1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Laptop wil niet opladen

Discussie in 'Overige randapparatuur (speakers, webcams)' gestart door batterijen3, 11 dec 2018.

1. batterijen3

batterijen3 Member

Sinds:
    11 dec 2018
    Hallo,

Ik heb hier een laptop liggen de hp pavilion dv7 met het volgende probleem.
    De laptop wil de batterij niet opladen.

Ik heb 2 van deze laptopjes waar van 1 gewoon perfect is. dus kan van alles testen.

Wat heb ik al gedaan:

DC jack vervangen.
    Andere oplader geprobeerd.

Dit heeft beide niet geholpen, wat ook raar is dat als ik soms de oplader er in doe hij hem helemaal niet herkend. (als ik afwissel van oplader)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, wat ik weet niet wat ik verder nog kan proberen. Excuseer me, ik moet worden vervangen door een nieuwe batterij?? Zoals: www.123laptopaccu.com/hp-pavilion-dv7.html

Met vriendelijke groeten,

2. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Als je de accu uit de goede laptop in de slechte doet,laad deze nog steeds niet op?

3. WhiteSnake

WhiteSnake Senior Member

Sinds:
    30 apr 2008
    Wat bedoel je met DC jack vervangen? de conector aan de lader, of die in je laptop?

Want als ik het zo hoor denk ik dat die van je laptop stuk is, gewoon geen goed kontakt meer maakt door schade/verbuigen van de contacten, of door scheur in de soldering waarmee hij op het moederbord zit.

4. besco

besco Senior Member

Sinds:
    2 mei 2007
    Ik heb zelf een pavillion dv6318ea (oud beestje) met vergelijkbaar probleem. Bij mij werkt het opladen niet meer maar kan hem nog wel aan de vaste voeding gebruiken.
    Ik had al van alles aan software en besturingssystemen geprobeerd (was orgineel Vista) ivm drivers e.d.
    Zelfs nieuwe accu maakte geen verschil. Zeer waarschijnlijk laden gedeelte op moederbord defect.
    Conclusie: gebruik m puur voor test dingetjes e.d. Voor dagelijks gebruik een andere gekocht.

5. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Hebben ze nog makkelijk losneembare accu's? Dan elke combi testen;

Laptop 1 + accu 1 + lader 1
    Laptop 1 + accu 1 + lader 2
    Laptop 1 + accu 2 + lader 1
    Laptop 1 + accu 2 + lader 2
    Laptop 2 + accu 1 + lader 1
    Laptop 2+ accu 1 + lader 2
    Laptop 2+ accu 2 + lader 1
    Laptop 2 + accu 2 + lader 2

Als je een laptopaccu te lang leeg laat liggen is hij ook dood. Het circuit wat er inzit vereist dat de accu nooit 101% leeg is zeg maar. Soms is dat via een trucje wel weer te fixen, maar schade heb je dan sowieso, want leeg laten liggen is nooit goed.

Afhankelijk van je vaardigheden en de meetapparatuur die je in je bezit hebt zou je de accu kunnen nameten tussen de verschillende contacten. Als het een normale 3S Lithiumaccu is zul je ergens 9 a 12.6V moeten kunnen meten.

Heeft dit model een 3-pins lader? Als in; je hebt de normale DC plug met binnenkant plus en buitenkant nul, maar bij sommige laptops heeft de lader een pinnetje in het midden. Dat pinnetje is dan via een bepaalde weerstand verbonden naar de nul, waardoor de laptop kan bepalen welk vermogen de lader heeft. Zo wil mijn Thinkpad W520 wel laden aan een 90W adapter, maar niet als hij aan staat. En diverse Dell laptops willen wel werken met een 65W adapter, maar dan blijven ze steken op 800 MHz voor de CPU.

Staand overheidsbeleid is dat u vervangen wordt door iemand uit Afrika of Azië, niet door een accu.