leuke upgrade kit * i7-6700k/16gb/1080ti O-11G

Status
Niet open voor verdere reacties.

PredCaliber

Senior Member
Beetje offtopic misschien, maar ik vind het raar dat er zoveel commentaar is op dat nooit overclock gedeelte.
Ik heb namelijk precies hetzelfde met mijn eigen systeem. een 4790k met een leuke BeQuit! cooler, op een Z97 bord. Allemaal OC potentieel spul, maar ik heb zelf ook nooit maar een CPU OC gedaan. (alleen XMP voor memory)

De voornaamste reden dat ik voor die CPU had gekozen destijds was gewoon vanwege de hoogste clocksnelheid en omdat hij het snelst was. Die Be Quit! cooler was omdat ik van stille PC's houd. Ik hoop niet dat ik ook ooit zo afgebrand ga worden als ik mijn systeem te koop zet..

Jeroentjeuh

Senior Member
maar ik heb zelf ook nooit maar een CPU OC gedaan. (alleen XMP voor memory)

De voornaamste reden dat ik voor die CPU had gekozen destijds was gewoon vanwege de hoogste clocksnelheid en omdat hij het snelst was. Die Be Quit! cooler was omdat ik van stille PC's houd. Ik hoop niet dat ik ook ooit zo afgebrand ga worden als ik mijn systeem te koop zet..
XMP is btw geen overclock dat is een hulp middel om je geheugen goed te zetten in je bios (de waardes van je memmory stick). Oftewel, je hoeft de timings van je geheugen niet meer handmatig in je bios in te stellen.

Forum m8

Senior Member
XMP is btw geen overclock dat is een hulp middel om je geheugen goed te zetten in je bios (de waardes van je memmory stick). Oftewel, je hoeft de timings van je geheugen niet meer handmatig in je bios in te stellen.
Vaker wel dan niet is dat een OC ten opzichte van de normale geheugensnelheid die officieel wordt ondersteund door bord en CPU.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan