Jamo S426 HCS3 5.0 en Onkyo TX-SR606

joz

Senior Member
User systemen
Wat denken jullie dat deze 2 samen nog waard zijn?
De Jamo set heb ik in 2012 nieuw gekocht en werken gewoon nog steeds dikke prima.
De Onkyo receiver ook nooit problemen gehad, deze heb ik in 2012 overgenomen op tweakers, ouderdom is niet helemaal bekend. Waarschijnlijk door de oorspronkelijke eigenaar ergens tussen 2008 en 2010 aangeschaft (afgaande op de prijsvergelijker van Tweakers, wanneer deze verkocht is).

Ik zag de Jamo set al op tweakers voor 150,-. Nieuw was deze geloof ik 300-350.

De hele zooi gaat vervangen worden voor een soundbar, ws deze;
https://tweakers.net/pricewatch/691899/harman-kardon-hk-sb20/specificaties/

Maar daar maak ik nog wel een apart topic voor.

Alvast bedankt voor de input.

joz

Senior Member
User systemen
@Eighty Three bedankt voor je feedback, idd geen garantie.

Dat zou mooi zijn, want dan bekostig ik feitelijk mijn soundbar.
Vraag me wel af of het helemaal reëel is. De jamo voor 150,- vind ik opzich wel ok (ietsje minder mag, niet te veel) maar 200 voor de receiver is wellicht wat hoog (dat is nml waar ik hem zelf voor gekocht heb 2e hands).
Dus ms dat 200-250 range wat reëler is? Iemand anders nog een idee er over?

joz

Senior Member
User systemen
Laatst bewerkt:

FeaR

Moderator
User systemen
Ik zie dat er op MP voor een TX-SR606 met gemak 125-150 euro wordt gevraagd, maar ik zou de receiver toch laten staan voor dat geld. Één van de slechtste series van Onkyo met een te krap bemeten voeding (al zal je in de normale huiskamer daar niets van merken) en de eerste serie die met de stervende HDMI boards te kampen krijgt. Volgens mij is de verlengde garantie voor dat probleem ook verlopen en moet je het nu met een cash back doen.

In andere woorden, als je het er voor kan krijgen meteen doen ;)

• Like
Waarderingen: joz

Roel1966

Senior Member
User systemen
Dus ms dat 200-250 range wat reëler is? Iemand anders nog een idee er over?
Ik denk dat dat veel reëler is wat jij schrijft want het is een receiver van 10 jaar oud met een nieuwprijs toen der tijds van rond de 500 euro. Maar met dit soort spul is het ook vaak van wat de gek er voor bied en het helaas geen echte high-end apparatuur is.

• Like

joz

Senior Member
User systemen
en de eerste serie die met de stervende HDMI boards te kampen krijgt.
Ja deze verhalen heb ik eerder gehoord. Toch wel apart dat die van mij al bijna 10 jaar werkt dan zonder problemen, ms geluk. Dingen worden vrij warm, scheelt wellicht dat de bovenkant vrij open is in mijn opstelling zodat het de warme lucht makkelijker kwijt kan.
En qua vermogen is de receiver goed genoeg voor de boxen. Het is idd zeker niet top of the line, maar daar is de prijs dan ook naar.

De receiver zou ik voor 100 euro direct verkopen, tis namelijk een wat ouder model en berucht vanwege de HDMI problemen.
De markt is helaas overvol met de wat oudere modellen en er is keuze genoeg.
Ligt er maar net aanwat jij er voor wil hebben en hoeveel haast je hebt.
De Jamo set zou ik zeker niet wegdoen voor onder de 125 euro en een richtprijs aanhouden van rond de 150 euro.
Als die set netjes is moet dat zeer zeker haalbaar zijn.

Manyuken

Senior Member
User systemen
Vroeger was dat zo... Alleen tegenwoordig gaat daarin de techniek ook best rap de laatste tijd.
Ik had een Bose Acoustimass 6 Series 3 set (zo goed als nieuw) wat een speaker set was van zo'n €900,- en ik had een Denon AVR-2801 Champagne Gold edition (geen krasje er op nog) wat een receiver was van ongeveer €3000,-!
Daar boven op had ik ook nog een Denon DVD 1600 Pro Champagne Gold edition (ook zo goed als nieuw) met een nieuw prijs van €900,-

Alles op een gegeven moment moeten verkopen omdat het niet meer paste in de nieuwe tv opstelling.....en vrouwlief wilde niet dat ik de gaten in de achterwand ging boren om 2 surroundspeakers op te hangen...
Receiver en dvd speler waren 8 jaar oud en de speakerset nog geen 2 jaar. Met moeite €500,- voor kunnen krijgen...

• Like
Vergeet niet dat het spul is wat 20 jaar mee kan gaan, al zijn er twijfels over de versterker. Het zijn geen PC onderdelen die snel hun waarde verliezen.
Sommige spullen schrijven bizar hard af hoor, hangt er wel een beetje van af wat het is.
En ook speelt mee hoe hard de techniek gaat en hoe groot het aanbod is op de 2dehands markt.

Laatst bewerkt:
  • Like
Bovenaan