:
    5 jul 2010
    Alvast bedankt voor de info! ;-)

Ik ga voor deze HP Omen gaan. Zeker voor deze prijs. Kom ik weer een paar jaartjes toe ;-)

8. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    CES ja. Dat kan dan nog wel even wachten blijven. En tegen die tijd zal er wel weer wat anders uit zijn. Zo kan je wel blijven wachten.

Verder zeer nette laptop voor het geld.