1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Laptop Crasht, geen floppy/cd-rom aanwezig wat moet ik doen!

Discussie in 'Notebooks en tablets' gestart door Solo Matthew, 29 nov 2005.

1. Solo Matthew

Solo Matthew Senior Member

Sinds:
    6 okt 2002
    Hallo, ik heb een HP omnibook 510 waar Windows 2000 op zit. Tijdens het opstarten krijg ik een blauw scherm en start hij weer opnieuw op.
    Er zit geen floppydrive of cd-romdrive in, dus ik kan er eigenlijk niks mee.

Moet ik nu een externe cd-rom speler aanschaffen om dit probleem op te lossen of kan ik bijv. ook een image van windows 2000 op m'n psp zetten en die vervolgens aan de laptop te hangen.

m.v.g.

2. Richard Schouw

Richard Schouw HWI Redactie

Sinds:
    14 jan 2001
    Kun je een melding zien links bovenaan in het blauwe scherm?
    Bijvoorbeeld Bad Pool Caller oid?

3. Solo Matthew

Sinds:
    6 okt 2002
    Het blauwe scherm is na een seconde alweer verdwenen, maar hij maakt melding van een registry failior enz. enz.

4. Richard Schouw

Sinds:
    14 jan 2001
  5. phantom090371

phantom090371 Senior Member

Sinds:
    20 okt 2001
    Hij heeft geen externe cdromspeler....

Je hebt een aantal opties:

1. Aanschaf externe cdromspeler en de pc testen en/of opnieuw installeren (indien nodig).

2. Koop een verloopstuk voor een 2 1/2 inch naar een 3 1/2 inch aansluiting en sluit de HD van je notebook in een pc aan en installeer alles opnieuw (indien nodig).

6. Solo Matthew

Sinds:
    6 okt 2002
    Maar dan heb ik dus een externe cd-rom speler nodig of kan dat ook via bijv. een usb memory stick?

7. Richard Schouw

Sinds:
    14 jan 2001
    Excuses, te vlot gelezen.

8. Solo Matthew

Sinds:
    6 okt 2002
    Maar ik kan dus niet een image van 2000 op m'n psp zetten en die aansluiten op de laptop en dan in het bios die psp selecteren als eerste boot device zodat die vanaf de psp windows kan instaleren :?:

9. phantom090371

Sinds:
    20 okt 2001
    Wat is PSP, Playstation?

Je kan een bootable USB stick erin doen en daarvan opstarten en je notebook checken. Eventueel kan je ook een bootable USB-stick gebruiken en dan een netwerkverbinding maken en zo vanaf een andere pc een image op je notebook terug te zetten.

10. Solo Matthew

Sinds:
    6 okt 2002

11. Solo Matthew

Sinds:
    6 okt 2002
    Vanmiddag had ik alle data van de Windows 2000 cd op de playstation gezet en aangegeven in de bios van de laptop dat de playstation de eerste boot prioriteit had, maar toen kreeg ik de melding dat er geen besturingssysteem beschikbaar was?

12. phantom090371

Sinds:
    20 okt 2001
    Denk niet dat je een PSP kan aansluiten op je pc.

13. Yakup

Yakup

Sinds:
    3 mrt 2005
    ik hoop dat het goed gaat werken, omdat je op je pc andere hardware hebt dan op je moederbord. De kant is groot dat het niet echt goed gaat werken op die manier. Leen desnoods een extern cd speler.

14. Solo Matthew

Sinds:
    6 okt 2002
    De PSP is een multimedia apparaat, je kan er mp3 en films op afspelen. Ik heb een geheugenkaart van 1 gig. Daar heb ik de bestanden van Win. 2000 opgezet. Vervolgens in het bios die psp als eerste boot device geselecteerd (In het bios staat dan ook echt Sony PSP (USB) aangegeven)

Normaal gesproken krijg je dan de melding dat je de pc kan opstarten via cd-rom en dan kom je vervolgens in het windows instalatie menu. Maar dat gebeurt nu dus niet....
    Er gaat dus iets niet goed.

Maargoed, ik heb nu dus een externe cd/dvd-speler aangesloten op de usb poort. Dan start ik de laptop en ga naar het bios, daar selecteer ik removeble atapi. Start em opnieuw op wat errug lang duurt, en na verloop van tijd start windows 2000 weer op.
    Raar maar waar! Je zou toch denken dat je dan in het instalatie menu van windows zou moeten komen :eek:

15. phantom090371

Sinds:
    20 okt 2001
    Heb je ook wel zo ingesteld dat je removable CD/DVD speler als 1e bootable device is geselecteerd en niet je HD?

16. Solo Matthew

Sinds:
    6 okt 2002
    Ja, ik denk dat ik die schijf maar uit de laptop haal en aan m'n pc koppel dan kan ik in ieder geval de data eraf halen.

17. Matthias Helder

Matthias Helder HWI Redactie

Sinds:
    23 jan 2004
    Misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar...veilige modus al geprobeerd? Mocht dat wel lukken, dan kun je even uitvinken dat hij bij een fout automatisch opnieuw opstart, waardoor je rustig eens de foutcode etc op kunt schrijven. Als je deze eenmaal weet, ben je al een stuk verder in de richting van het uitvinden waar het probleem ligt.

18. Solo Matthew

Sinds:
    6 okt 2002
    Ook veilige modus helpt niet :(

19. phantom090371

Sinds:
    20 okt 2001
    Maar je hebt geen USB-stick die je bootable kan maken en hiervan kan opstarten?

20. Solo Matthew

Sinds:
    6 okt 2002
    Ja en nee. Ik heb geen usb-stick maar een playstatoin portable (via usb aan de laptop aan te sluiten) met daarin een geheugen stick. Dat komt dan toch op het zelfde neer als een usb-stick?