1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Kraken G12 + GTX 1080 Ti

Discussie in 'Koeling en overklokken' gestart door normanu, 10 jul 2018.

1. normanu

normanu Member

Sinds:
    12 sep 2016
    Ik heb een Kraken G12 + GTX1080Ti en het viel me pas op dat als ik bv. Overwatch speel welke 95% load geeft op mijn kaart.
    De temperatuur oploopt tot 74 graden.
    Is dit niet erg warm voor watercooling?

Andere lichtere games zoals Paladins etc blijft het rond de 35-40 graden

2. DatAccountz

DatAccountz Senior Member

Sinds:
    13 nov 2012
    G12 is de bracket, welke AIO heb je erop zitten?

3. normanu

normanu Member

Sinds:
    12 sep 2016
    Ik gebruik de Thermaltake Water 3.0 Performer

4. DatAccountz

Sinds:
    13 nov 2012
    GPU's zijn direct-die mount. Kan zijn dat je hem niet mooi recht erop hebt zitten. Of de bracket/AIO combo niet voor een goede combinatie vormt. Kijk maar eens naar GamersNexus DIY hybrid mods op Youtube.

5. normanu

normanu Member

Sinds:
    12 sep 2016
    Mm zal is kijken of ik het beter kan krijgen.
    Hij lijkt verder wel te coolen en wordt ook niet warmer dan max 76 na uren spelen.
    Toch lijkt me die temp aan de hoge kant, ga nog is zoeken.

6. DatAccountz

Sinds:
    13 nov 2012
    Wat is de temperatuur van de radiator zelf, dat is meestal een goede indicator of je slecht contact hebt. Maar 76 is zeker aan de hoge kant. Mijn 1080 wordt amper 60+ op aircooling...

7. TrueTactiX

TrueTactiX Senior Member

Sinds:
    11 mei 2016
    Ik denk ook dat er iets met de mount is.. mijn 1080Ti loopt mee in een custom loop en wordt 48C.. (met core en mem in oc) verder is overwatch ook niet echt een veeleisende game..

8. normanu

normanu Member

Sinds:
    12 sep 2016
    Ik had de standaard fan vervangen door een Noctua NF-F12 en heb wat verandert aan de locatie.
    Nu krijg ik hem wel op 50 graden onder full load maar dan moet ik de fan ook op 100% zetten en dan maakt hij behoorlijke herrie.

9. DatAccountz

Sinds:
    13 nov 2012
    Maar je hebt niet naar de mount gekeken...of gekeken dat je AIO compatibel is met je G12.

10. normanu

normanu Member

Sinds:
    12 sep 2016
    Heb naar de mount gekeken, deze zit goed, de radiator wordt ook goed warm.
    Mijn AIO is compatible met de G12 (zie https://www.nzxt.com/products/kraken-g12-white#product-spec)

Heb nu de fan als pull op de radiator zitten.
    Ga het ook nog als push proberen, kijken wat het scheelt.

Laatst bewerkt: 13 jul 2018
  11. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Heel eerlijk gezegd is die Thermaltake Water 3.0 Performer ook niet echt een beest van een waterkoeler...
    Ik zou eerder kijken of je tweedehands een NZXT Kraken serie of een compatible H60-H80 Corsair waterkoeler kan vinden!

12. DatAccountz

Sinds:
    13 nov 2012
    Het is vooral de baseplate bij AIO's wat van belang is bij GPU koeling. Ik denk serieus eerder dat je slecht contact maakt. Je kunt eens even de GPU heel dunnetjes voorzien van thermal paste (pre-spread), de koeler monteren en weer eraf trekken. Kijk eens naar hoe homogeen de spreiding is. Zit het maar in een hoekje, zit hij gewoon niet goed erop.

13. normanu

normanu Member

Sinds:
    12 sep 2016
    Ik dacht op basis van deze review dat ze wel goed coolde https://www.anandtech.com/show/6984/thermaltake-water-30-closed-loop-cooler-roundup/4
    En door de fan te vervangen met een Noctua dat het qua geluid ook wel goed zou komen, blijkbaar niet :(
    Misschien moet ik het dan is vervangen door een 240 cooler.

14. TrueTactiX

TrueTactiX Senior Member

Sinds:
    11 mei 2016
    120 rad moet ruim voldoende zijn (normaal gesproken) voor een single gpu.

Hoe heb je het aangesloten op je mobo? Heb je assignable fan headers? Welk mobo heb je?

15. normanu

normanu Member

Sinds:
    12 sep 2016
    Dat kan ik ook nog proberen idd, maar aangezien de radiator heet wordt lijkt de hitte wel opgenomen te worden.
    Op zich 50 graden met full load en de fan op 1300-1400 rpm is wel ok toch? (alleen het geluid niet)

16. normanu

normanu Member

Sinds:
    12 sep 2016
    Ik heb de msi b350 gaming pro carbon en heb inderdaad assignable fan headers.
    Heb het aangesloten, de pomp op de pomp header en die draait op de volle 12v.
    De fan voor het geheugen van g12 ook op volle 12v.
    Heb 2 case fans die draaien op 6v.
    CPU cooler wordt geregeld door mobo.

Op full load
    Fan op de radiator in pull als deze op 50% staat loopt de temp op tot >70
    Op 75% blijft deze in de 60 hangen
    Op 100% rond de 50 graden.

Idle
    Is de temp 28c

17. DatAccountz

Sinds:
    13 nov 2012
    Oh wacht even, ik had op google gekeken en zag een 360mm radiator. Is dit een 120mm radiatortje? In dat geval: Ja dat is normaal.
    Je hebt het hier over een koeler voor een mainstream i5 processortje en je hangt hem aan een apparaat met een TDP twee/drie keer waar het voor ontworpen is. Een 1080 TI trekt makkelijk 280-300W met een overclocked model. Een i5 <100W.

18. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Ik zou kijken of je een 240mm Corsair H100/110 kan vinden voor een goede prijs!
    Levert toch aanzienlijk betere koeling (addressable ook nog eens via software) en tegen een lager volume.

19. TrueTactiX

TrueTactiX Senior Member

Sinds:
    11 mei 2016
    Welke 1080ti heb je trouwens? (zelf nog met Afterburner lopen spelen :p ? ) 120 moet genoeg zijn en 74 graden is op zich nog best bescheiden voor een Ti..

Misschien even via afterburner/rivatuner/gpu-z kijken wat je gpu daadwerkelijk doet..

20. DatAccountz

Sinds:
    13 nov 2012